Zwerfkatje uit Kreta meenemen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kittens meegenomen uit Griekenland en raad gevraagd

Bericht door Adriana »

het lijkt me dat er niet zo veel verschil is tussen de zorg voor 5 of 3 katzels, alleen bij de dierenarts kan het nog wel eens uit de hand lopen..
en ik denk dat als je je hier goed inleest dat je dan heel veel geld op van alles kunt besparen door onze tipstrucs+ervaringen! want heel veel kattenzaken hoeven helemaal niet zo veel te kosten en kun je met wat creativiteit erg goedkoop vormgen, dweilemmers/hobbykratten als kattenbak en kijk eens bij de kringloop. hier staan er altijd wel goeie kattenspullen, even ontsmetten en lekker schoonboenen en weer in bedrijf en geeft mij altijd een goed gevoel!
en anders... hihi... krantenwijkje erbij?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kittens meegenomen uit Griekenland en raad gevraagd

Bericht door Aziraphale »

Het klinkt misschien heel hard, maar waarom zou je drie katjes redden uit Griekenland om ze vervolgens weer weg te geven? Ik vind het toch een beetje jouw verantwoordelijkheid nu. In NL zitten de asiels óók overvol en zijn er ook schrijnende gevallen die hulp nodig hebben en een warm nestje verdienen. Je hebt kosten noch moeite gespaard om die hummels hierheen te halen, toch niet om ze dan op MP te zetten of om ze weg te geven? Of dat je dit inderdaad met een voorbedacht plan doet, dan wordt het een ander verhaal. Maar je kunt Turfie blijkbaar niet eens meer weg doen, hij/zij heeft jouw hartm al gestolen :iluvu:

Je hebt zoveel moeite gedaan voor deze drie katjes, dan moet je er ook voor zorgen, toch?
Ik vind niet dat je Turfie ergens alleen kunt plaatsen, dat is helemaal niet goed voor een opgroeiend kitten. Plus dat hij/zij uit een grote kattengroep komt uit Griekenland en erg sociaal is.

Veel succes!
Laatst gewijzigd door Aziraphale op 11 nov 2011 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kittens meegenomen uit Griekenland en raad gevraagd

Bericht door nellebel »

oeps en dan eentje alleen plaatsen lijkt me ook niet zo fijn, want ze zijn toch alledrie andere katten gewend. en 1 kitten bij jou volwassen katten lijkt me ook niet geweldig. denk je dat je dan wel afstand kan doen? nu lukt het bij een kennisje ook niet. veel succes met beslissen kan je niet helpen want mijn advies is alle vijf lekker houden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Kittens meegenomen uit Griekenland en raad gevraagd

Bericht door Cerna »

Toen ik vanmorgen het verhaal las, was mijn eerste reactie "zucht" en toen ik verder las, dacht ik hetzelfde als Corine. Wanneer je A zegt, moet je ook B zeggen. Jij neemt drie katten mee uit Griekenland, niet eens degene die de meeste zorg nodig hebben want je twijfelt tussen Turfie en Stippeltje (en niet tussen de twee kittens die het waarschijnlijk ook wel zelf gered zouden hebben) en vervolgens bedenk je thuis dat 5 katten toch wel erg veel is terwijl al snel blijkt dat het goed tussen de katten gaat.

Ik heb ooit een keer een kitten gered uit een rioolbuis en hem mee naar huis genomen waar al 5 andere katten waren. Ik was vastbesloten om voor hem een ander huisje te zoeken, maar toen mijn, toen eenjarige, jongste poes zich over hem ontfermde en moedertje ging spelen, heb ik me maar aangepast. Vijf of zes, wat maakte het uit. En ik heb er nooit spijt van gehad want dit kitten dat de eerste zes weken nog nooit een mens had gezien, groeide uit tot de meest sociale kat (naar andere katten toe dan, helaas niet naar ons) die ik ooit gehad heb.

Ik krijg het gevoel dat de "reddingsactie" te veel is gegaan op emoties en gevoel en niet op verstand. Wanneer je naar zo'n land toegaat (en geloof me, mij zul je niet in Mediterrane landen zien!), dan weet je dat je veel dierenleed zult tegenkomen en dan weet je ook dat je niet alle dieren mee kunt nemen en dat, hoe goed bedoeld ook, drie katten meenemen niets verandert aan de situatie daar.
Wanneer je werkelijk iets wilt doen voor deze dieren, kun je beter organisaties steunen als Stichting Buitenlandse Asielen (die ook in Griekenland asielen hebben), WSPA of IFAW. Zij organiseren castratie-acties want helaas op de plaatselijke bevolking hoef je meestal niet te rekenen.
En die dieren daar laten (ja, het is verschrikkelijk) en een kat hier uit het asiel halen in de toekomst.

De drie Grieken zou ik fijn bij elkaar laten; vriendjes moet je niet scheiden.

