Kitten eet mee met volwassen katten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door lieke81 »

Ze stinken eigenlijk niet op de bak...
Op een enkele keer na dan... Ze poepen minder spugen eigenlijk nooit meer op een haarballetje na dan.
Zijn levendig, de een word niet meer dikker en de ander is nu op een mooi gewicht.
Vacht glanst mooi, eigenlijk alleen maar goeds sinds ze die brokken krijgen.
En voor ons dan mooi mee genomen, de prijs is ook redelijk.
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door Adriana »

k moet altijd vreselijk lachen om Rob's ;-) drolliebollies en superprinsje Tommie!
de samenstelling van de Carocat's (dank je voor de link) ziet er goed uit en vertaald zich dus in wat er wordt uitgescheten, hihi! geurloos, glanzende vacht en niet al te druk.. geen overwicht.
naast wat rauw gevogeltevlees is het enige dat ik nog kan bedenken het volgende: katten in de natuur hebben een breed en gevarieerd menu: paddestoeltje hier, paar blaadjes daar, knolletje, wat wortels, muizenmaagje met inhoud, wat bessen, aardbeitjes, brandneteltopje.. paar sprietjes sappig groenvoer..

je zou een klein zakje bv Almo holistic (bv gevogelte) erbij kunnen nemen en dat als snoepje geven. sommigen van ons geven Sanabelle Urinary als snoepje en bij de Happy Cat zitten er ook met wat bredere samenstelling.. en er zijn er ongetwijfeld meer maar met deze hebben we hier goeie ervaringen, naast natuurlijk een pot tarwegras voor de liefhebbers...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door lieke81 »

@ariadne, Bedankt voor je goed advies.
Als snoep heb ik met mijn vader geruild, een klein zakje van mijn voer/smaak voor een zakje van zijn voer, we geven beide carocat.
Misschien dat ik inderdaad een zakje almo of wat er zo 123 te krijgen is om te proberen, bij haal die kan ik dan gelijk mooi delen met mijn vaders katten. (Zij wisten niet zoveel van goede voeding, oude stempel en waren overtuigd dat ze toch geen troep zouden verkopen in de super, gelukkig zijn ze toen snel overgestapt na mijn ervaring met carocat) .
Is tarwegras anders als kattengras?
We wilden daar de border nl mee vol zaaien als de ren er ooit is.
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door Adriana »

ja, tarwegras bestaat uit gezaaide tarwekorrels, die opkomen als zacht en ongelofelijk voedzaam gras waar katzels dol op zijn. met name tarwegras staat bol van de goeie vits, mineralen en enzymen en omdat katten dat ook in het wild eten kun je aannemen dat die goeie stofjes ook opneembaar zijn. in Amerika zweren ze erbij. meer info: even goegelen op wheatgrass en tarwe koop je bij de ekowinkel per pond en dat is altijd veel goed koper dan kattengras, dat vaak heel scherp is. zoek anders op het forum even op tarwegras
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
KittyG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:32

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door KittyG »

gedroogde kipfilet vinden ze ook heerlijk! Ik heb zelf een voedseldroger gekocht, omdat ik ook een hond heb&gezonde beloningsnacks zocht: maak dat nu dus zelf. Op die gedroogde plakjes kipfilet moeten ze ook flink kauwen&de katten vinden het allemaal verrukkelijk! &komend voordeel: in een afgesloten bus is het zeer lang houdbaar! Je kunt gedroogde kipfilet ook bij bepaalde supermarkten op de huisdierenafdeling vinden& uiteraard bij dierenspeciaalzaken.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door Catfish »

De gedroogde kipfilet (bij de dierenafdeling) van de eigen merk C1000 is erg goed, geen toevoegingen.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door Adriana »

ja, hier ook goeie ervaringen met gedroogde kip en kalkoen! ik hak dat in kleinere stukjes en het is 100% vlees. ze moeten daar goed op knauwen en zijn daar wel even mee bezig. wat spannend om dat zelf te maken!
ik koop het bij Zpls, de hondenafdeling heeft een uitgebreid aanbod. goeie tip van C1000!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door lieke81 »

Miss schaf dat ook nog wel aan, ik heb nog twee bonnen met korting, voor Zpls...
Ik moet straks nog gaan oppassen dat ik ze niet teveel ga voeren met al die smakelijke ideeën voor de poezels....
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door MarjanR »

Sara hier is ook DOL op de gedroogde kip.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door Lovecat »

Is dat te vergelijken met Chicky Bits? Afbeelding

Dat koop ik weleens als snack voor de katten. Volgens mij is het ook gewoon gedroogd kippenvlees, zonder toevoegingen, maar beetje duur. Misschien dat ik op de hondenafdeling iets groters kan kopen en inderdaad in stukken kan knippen/hakken. Zouden gedroogde lamsnacks van de hondenafdeling ook geschikt kunnen zijn voor katten (hier doen ze het erg goed op lamsvlees)?

Oh sorry, beetje offtopic; ipv mee eten met volwassenen is het nu mee eten met honden geworden :oops:
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door MarjanR »

http://www.perritosnacks.eu/url-nl-3-nl.html
Afbeelding

Hier doet Sara een moord voor (weet alleen de prijs even niet, sorry)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door lieke81 »

Ik vind het niet erg hoor, en als kittens het ook mogen is het toch nog steeds ontopic?

Eigenlijk ging de vraag er over of voer/snoep wat voor volwassen katten goed is, ook goed is voor kittens.
Ik heb nu een heleboel ideeën en een hoop geleerd, en hoe meer tips hoe beter toch? Of het nou van de honden afdeling is of van de katten maakt mij niet uit, als het maar goed is...
(en goed voor de portemonnee is ook goed voor de katten en mij haha)
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Kitten eet mee met volwassen katten

Bericht door AnneLore »

Catfish schreef:De gedroogde kipfilet (bij de dierenafdeling) van de eigen merk C1000 is erg goed, geen toevoegingen.
supertip! dank je wel! ik was al een tijdje op zoek naar iets waar Joost flink op moet kauwen, en dit doet het geweldig. de enige kauwstaafjes waar ik blij mee was kosten me eigenlijk iets te veel op bij zpls, en dit is net zo goed, zo niet beter. merci! :eclap:

hoeveel/hoevaak geven jullie?
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Plaats reactie