Mijn kat slaapt ontzettend veel

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 nov 2011 17:20

Re: Ik kan jullie hulp nu echt goed gebruiken

Bericht door Tomkoud88 »

Hallo,

sorry voor de late reactie bad problemen met internet,

ben maandag met haar naar de DA geweest, ze had verhoging maar was verder helemaal in orde.
bloedonderzoek wees ook weer niet uit.

nu dachten ze dat ze mischien een ontsteking in de maag had. daarvoor heeft ze een spuit peneciline gekregen en tabletjes om een week in te nemen.

verder heeft ze momenteel moderin meegekregen om een beetje op te peppen (half tabletje om de week)

Ze heeft vanmorgen zelf een beetje gegeten en vanavond ook een klein beetje. niet veel in ieder geval maar ik laat het er even bij. zou misschien kunnen dat ze nog niet echt veel honger heeft.

verder heeft ze naar mijn mening weer wat energie

dus op het feit na dat ze nog praktisch niet gegeten denk ik dat het een beetje tijd nodig heeft.

vandaag laat ik haar met rust en anders ga ik als ze morgen niet wat meer eet gewoon weer wat bijvoeren.

Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag

Gr
Tom
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik kan jullie hulp nu echt goed gebruiken

Bericht door Adriana »

dat is een grote bult chemische oorlogsvoering... en pennicilline/AB (daarvan kunnen de darmen fors van streek raken) en wat voor tabletje? en als ze geen koorts heeft en bij bloedonderzoek haar waardes goed zijn, waarom in s hemelsnaam dan deze middelen?

en je vindt het raar dat ze binnen een paar dagen zo van streek is maar een katzel is een levend wezen met gevoel en alles wat daar aan hangt, zoals angsten, stress, verdriet..
geen robotje, geen pc die je kunt herstarten of een machine die wat olie nodig heeft..

rust en liefde en aandacht en vooral niet forceren en extra belasten. geen antidepressiva ook lijkt me..
gewoon een beetje tijd en tlc..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5289
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ik kan jullie hulp nu echt goed gebruiken

Bericht door Synemios »

kan verhoging komen door stress/verdriet? (algemene vraag)

Tja Tompoes, ik weet niet waar ze op geprikt hebben maar ik wordt nooit zo blij als er gezegd wordt misschien is het dit of misschien is het dat, vind het een beetje gokken van een DA dan.
Ik zal je mijn eigen ervaringen van de laatste 2 weken met Nero besparen, maar als je hier niets mee opschiet dan beter naar een andere DA, als je echt denkt dat het medisch is.
Het is natuurlijk wel typisch dat het begonnen is sinds je zus weg is, heb je dat ook aan de DA verteld?
Oscar van mij heeft ook hele diepe dalen nog af en toe, gisteren was het ook weer helemaal niks heb me echt zorgen gemaakt en vandaag gaat het weer wat beter, en hij is duidelijk in de rouw hoor.
Enige wat je kunt doen dan is veel liefde, rust en aandacht, eten en drinken blijven aanbieden, en desnoods ondersteuning bieden met de middeltjes die hier boven al beschreven zijn.
Mensen die rouwen hebben ook minder zin in eten, ik ben zelf ook 5 kilo afgevallen in nog geen maand tijd, dus ik kan me zo voorstellen dat katten ook wat minder honger hebben door verdriet.
Geef het wat tijd, maar wel goed in de gaten houden dat ze wel eet en drinkt en anders desnoods bijvoeren.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 nov 2011 17:20

Re: Mijn kat slaapt ontzettend veel UPDATE

Bericht door Tomkoud88 »

Hallo allemaal.

Ik heb al even niet meer gereageerd, maar vind het toch wel dat ik jullie een update verplicht ben na al jullie hulp.

Nou, mijn poes die luister naar de naam Minoes is weer helemaal de oude, krijgt 1/4 tablet moderin en daar is ze helemaal door opgeknapt.

Ze speelt weer eet veel meer als voorheen en is weer haar oude vervelende zelf:P

Bedankt voor al jullie hulp!!

Gr
Tom
Plaats reactie