En mocht ik nou als reactie krijgen dat ik ooit ook een kat uit Frankrijk heb meegenomen: Cochi was ziek en een eenling (waarschijnlijk gedumpt door een andere vakantieganger want hij was totaal niet bang voor mensen) en leefde op 1500 meter hoogte waar barre winters voorkomen.
Ik had dus geen keuze (vond ik, mijn man dacht er anders over :lol: ) en ik wist dat Cochi bij ons zou komen wonen. Ik ben niet met hem gaan leuren.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kittens meegenomen uit Griekenland en raad gevraagd

Bericht door Anne »

Ik ben het met bovenstaande dames eens, waarom moet je haar weg doen? :-( Na alles wat ze heeft meegemaakt?
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en of je nou vier of vijf eters hebt, dat maakt toch niet zoveel uit ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
marjann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:52

Re: Kittens meegenomen uit Griekenland en raad gevraagd

Bericht door marjann »

Ik zou er twee meenemen, één voor onszelf en één voor een kennisje wat ik dus geen goed plan vond omdat ze drie toch wel hele drukke kinderen heeft.
Het zijn er uiteindelijk drie geworden omdat we de ene gered hebben en op het laatste moment besloten hebben haar ook mee te nemen..
Ik zou ze ook zelf kunnen houden ja, maar 5 is echt teveel in mijn appartement.
Als ik ze daar had gelaten hadden ze een hard leven tegemoet gegaan waar ze moesten vechten voor hun eten, geen lekker warm slaapplekje noem maar op...
Dat er mensen vinden dat ik ze allemaal moet houden mag, ik vind dat als ik een goed baasje voor ze zoek dat ze daar net zo gelukkig kunnen zijn als bij mij.
Maar dan moet ik wel op zoek naar het ultieme baasje die er twee wil, alleen één wegdoen is geen optie.
Laatst gewijzigd door marjann op 11 nov 2011 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
marjann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:52

Re: Kittens meegenomen uit Griekenland en raad gevraagd

Bericht door marjann »

Het gaat ook niet om Turfje en Stippeltje hoor, Stippeltje is daar gebleven, de twee andere zijn twee kittens, één van bijna 6 maanden en één van 4.5 maand, Turfje is de kleinste, moeilijk te schatten hoe oud ze is, onze dierenarts dacht een week of 11/12 maar ze ziet eruit als een kitten van 8 weken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kittens meegenomen uit Griekenland en raad gevraagd

Bericht door Anne »

Dan lijkt het mij dat je je beslissing al genomen hebt.

Dan is het zaak een goed baasje te vinden en het baasje te overtuigen dat een ander kitten
(liefst uit het asiel) erbij zodat de jouwe niet alleen opgroeit een must is.

Waarom heb je al die moeite gedaan? Je neemt zo'n poes mee, hij of zij wordt daar uit de groep gerukt om vervolgens een wereldreis te maken en vervolgens komt hij in de een op andere vreemde situatie terecht, eerst bij jou, dan bij je kennis met drie drukke kinderen, dan weer terug naar jouw huis en nu weer....zucht, en hij of zij is nog zo klein...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
marjann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:52

Re: Kittens meegenomen uit Griekenland en raad gevraagd

Bericht door marjann »

Ach ja heel veel mensen denken erover na en willen het en ik heb het gedaan en geen seconde spijt van gehad. Ze hebben daar geen kans op overleven en ik denk dat ik volgend voorjaar nog niet de helft terugzie van wat er nu nog was 2 weken geleden.
En ja het was de afspraak dat ik een katje naar haar zou brengen maar wat niet gaat gaat niet.
Cerna

Re: Kittens meegenomen uit Griekenland en raad gevraagd

Bericht door Cerna »

Anne schreef:Waarom heb je al die moeite gedaan? Je neemt zo'n poes mee, hij of zij wordt daar uit de groep gerukt om vervolgens een wereldreis te maken en vervolgens komt hij in de een op andere vreemde situatie terecht, eerst bij jou, dan bij je kennis met drie drukke kinderen, dan weer terug naar jouw huis en nu weer....zucht, en hij of zij is nog zo klein...
marjann schreef:Ach ja heel veel mensen denken erover na en willen het en ik heb het gedaan en geen seconde spijt van gehad.
Anne: uit haar antwoord blijkt dat ze jouw vraag dus niet snapt. Nogmaal zucht. Ze denkt dat ze er goed aan heeft gedaan door uit die hele groep zwerfkatten er drie uit te kiezen waarvan twee die zichzelf waarschijnlijk prima zouden hebben gered, die mee naar Nederland te nemen en vervolgens met het zwakste kitten gaat lopen leuren want 5 katten is echt te veel!
Ze vraagt ons raad, maar leest vervolgens die raad niet of slaat het in de wind. Heeft haar eigen plan allang getrokken.
Dus: waarom zouden we er nog energie in stoppen? Maar ik heb intens medelijden met Turfje :-(
marjann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:52

Re: Kittens meegenomen uit Griekenland en raad gevraagd

Bericht door marjann »

Turfje gaat niet alloeen weg en mocht ik niemand vinden voor ze dan blijven ze lekker bij mij!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kittens meegenomen uit Griekenland en raad gevraagd

Bericht door nellebel »

marjann wat de rest denk ik bedoeld is dat jij denkt dat die zwerfkatten daar ongelukkig zijn. tuurlijk is een warm plekje veel beter, maar ze kennen daar niet beter en zijn met een hele groep en daar heb je ze nu uitgehaald. probeer je eens in het kitten te verplaatsen, die is alles kwijt wat bekend is en nou ga je haar ook nog bij de engiste bekenden die ze heeft weghalen.
dat je het doet prima, maar om ze dan hier te herplaatsen terwijl er hier ook zoveel katten zijn die een huisje zoeken dat is vreemd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie