Mijn eerste kitten is doof en TE leuk en lief
Re: Mijn eerste kitten is doof en TE leuk en lief
dat weet ik. maar ik weet ook dat het altijd zo is. we zijn dus expres op zoek gegaan naar een horende witte kat met twee verschillende ogen. mevrouw zei dat we bij haar aan t goede adres waren maar dat blijkt nu dus niet zo te zijn.
Ik ga a.s. Maandag met haar naar de dierenarts.
Helaas ben ik bang dt ik de komende dagen niet zoveel zal moeten smeren met dit weer haha!
*maar ik weet ook dat het NIET altijd zo is :P typfoutje
Ik ga a.s. Maandag met haar naar de dierenarts.
Helaas ben ik bang dt ik de komende dagen niet zoveel zal moeten smeren met dit weer haha!
*maar ik weet ook dat het NIET altijd zo is :P typfoutje
- pearlsofpassion
- Tijger
Zijn odd-eyed witte turkse angora's ook meestal doof?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
die vraag, als je het echt wilt weten, kun je het beste stellen op de site van de vereniging voor turkse van-katten, en die is er vast wel, .. even goegelen..
- pearlsofpassion
- Tijger
Hmmm, het is eerder even iets dat ik me dan afvroeg. Vooral omdat ze onder turkse angora's vrij veel voorkomen dat ik dat dan toch vreemd zou vinden als die bijna allemaal doof zouden zijn...
Ik had persoonlijk liever een Turkse angora met stamboom gekocht dan 120 euro te geven voor een htk bij iemand thuis. Zeker als er dan wel veel horenden bij zijn. En een fokker met stamboom en gezondheidsverklaring kan je wel geloven als die zeggen dat hij horend is. Anders krijgen ze toch problemen...
Dus ik vroeg me dat gewoon af...
Ik vind overal dat odd-eyed katten maar aan 1 kant doof zouden zijn, de blauwe kant.
Omdat het gelinkt zou zijn met de blauwe oogkleur...
Verder vind ik dat Turkse angora's evenveel kans hebben als HTK's, of andere rassen...
Ik had persoonlijk liever een Turkse angora met stamboom gekocht dan 120 euro te geven voor een htk bij iemand thuis. Zeker als er dan wel veel horenden bij zijn. En een fokker met stamboom en gezondheidsverklaring kan je wel geloven als die zeggen dat hij horend is. Anders krijgen ze toch problemen...
Dus ik vroeg me dat gewoon af...
Ik vind overal dat odd-eyed katten maar aan 1 kant doof zouden zijn, de blauwe kant.

Verder vind ik dat Turkse angora's evenveel kans hebben als HTK's, of andere rassen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
ja. Een raskat is alleen (cvan wat ik gevonden heb, namelijk ook gekeken naar turkse van) een aantal x zo duur als deze lieverd. Het is echt een geval van jammer dan. Het is haar enige minpuntje. Heb nog nooit zo'n lieve en leuke kat gezien namelijk. Ga proberen een deel van mijn geld terug te krijgen en verder geniet ik met volle teugen van dit beestje, en zij geloof ikgeloof zij ook van ons. Morgen even helemaal van top tot teen laten checken bij de DA. Als ik vntevoren had geweten dat ze zo'n karakter zou hebben maar ook doof zou zijn, had ik die 120 er zelfs nog voor over gehad. Het gaat niet eens echt om het geld, maar wel dat het toch voelt als 'voorgelogen te zijn', ondanks dat de verkooopster volgens haarzelf echt had getest of ze doof was. En om dat gevooel te compenseren zou een deel vh bedrag terugkrijgen prettig zijn.
Hallo daar was ik weer
Zojuist heb ik jouw verhaal aan mijn moeder (ex-dierenarts) voorgelegd. Ze zei dat ze behoorlijk zeker is dat de kitten niet doof is. Als een kitten doof is, hoort hij uiteraard zichzelf ook niet, dus zou ze niet mauwen.
Als je zeker wilt zijn dat de kitten doof is, zou je een bear-test kunnen laten doen. We hebben wel eens gedacht dat onze huidige hond, Spooky ook doof was. Slaan met pannendeksels, schreeuwen, hij reageerde nergens op. Uiteindelijk bleek dus dat hij niet doof is.

Als je zeker wilt zijn dat de kitten doof is, zou je een bear-test kunnen laten doen. We hebben wel eens gedacht dat onze huidige hond, Spooky ook doof was. Slaan met pannendeksels, schreeuwen, hij reageerde nergens op. Uiteindelijk bleek dus dat hij niet doof is.
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.
Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
fijn om te horen dat er nog hoop is. Ik ga het morgen aan de dierenarts voorleggen. Ik hoop het dat het niet zo is, maar ik zou HEEL erg verbaasd zijn, dat wel.
Aan zo'n beartest heb ik inderdaad ook gedacht. Kan dat overal of maar op een paar plekken in NL wat ik in de vluchtigheid even las zonet?
Aan zo'n beartest heb ik inderdaad ook gedacht. Kan dat overal of maar op een paar plekken in NL wat ik in de vluchtigheid even las zonet?
gelukkig ga je morgen met je lieverd naar de dierenarts. en zijn bevindingen kun je voorleggen aan degene die verkocht heeft. en missch is er een mogelijkheid...
en ik wens je succes bij degene die verkocht heeft om wat geld terug te krijgen als ze inderdaad doof blijkt te zijn. houd in je achterhoofd dat sommige fokkers het kitten dan terugvragen..
en ik wens je succes bij degene die verkocht heeft om wat geld terug te krijgen als ze inderdaad doof blijkt te zijn. houd in je achterhoofd dat sommige fokkers het kitten dan terugvragen..
Niet iedere dierenarts kan een beartest doen. In Arhnem en Soestenberg, en nog wel wat andere plekken. Hier wat meer info:
http://www.kattenplaza.nl/beartest
http://www.kattenplaza.nl/beartest
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.
Moet even kwijt dat ik gewoon trots ben op mijn 'baby' want zo voelt het af en toe:P waar ze me gister nog om 05:45 het bed uit miauwde werd ik vanochtend zelf wakker om 09:00 met haar slapend op mijn rug.
Maar @ Spooky, misschien dat sommige katten niet miauwen omdat ze doof zijn, maar ik lees toch ook veel verhalen van mensen met dove katten die juist veel en hard miauwen, dus ik denk dat het miauwen op zich de doofheid niet uit kan sluiten.
Heb de DA net aan de telefoon gehad en die zei al dat hij het ook testen kon. Ga dan ook even aan hem voorleggen of zo'n bear-test noodzakelijk is. Heb contact gehad met de eigenaresse, ze mailde me hoe het ging met de kitten(het is geen onmens, ik geloof écht dat zij gelooft dat de kitten hoort). Ze vertelde dat ze bij haar gewoon reageerde als ze in haar handen klapte en op de bank sloeg. Ik heb nog niet geantwoord, maar dacht direct 'ja logisch, want dat veroorzaakt trillingen'. Maar uit haar reactie bleek absoluut niet dat ze van plan was mij een deel van mijn geld terug te geven of de kitten terug te vragen. Ik weet ook niet of daar iets in veranderd op het moment dat ik 'bewijs' heb. Ik denk het eigenlijk niet.
En wat ik gister ook al schreef, het gaat me niet om de centen, die ben ik toch al kwijt. Ja, het zou leuk zijn als ik wat terug krijg dan kan ik nog een gaaf speelgoedding voor haar kopen o.i.d., maar deze kitten is alles wat ik ooit in een kat gewild heb(die bij mij ouders sliepen en aten alleen maar daar hield het op:P) en ook alles wat ik niet durfde te verwachten.
Klinkt miss beetje overdreven maar ja zo voelt het haha!
Dus ja, zou leuk zijn, anders gewoon jammer dan.
Maar @ Spooky, misschien dat sommige katten niet miauwen omdat ze doof zijn, maar ik lees toch ook veel verhalen van mensen met dove katten die juist veel en hard miauwen, dus ik denk dat het miauwen op zich de doofheid niet uit kan sluiten.
Heb de DA net aan de telefoon gehad en die zei al dat hij het ook testen kon. Ga dan ook even aan hem voorleggen of zo'n bear-test noodzakelijk is. Heb contact gehad met de eigenaresse, ze mailde me hoe het ging met de kitten(het is geen onmens, ik geloof écht dat zij gelooft dat de kitten hoort). Ze vertelde dat ze bij haar gewoon reageerde als ze in haar handen klapte en op de bank sloeg. Ik heb nog niet geantwoord, maar dacht direct 'ja logisch, want dat veroorzaakt trillingen'. Maar uit haar reactie bleek absoluut niet dat ze van plan was mij een deel van mijn geld terug te geven of de kitten terug te vragen. Ik weet ook niet of daar iets in veranderd op het moment dat ik 'bewijs' heb. Ik denk het eigenlijk niet.
En wat ik gister ook al schreef, het gaat me niet om de centen, die ben ik toch al kwijt. Ja, het zou leuk zijn als ik wat terug krijg dan kan ik nog een gaaf speelgoedding voor haar kopen o.i.d., maar deze kitten is alles wat ik ooit in een kat gewild heb(die bij mij ouders sliepen en aten alleen maar daar hield het op:P) en ook alles wat ik niet durfde te verwachten.
Klinkt miss beetje overdreven maar ja zo voelt het haha!
Dus ja, zou leuk zijn, anders gewoon jammer dan.
nee, klinkt helemaal niet overdreven, het klikt geweldig tussen jullie en dat is verder het allerbelangrijkste. en ras of geen ras is zo'n onzin, het gaat om de band met het dier-zelf en niet om de papieren die daar wel/niet onder zitten.. je gaat er toch niet mee fokken? gewoon rond 6 maanden laten castreren en in je agenda zetten..
kitten helemaal gelukkig (houd wel in je achterhoofd dat dit een solokitten is en op de site maar even zoeken bij solokittens..) en het gaat om het karakter van de katzel.. en bij jou dan kennelijk ook nog voor een deel om het uiterlijk maar goed..
hoop dat het bij de dierenarts allemaal goed gaat en dat het een gezond dier is en dan verder maar genieten en lekker goed voor zorgen.. en mocht-ie toch doof zijn, dat is alleen echt belangrijk als ie naar buiten zou gaan, maar ik neem niet aan dat je dat risico neemt..
kitten helemaal gelukkig (houd wel in je achterhoofd dat dit een solokitten is en op de site maar even zoeken bij solokittens..) en het gaat om het karakter van de katzel.. en bij jou dan kennelijk ook nog voor een deel om het uiterlijk maar goed..
hoop dat het bij de dierenarts allemaal goed gaat en dat het een gezond dier is en dan verder maar genieten en lekker goed voor zorgen.. en mocht-ie toch doof zijn, dat is alleen echt belangrijk als ie naar buiten zou gaan, maar ik neem niet aan dat je dat risico neemt..
@ Adriana,
Nee we gaan er niet mee fokken. Hebben wel de stiekeme wens om ooit eens een nestje te krijgen, maar met een (waarschijnlijk) dove moeder is dat niet zo'n goed idee heb ik gelezen. Omdat ze dan haar kleintjes niet kan horen. En wat ik lees over krolse katten is ook niet al te best haha!
En nee naar buiten is geen optie, we wonen op een flat op vier hoog!
Nee we gaan er niet mee fokken. Hebben wel de stiekeme wens om ooit eens een nestje te krijgen, maar met een (waarschijnlijk) dove moeder is dat niet zo'n goed idee heb ik gelezen. Omdat ze dan haar kleintjes niet kan horen. En wat ik lees over krolse katten is ook niet al te best haha!
En nee naar buiten is geen optie, we wonen op een flat op vier hoog!
Als je graag een nestje mee wil maken, maar je bewust bent van de risico's en bezwaren kan je erover nadenken om jezelf als gastgezin op te geven bij de dierenbescherming of een asiel.
Dan kan je een nestje opvangen en op die manier iets goeds doen in plaats van bij te dragen aan het kattenoverschot. Ben ik ook van plan, ooit!
Dan kan je een nestje opvangen en op die manier iets goeds doen in plaats van bij te dragen aan het kattenoverschot. Ben ik ook van plan, ooit!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Devi*
Wat fijn dat ze bij jou een goed huisje heeft gevonden, hoe is het gegaan bij de dierenarts?
heeft hij zo'n test kunnen doen? ben wel heel benieuwd...
maar ik weet zeker, uit je tekst te lezen dat ze bij jou heel goed zit, of ze nou doof is of niet
ze zal een fijn leventje hebben..
heeft hij zo'n test kunnen doen? ben wel heel benieuwd...
maar ik weet zeker, uit je tekst te lezen dat ze bij jou heel goed zit, of ze nou doof is of niet
ze zal een fijn leventje hebben..
I'm so in love with my cats ...