Ja gewoon rauw vlees kan ook
Zelf maak ik van de kvv porties van ongeveer 50 gram en merk dan dat dinky er zelf voor kiest minder brokjes te eten ( staan hier onbeperkt)
En ham? Sem lust wel graag een plakje ham... Mag ik hem elke dag een plakje ham geven? (hij eet nl. geen ander rauw vlees, zoals kipfilet, rund, kuikens, etc.)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Haha nou dan smaakt het hem extra lekker. Af en toe een foute snack is niks mis mee bij een gezonde kat. Het wordt wat anders als hij het aan blaas en/of nieren krijgt.
Dinky schreef:Ja gewoon rauw vlees kan ook
Zelf maak ik van de kvv porties van ongeveer 50 gram en merk dan dat dinky er zelf voor kiest minder brokjes te eten ( staan hier onbeperkt)
dank je wel! ik ga aan de slag
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest
Mijn katten eten echt alleen brokjes (Sanabelle, 10 kg adult gemengd met 2 kg urinairy)... Als ik eens kip of gehakt eet (ik eet weinig vlees) krijgen ze uiteraard een stukje. Ben ik heel verkeerd bezig? Gaat al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren goed...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
volgens mij niet hoor. als ze voldoende vocht binnenkrijgen (genoeg plassen) en verder gezond zijn, denk ik niet dat het erg is. ik ken wel meer katten die niks anders aanraken dan een brok.
ik ben er zelf mee bezig omdat Joost natvoer erg lekker vind, en ik merk dat hij er van vers beter uit gaat zien dan met nat. maar zou hij alleen brokken lusten, dan zou ik er geen probleem van maken. sanabelle is ook geen slechte brok..
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest
Robijn schreef:En ham? Sem lust wel graag een plakje ham... Mag ik hem elke dag een plakje ham geven? (hij eet nl. geen ander rauw vlees, zoals kipfilet, rund, kuikens, etc.)
Ik weet dat op Barfplaats rauw varkensvlees wordt afgeraden i.v.m. het risico op Aujezski maar denk dat dat in ham wat niet rauw is niet meer zal zitten?
hier willen ze steeds minder vers eten. alleen brokken. natvoer worden ze steeds kieskeuriger. ze willen nu geen vis meer (ze krijgen almo) alleen nog maar kip. vooral guusje want hee laf en toe krijgen ze nog een beetje gourmetmousse als guusje weer wat niest vanwege de poeder voor de weerstand die ze dan krijgt. die eet ze niet als hij over de almo gaat omdat dat stukjes zjin. mousse eet ze wel, maar almo doet ze steeds moeilijker over. nou drinken ze beide prima, dus is natvoer ook niet perse nodig. maar ik vind het gezellgi om samen te eten
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Het is niet dat ik het niet wil geven, maar ik heb een volledig op eten gefixeerde hond, Marra. Ze heeft voedselintolerantie en mag alleen haar eigen brokken. Er is wel blikvoer voor haar, maar dat is behoorlijk duur. Ik heb toch vanmiddag wat blikjes voor de jongens gescoord vanmiddag en zal eens kijken hoe ik dat ga doen, puur als verwennerij. Maar nogmaals, ik geef al jaren alleen brok, en dat is altijkd goed gegaan. Ze drinken en plassen allemaal goed.
Bedankt voor het meedenken!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra