Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Cerna

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Cerna »

Ja, ik heb het gevraagd. Niet voor Noa maar voor Milka, geen nierpatiënt maar wel vreselijk kieskeurig (heb drie Britten en qua eten zijn ze een ramp; de andere twee (HTK) eten bijna alles wat je ze voor zet) en die wilde niet meer eten. Bleek volkomen gezond (is ook pas 3), maar eten, hoh maar! En dus met Periactin haar aan het eten gehouden, maar daar kun je ook niet mee aan de gang blijven.
Toen Noa vorig jaar ziek werd, had ik Renal Special en Milka vond die brokjes heerlijk, een half jaar en toen was het afgelopen.

Toen ze dus stopte met eten, heb ik twee proefzakjes Special gehaald en zie, ze ging weer eten. Mevrouw wil dus supervers en deze strontverwende dame wordt uiteraard tegemoet gekomen in haar wensen. En dus heb ik gevraagd of ik niet een doos kon kopen en aangezien de kliniek het natuurlijk ook belangrijk vindt dat de dieren blijven eten, vonden ze het geen probleem.
Dat zal per kliniek echter anders zijn. Maar........nee heb je en ja kun je krijgen.

Wanneer je nog een proefzakje Trovet hebt liggen, zou ik uitproberen of ze het lust en dan een zakje van 500 gram kopen. En misschien kun je hiervan ook wel proefzakjes kopen.
Het zijn kleine brokjes en schijnbaar erg lekker.
Dit zou ik doen ipv Kattovit.

En ja.............allemaal lieverds op dit forum :grin:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Adriana »

k weet niet of het een geval van kieskeurig is.......
nierkatten zijn snel misselijk en dat bederft de eetlust behoorlijk.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... edingGuide
de eiwitten in Happycat nierdieet zijn voorverteerd, à la de muizenmaag en de samenstelling is echt anders dan die van Sanabelle Urinary. ik zal eens op de zak kijken of de analyse gegevens op de Zooplus site kloppen.
wij hebben - mèt meetgegevens dus aantoonbaar - slechte ervaringen met Urinary en nierfaalpoes Mies, zeker weten: nièt doen!
(moet nog een proefpakketje voor iemand anders maken en kan jou ook wel wat HC nierdieet toesturen - geef je adres via pb - k wacht op een Zpls-bestelling ..)

k zou toch ook òf Urémyl òf mcSamuels niertonicum gaan geven om die ureum omlaag te krijgen. hoeft ook niet via de da, Medpets zie onder heeft het. en anders NML health.
===================

Zusammensetzung Sanabelle Urinary
Reis, Tierfett, Geflügelfleischmehl, Gerste, Lebermehl, Fleischmehl, Fleischhydrolysat, Zellulosefasern, Fischmehl, Grieben (getrocknet), Vollei (getrocknet), Leinsamen, Fischöl, Calciumcarbonat, Kaliumchlorid, Hefe (getrocknet), Preiselbeeren (getrocknet), Blaubeeren (getrocknet), Ringelblumenblüten (getrocknet), Muschelfleischmehl, Chicoreepulver, Yucca-Extrakt.
Fleischanteil bzw. Anteil Eiweißträger tierischen Ursprungs: über 36% (auf Trockenbasis), Anteil Eiweiß tierischen Ursprungs am Gesamteiweiß: über 85%.

Magnesium 0.05 %
Rohasche 5.0 %
Rohfett 21.5 %
Kalium 0.6 %
Natrium 0.3 %
Rohprotein 24.5 %
Kalzium 0.65 %
Phosphor 0.6 %
Rohfaser 4.5 %

=============================================
Zusammensetzung:
Mais, Geflügelfleischmehl, Grieben, Geflügelfett, Reismehl, Rinderfett, Fischmehl, Leberhydrolisat, Rübenmelasseschnitzel, Trockenleber, Apfeltrester (getrocknet, 1%), Leinsamen, Volleipulver, Natriumchlorid, Hefe (getrocknet), Kaliumchlorid, Gerste (fermentiert, 0,06%), Meeresalgen (getrocknet, 0,05%), Hefe (extrahiert), Chicoréewurzel (0,04%), Artischocke, Löwenzahn, Ingwer, Birkenblätter, Brennnessel, Salbei, Koriander, Rosmarin, Thymian, Süßholzwurzel, Kamille, Ulmenspierkraut, Bärlauch.
Kräuter gesamt: (0,12%).

Analyse

Kalium 0.3 %
Natrium 0.2 %
Rohfaser 3.0 %
Magnesium 0.05 %
Rohasche 4.5 %
Rohprotein 24.0 %
Kalzium 0.55 %
Phosphor 0.35 %
Rohfett 20.0 %

dit zijn onder elkaar de ingredienten en analyses van Sanab Urinary en HC nierdieet en ik heb de duitse zooplussite geraadpleegd omdat de nederlandse er nog wel eens een potje van maakt.
o.m. natriumgehalte en fosfor verschillen nog al en op eiwitgehalte moet je je niet blind staren want in HC zit veel meer plantaardig eiwit (geeft veel minder afvalstoffen) en de eiwitten zijn deels voorverteerd. dus andere soort en kwaliteit eiwit. de kruidensamenstelling is anders en er zitten in Urinary stofjes, die voor nierkatten niet goed zijn.
========
ik heb deze tekst ook bij Pluisje gezet - zie link - en als het niet mag dan hoor ik het wel.
het is voor de meedenkers en berichtenschrijvers veel handiger als alle info een beetje bij elkaar blijft en het is bovendien veel efficienter om binnen één topic te antwoorden ipv diverse niertopics onder allerlei verschillende namen.. mijn ervaring is dat je dan heel snel berichten mist..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 58#p521458
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Vanilla

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Vanilla »

Adraina en Cerna nogmaals weer bedankt voor jullie uitleg en de uitgebreide research naar de analyse van de brokken. Analyses blijven vervelend, ze zijn gemaakt voordat de brokken gebakken worden, dus wat de werkelijke analyse is weet je niet eens.

Even wat rechtzetten; het is een poes, geen kater ;-)

En dat ze het nierdieet slecht at was pure kieskeurigheid, want ze eet nu weer als van ouds gewoon dr normale portie wat ze al dr hele leven lang heb gegeten, dus het vermoeden dat dit te wijten is aan de nieren vind ik niet relevant

Daarom vind ik het des te moeilijk om wéér over te stappen snappen jullie dat? , ze eet nu weer eindelijk, en voor haar voldoende. Maar omdat ik toch wel mn zorgen uitspreek wil ik het tóch nog een keer proberen om dr over te zetten, als ze het maar lust!!!!! Want als ze niet eten gaat het heel hard achteruit. En dat wil ik voorkomen.

Ik heb een zakje van 400 gram (Of was het 500?) Trovet besteld. (Heb een leverancier gevonden!!) Ik ga dat als eerst proberen, eet ze dat niet ga ik de Happy Cat proberen van Zooplus, die kan ik per kilo kopen en is niet duur dus val ik geen buil aan. (Evengoed bedankt voor je aanbod Adriana)
Als ze dan wéér beiden voeren weigert, ja dan houdt het echt op, dan krijgt ze weer dr oude voer. Maar ik wil nog niet op de zaken vooruit lopen.
Ik ga het gewoon weer proberen, we zullen het zien.

De MC Samuel, hoevaak moet je dat doseren bij een kat van 2.2 kilo?
Ik zie daar tegen op omdat ik dr liever met rust laat. Dus als het even kan laat ik dat zo en wil ik het met het nierdieet proberen.

Ik houdt jullei op de hoogte!!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Adriana »

misschien als je haar ook nierdieet probeert te geven dan zou ik heel erg voorzichtig wennen. dus per portie eerst bv 5 brokjes nierdieet op 20 brokjes normaal, dat een paar dagen aanhouden. dan bv 7/18 en weer een paar dagen en dan voorzichtig half/half. met brokjes is dat makkelijk, die kun je uittellen.
er is easypill, dat is stopverf (da en ds) en daar kun je McSam in verstoppen en kijk zelf even bij de link voor de dosering. Urémyl is vloeibaar. kan ook in beetje easypill.
en verder hebben we tal van tips+trucs om medicatie in te geven, via zoekfunctie rechtsboven
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Vanilla

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Vanilla »

Goed idee van je om het langzaam te introduceren, ik ging meestal cold turkey over. Mss is dat het probleem wel.

Pillen geven is geen probleem hoor, bekkie open en hop dr in. Slikt het ook gewoon door, geen gevecht. Maar de stres die het oplevert vind ik vervelend. Ik zal eens kijken naar een vloeibare variant. Dat kan ik in een beetje Hills poeder oplossen.
Cerna

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Cerna »

Urémyl is lastig wanneer Shelley geen zacht voer eet en wanneer je haar het liefst zoveel mogelijk met rust wilt laten dan maakt het niet uit of je MacSam zo geeft of verstopt in easypil; je moet haar dan toch even plagen. MacSam zijn pillen en een kat van 2,2 kilo (dat is toch echt een heel klein hoopje kat) heeft niet meer dan tweemaal daags een kwart pil nodig. Alleen zijn het rotpillen om doormidden te snijden want ze vallen in kleine stukjes uiteen.

Ik vergelijk Shelley even met Cochi: beide nierpatiënt en ongeveer van dezelfde leeftijd. Bij Cochi heb ik een heel andere insteek dan bij Noa. Noa "plaag" ik wel vier keer per dag 5 minuutjes en wel omdat ze nog veel te jong is om te sterven. Ik doe het voor mezelf want ik kan haar nog lang niet missen, maar ik doe het ook voor haar want ze is weer de kat die ze was voordat ze ziek werd en ze is inmiddels anderhalve kilo aangekomen.

Cochi echter is oud en ook hem kan ik nog lang niet missen, maar ik ben ook realistisch en ik vind kwaliteit in zijn geval belangrijker dan kwantiteit en dus krijgt Cochi wat hij lekker vindt en dat is meestal geen nierdieet.
Ik heb het geluk dat Cochi juist liever zacht voer eet en daar kan ik Ipakitine overheen strooien. Hij krijgt dus Gourmet mousse met Ipa en een enkele keer Beaphar nierdieet want dat vindt hij wel lekker wanneer hij het niet iedere dag krijgt.

Brokjes eet hij amper, maar wanneer hij ze eet dat zijn het Trovetbrokjes of RC Sensible geweekt. Vooral die laatste brokjes hebben zijn voorkeur. Hij wil gewoon eten wat hij altijd heeft gegeten en dat mag hij van mij met wat kleine aanpassingen. Wel geef ik hem tweemaal daags 10 druppeltje Urémyl door een beetje Gourmet. Ik hoop hiermee de schade enigszins te beperken, maar ik weet dat zijn nieren langzaam maar zeker slechter worden. Gelukkig is hij heel gemakkelijk met pillen en Fortekor (+ Felimazole voor zijn schildklier) is geen enkel probleem.

En daarom denk ik inderdaad dat het beter is om Shelley aan het eten te houden en haar te geven wat ze lekker vindt. En ik hoop dat dat een afwisseling kan zijn van Trovet en RC Renal-Special proefzakjes en zo niet, dan gewoon de brokjes die ze graag eet. En verder geen toestanden, daar is ze te oud voor. Ik weet niet of het mogelijk is om Ipakitine over de gewone brokjes te strooien. Met L.lysine kan dat wel maar toen ik dat een keer deed voor Amber, hoefde ze de brokjes niet meer en het kan best zijn dat Ipa over brokjes ook niet lekker is. Maar daarmee zou je de schade wel iets kunnen beperken.

Zie nu jouw reactie: dan zou ik Urémyl doen. Is heel gemakkelijk te doseren. Wat is Hills poeder?
Vanilla

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Vanilla »

Ik heb mij even verdiept in Uremyl, maar zie dat dit het ureum gehalte aanpakt. Shelley heeft toch een hoger creatine gehalte? Werkt dat daar ook tegen? En wat zijn jullie ervaringen en waar bestel je het?
Cerna schreef:k vergelijk Shelley even met Cochi: beide nierpatiënt en ongeveer van dezelfde leeftijd.
Cerna, ik merk dat het mij echt steunt dat we dr zo over kunnen praten, en onze situaties een beetje kunnen vergelijken, geldt ook voor anderen die reageren hoor! Ik heb in al die jaren dat ik met mn andere nierkat zat nooit die steun kunnen vinden. Heb mij hier toen wel aangemeld, maar volgens mij was dit forum toen nog groeiende.
Cerna schreef:Cochi echter is oud en ook hem kan ik nog lang niet missen, maar ik ben ook realistisch en ik vind kwaliteit in zijn geval belangrijker dan kwantiteit en dus krijgt Cochi wat hij lekker vindt en dat is meestal geen nierdieet.
(Verhip je kan hier ook heel simpel quoten :grin:

Hier ben ik het mee eens. En als de Trovet of de Happy Cat niet aanslaat, ze weer slecht gaat eten dan zet ik dr weer op het oude voer....Ik krijg dr namelijk zelf ook ontzettend veel stres van. Gelukkig is Shelley al op leeftijd, ooit heb ik een pers op 7 jarige leeftijd al moeten laten inslapen! Het is ook zon rot ziekte die nieren.
Cerna schreef:En ik hoop dat dat een afwisseling kan zijn van Trovet en RC Renal-Special proefzakjes en zo niet, dan gewoon de brokjes die ze graag eet. En verder geen toestanden, daar is ze te oud voor.
Dat hoop ik ook...vidn het het proberen waard.
Toen Shelley een maand lang op de RC Renal zat, toen merkte ik namelijk wel dat ze minder ging drinken en plassen, ik vond dat zowat opvallend en ook verontrustend. Maar mn DA wist mij gerust te stellen dat dit juist de bedoeling was. (Niet dat ze minder gaat drinken maar wel dat het stabiliseerd) ook was ze stukken minder humeurig en relaxter....En dat heeft mij wel aan het denken gezet. Daarom wil ik het ook weer proberen.

Ik zal morgen wel gebeld worden of het voer binnen is, kan ik rustig aan beginnen.
Ik had het nog over proefzakjes kopen, maar daar hadden ze nog nooit van gehoord en werd ze zelfs fel op, dit mocht volgens haar helemaal niet??????
Cerna schreef:Is heel gemakkelijk te doseren. Wat is Hills poeder?
Het astronautenvoer van de DA wat je aan zieke katten geeft die moeten aansterken.

Hoelang is jou Cochi al bekend met nierproblemen?
Cerna

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Cerna »

Allereerst: ik heet Annet en mijn een-na-oudste kat heet Cerna :grin:

Ik zag dat het ureum van Shelley ook iets verhoogd was, maar niet schrikbarend. Echter, wanneer ze weer normaal zou gaan eten, schiet dat verder omhoog en dan is de combinatie met Urémyl wel verstandig. Omdat Cochi nauwelijks nierdieet eet, geef ik het hem ook.
Wanneer haar hoofdmaaltijd nierbrokjes zijn, zou ik het nog maar even zo laten.
Ik geloof niet dat de crea door Urémyl beïnvloed wordt. Crea is toch heel lastig omlaag te krijgen; het is al mooi wanneer het enigszins stabiel blijft want dat betekent dat de nieren niet verder achteruit gaan.
Bij Noa heb ik wel een langzame verbetering maar dat is dankzij homeopatische korreltjes die niet vrij verkrijgbaar zijn. Ik geef ze ook aan Cochi en zowel Noa als hij zijn er erg van opgeknapt.
Ik bestel Urémyl bij mijn dierenarts
Hier ben ik het mee eens. En als de Trovet of de Happy Cat niet aanslaat, ze weer slecht gaat eten dan zet ik dr weer op het oude voer....Ik krijg dr namelijk zelf ook ontzettend veel stres van. Gelukkig is Shelley al op leeftijd, ooit heb ik een pers op 7 jarige leeftijd al moeten laten inslapen! Het is ook zon rot ziekte die nieren.
Ik las een advertentie in het blad van Neocat van Royal Canin. Het schijnt dat ze weer een nieuw soort brokjes hebben (ze hebben zoveel keus dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet). Maar dit lijkt me wel wat voor de beide senioren Cochi en Cerna. Misschien ook wat voor jou wanneer Trovet ook afgewezen wordt?

Royal Canin Ageing +12
Door onvoldoende beweging en gebrek aan essentieel belangrijke voedingsstoffen kan het tot meerdere symptomen van tekorten komen: de vacht wordt doffer en dunner, de kat neigt tot slaap- of gedragsproblemen of haar sociaal gedrag verandert. Een gezonde, specifiek aangepaste voeding kan het welzijn van de kat bevorderen en gezond ouder worden mogelijk maken.
De effecten van het ouder worden zijn verder merkbaar bij het functioneren van de nieren, de gewrichten, het immuunsysteem en de werking van het spijsverteringssysteem.
Royal Canin Ageing +12 kattenvoer is perfect op de speciale voedingsbehoeften van oudere katten vanaf 12 jaar afgestemd:
Gereduceerde ontlastingsgeur: natuurlijke inhoudsstoffen Royal Canin Ageing +12 kattendroogvoer miniseren de hoeveelheid onverteerde voedingsresten en stimuleren de darmflora, onaangename ontlastingsgeurtjes worden op geheel natuurlijke wijze gereduceerd.
Healthy Ageing Complex voor vertraagde veroudering van de cellen: rijk aan vitamine E en C, die in verbinding met polyphenolen uit druiven en groene thee vrije radicalen neutraliseren en zo de veroudering van de cellen kunnen verlangzamen, de kat wordt ondersteunt in haar vitaliteit.
Gereduceerd fosfor- en natriumgehalte ondersteunt de gezondheid van de nieren.
Optimale calorieëntoevoer: aangepast aan de levenswijze van huiskatten.
Bijzondere brokjesvorm: binnenin zacht en buiten knapperig stimuleert het brokje tot kauwen.
Optimale tandhygiëne: door natriumpolyfosfaten, die het in de mondholte aanwezige calcium binden en zo de vorming van tandsteen verlangzamen.
Aangepast mineraalstofgehalte: ter bevordering van de gezondheid van de afvoerende urinewegen, pH-waarde tussen 6,0 - 6,5.
Met zachtheid verwijderen van doorgeslikte haren: dankzij klinisch geteste formules, die het natuurlijke verwijderen via het spijsverteringssysteem stimuleert en zo het risico van de vorming van haarballen beperkt.
Mooie en glanzende vacht: wordt door het hoge proteïnegehalte en waardevolle voedingsstoffen, evenals vetzuren ondersteunt.

Samenstelling:
plantenproteïneisolaat*, tarwevoedermeel (voorgekookt), dierlijk vet, rijst, gevogeltemeel, lignocellulose, dierlijk eiwit (gehydrolyseerd), mais, cichoree-vezels, sojaolie, visolie, mineraalstoffen, tomaten (bron voor lycopen), psyllium (vlozaad en peulen), fructo-oligosaccharide, groene thee (bron voor polyphenolen), gisthydrolysaat (bron voor mannan-oligosaccharide), hydrolysaat uit schelpdieren (bron voor glucosamine), komkommerkruidolie, Afrikaantjesmeel (bron voor luteine), hydrolysaat uit kraakbeen (bron voor chondroitine).
*L.I.P.: geselecteerde, licht verteerbare proteïne met hoge biologische waarde.
Toegevoegde stoffen: vitamine A (20.100 IE/kg), vitamine D3 (700 IE/kg), ijzer (46 mg/kg), jodium (3,6 mg/kg), koper (10 mg/kg), mangaan (60 mg/kg), zink (198 mg/kg), selenium (0,08 mg/kg), traptophan (4,1 g/kg).
Met antioxidanten en conserveringsstoffen.


Het lijkt wel een wonderbrok wanneer het inderdaad doet wat het belooft!!
Ik had het nog over proefzakjes kopen, maar daar hadden ze nog nooit van gehoord en werd ze zelfs fel op, dit mocht volgens haar helemaal niet??????
Oh jee, mondje dicht dan! Heb ik gewoon mazzel.
Hoelang is jouw Cochi al bekend met nierproblemen?
Heb het even in zijn medisch dossier moeten opzoeken: in januari 2006 zat hij op het randje en een jaar later zijn we met Fortekor begonnen. Dus ook al 5 jaar! We kwamen er achter doordat hij veel at (heeft altijd een goede eetlust gehad, gelukkig!), maar toch afviel. Toen bleek zijn schildklier niet in orde en werd tevens bekend dat zijn nieren achteruit gingen. Hij is nu best wel weer in goede conditie gezien zijn leeftijd. Hij was altijd een makkeman, vanaf de start in Frankrijk (hij komt uit het bergdorpje Les Coches) en ik geloofde niet dat hij oud zou worden. En zie: gisteren rende hij nog achter een lasermuis aan en hij weegt nog steeds bijna 7 kilo! (in zijn topjaren 10 kilo)
Vanilla

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Vanilla »

Hmmm...heb even naar het fofor gehalte van dat nieuwe voer van RC gekeken maar die lag erg hoog hoor (0.6)
De rest van de analyse moet je ook echt naar gaan zoeken, want die geven ze niet vrij.

Trovet wordt niets helaas, geen DA kunnen vinden die het in 500 grams zakjes wil verkopen, alleen drie kilo zakken. Echt ik snap sommige fabrikanten niet hoor, heb je een nierkat die al niet veel eet moet je nog een bulk verpakking afnemen ook :icon_shifty:

Ik ga zo bij Zooplus de Happy Cat en Kattovit bestellen. Zijn lekkere kleine zakjes, moet ze het niet dan zie ik wel weer verder houd jullie op de hoogte.
Cerna schreef:Bij Noa heb ik wel een langzame verbetering maar dat is dankzij homeopatische korreltjes die niet vrij verkrijgbaar zijn.
Waar haal je die als ik vragen mag?
Cerna schreef: Dus ook al 5 jaar!

Dat is een hele prestatie! Dat geeft weer hoop, mijn inmiddels overleden kater heeft het na de eerste diagnose ook nog 5 jaar uitgehouden (Ongeveer) en heeft nog nooit een dag nierdieet gehad, wel op het laatst Vasotop.
Maar toch nog 5 jaar volgehouden.

Ik merk dat ik wel erg veel steun heb aan dit forum, maar alle info mij soms ook benauwd en overweldigd.
Zoveel info (Daarom houd ik het ook op mn eigen topic) en ook ontzettend veel tegenstrijdigheden. Ene keer is dit goed, een jaar later is het niets meer en andersom.
(Geen aanval hoor ik begrijp dat dit soms gewoon zo gaat en ieder geval weer uniek is)
Ik ga het wel ervaren, en houd jullie op de hoogte.
Cerna

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Cerna »

Wanneer een dierenarts Trovet in het assortiment heeft, kunnen ze ook kleine zakjes bestellen! Mijn d'arts verkocht ook alleen maar grote zakken, totdat ik op internet zag dat Trovet ook kleine zakken had. Wisten ze niet, maar het kon zonder probleem besteld worden.
Dus vanwaar die onwil?!

Die nieuwe RC is natuurlijk geen nierdieet en fosforgehalte is hetzelfde als Sanabelle en dit is speciaal voor oudere katten daarom leek het me wel wat.Maar het hoeft niet :lol:

Ik wil geen domper zijn, maar de crea van Cochi was 5 jaar geleden 144 (grenswaarde 126) en is nu rond 220, terwijl Shelley een stuk hoger zit. Daarom is het ook zo belangrijk dat ze nierdieet eet (maar dat moet ze wel willen)!
En verder gaan bij een oudere kat ook de andere organen achteruit. Shelley heeft een crea vergelijkbaar met Noa maar bij Noa zijn de andere organen nog tip-top en daardoor kan ze er zo goed mee om gaan.
En jouw overleden kater was dus twee toen het geconstateerd werd en dankzij zijn jeugd heeft hij het nog zo lang gered. Weet je wat de oorzaak was?

De homeopatische korreltjes haal je nergens. Die zijn voorgeschreven door een homeopatisch dierenarts en zijn voorgeschreven na een uitgebreide diagnose. Dat kon per e-mail in mijn geval, maar sinds die tijd werd die dierenarts overspoeld met verzoekjes voor consult per mail en hij doet dat niet meer. Het is te riskant. Deze dierenarts zit in Dodewaard, maar misschien zit er bij jouw in de buurt ook een hom. dierenarts?
Vanilla

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Vanilla »

Je heb helemaal gelijk de analyses zijn nagenoeg hetzelfde....Nou als het echt niets meer wordt kan dit altijd nog.
Nu ga ik dr even goed over nadenken, want het duizelt mij echt nu.
DA wil niet meewerken met de Trovet (Alleen 3 kilo) dus so be it.
Zal morgen beslissen wat ik ga doen, of ik uberhaupt nog wel wat wil doen.
Want ik zie dr enorm tegenop als ze straks wéér weigert te eten.

Jullie horen mij over een paar weken wel weer.
Bedankt voor alles zal alles opslaan.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Adriana »

je kunt de importeur van Trovet vragen om toezending van kleine zakjes ((waarsch tegen enige betaling en als je het uitlegt) heb onlangs proefzakje Renal van hen toegestuurd gekregen.
hoeft dus helemaal via een da bedoel ik..
http://www.trovet.nl/monster.php
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Cerna »

@Adriana: gezien Vanilla's laatste mail vermoed ik dat ze voorlopig niet meer terug komt, dus misschien even een PB met de link van Trovet?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Adriana »

;-) Annet: danksedanks! heb eea gepebeet en geprobeerd moed in te spreken/schrijven..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Vanilla

Re: Pers 17 jaar eet geen nierdieet, tips/hulp gevraagd

Bericht door Vanilla »

Update; morgen staat ze een week op Happy Cat Nieredieet.
Ze eet het met smaak, ze is weer relaxter en plast al minder. Bij RC Renal had zit dit pas na drie weken.

Ik ben met een maand pas zeker of ze het wel lekker blijft vinden, want meestal met een week of twee drie moet ze het niet meer. Maar dan heb ik nog de animonda en de trovet.
Maar echt vies vind ze het niet (ZOals Hills) want dat at ze na een week al niet meer.

Wordt vervolgd over een week.
Plaats reactie