Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Ilone »

Er is gewoon normaal gereageerd, zelf begin je met "wie ben jij" etc.
Dus ja, dáár reageren we natuurlijk óók op.
Daarnaast vind ik persoonlijk het een beetje vreemd dat je je drukker maakt om hoe we iets typen, dan dat je reageert op de adviezen die we geven mbt je katje...

Ik hoop maar voor je kat dat je niet te koppig bent om ze in de wind te slaan, en dat je wel degelijk naar de DA bent geweest.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Adriana »

bieb1974 schreef:Ik vind jullie benadering van sommige hier niet echt leuk , nee.
En inderdaad jullie zien mij hier niet meer.
Heel veel succes verder
als het enten en ontwormen op tijd en volgens schema is gebeurd dan moet castratie ook besproken zijn. een deel van het verhaal klopt, denk ik, gewoon niet en wat ik opmerkelijk vind is dat de rasnaam goed wordt geschreven, dus deze mevrouw weet van fokken en van brits kortharenras.
de straatkat komt pas in de tweede reactie als soort van verontschuldiging. maar waarom zou je zo vreselijk hechten aan het uitdragen van zo'n gevaarlijke zwangerschap als die twee overgebleven babies toch niet raszuiver zijn? nee, naar mijn gevoel rammelt het aan alle kanten, alleen dat arme, jonge zielige poezenmeisje zit met een giga-probleem.. rare dierenarts ook, voor zover het van ons uit te overzien is..

maar, zo gaat het vaak, iemand komt even overvliegen en legt ons een situatie voor en vraagt nadrukkelijk wat te doen..
dan past het niet in haar straatje en zijn wìj de klos. en het enige en juiste advies in deze best wel ernstige en verdrietige situatie is door iedereen gegeven, maar daar zat deze mevrouw niet op te wachten! daar reageert ze ook verder niet op, ook al vreemd. en als je zelf zo hebt geblunderd dan past zo'n houding met amper drie berichtjes niet, vind ik en we zullen verder wel niet horen hoe het is afgelopen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door pearlsofpassion »

In mijn ogen zijn raskittens of bastaardkittens in dit geval evenveel waard.
Ik ben ook totaal tegen het fokken van HTK's terwijl ik raskatten (volgens het boekje!!) kan begrijpen. Maar eens de kittens er zijn, zijn het allemaal levens die evenveel waard zijn.
Het spreekt natuurlijk voor zich dat ze gewoon helemaal niet zwanger had mogen zijn (ook niet van een dekkater op deze leeftijd) en dat dat wel degelijk voorkomen had kunnen worden. Bij een ongesteriliseerde poes van meer dan 7 maand is krolsheid echt geen verrassing meer...
En dat ze de zwangerschap niet goed uitdraagt, op deze leeftijd ook niet....

Maar het punt is, dat de kittens er hier nog niet zijn. Dat je moederpoes in levensgevaar is en de kittens daarbij ook.
Als je in het belang van de katten denkt zie ik toch ook maar 1 mogelijkheid, en dat is die kittens daar zo snel mogelijk uithalen. Als ik het goed begrijp is haar zwangerschap toch bijna ten einde? Wie weet zijn de nog levende kittens wel levensvatbaar in een couveuse (als ze dan zo graag wil houden, is dat de manier). En de moederpoes wordt gered.
Ik begrijp ook niet waarom je haar leven op het spel zet... Want een bestaand leven is in mijn ogen wel meer waard dan eentje dat nog moet komen, en nog geen klein beetje. Bovendien heb je kans ze allemaal te verliezen. De kans dat ze 3 dode kittens zelf naar buiten brengt, is wel erg klein...Dus waar wacht je dan eigenlijk op?

Enne, ivm de reacties die je niet aanstaan: misschien kan je eens beginnen met te zeggen waarom je haar nog laat wachten?
Ik weet niet of je het beseft, maar de mensen hier denken en voelen met de katten mee, en een kat die in gevaar is en niet geholpen wordt, daar worden we dus ook kwaad, verdrietig, machteloos en bang van!
Als je een goede reden hebt, geef die dan. Maar als je niets zegt, en niets onderneemt komen wij daar van in de stress te zitten, en proberen we wanhopig op je door te dringen zodat je wel in actie komt.
Je zou dan ook niet moeten inzitten met het feit dat de reactie's misschien een beetje emotioneel worden en op jouw emoties inwerken. Om het cru te stellen, jouw emoties kunnen ons niet schelen, wij zitten enkel met de kat in. Als je echt het beste doet voor de kat, zijn wij helemaal niet kwaad of gemeen. Geef ons gewoon geen reden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Adriana »

k vermoed dat die twee overgebleven jonkies britjes zijn en geen bastaardjes en dat er daarom zo wordt getreuzeld met ingrijpen. anders lijkt me het verhaal en het niet ingrijpen na de echo, of al veel eerder, bijvoorbeeld onmiddellijk na de oeps/straatkat-dekking, niet zo logisch..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door pearlsofpassion »

De risico's blijven hetzelfde, welk ras de kittens ook zijn...
Je kan goed dat je gelijk hebt hoor, maar als het zo is, vind ik dat schandalig want dan komt het erop neer dat het enkel om geld gaat...

Dit is in mijn ogen een risico van fokken en zeker als er onverantwoord gefokt word met een te jonge poes. Of het fokken gewild is of niet, dat laat ik dan in het midden. Ik vind gewoon dat de zwangerschap mislukt is en dat de moederpoes nu geholpen moet worden. Dat is het belangrijkste.
Als de 2 overige kittens gered kunnen worden, is dat mooi meegenomen en ik zal zeker niet zeggen dat niet te proberen. Maar de moeder lijkt me nu wel even belangrijker...

Ik zou ze vast en zeker het niet 'zelf laten oplossen'...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door jojo »

Als dit een serieuze vraag is van TS, ga asap naar je DA en laat de kittens weghalen want deze situatie kan ernstige gezondheidsproblemen geven voor moederpoes. Ik zou beslist ook tegelijk sterilisatie overwegen. En zet vast in je agenda dat je haar over een aantal maanden laat testen op de al genoemde ziektes.

Als dit van de afdeling trollerij is ..... opzouten en ergens anders klieren graag.
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Gootje87 »

Dit is toch ongelooflijk, hoe dom kun je zijn? Sorry hoor, maar heb hier geen woorden voor. Naja, heb er wel woorden voor maar is beter als ik die hier niet neerschrijf... zucht.
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
bieb1974
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2011 19:31

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door bieb1974 »

Ik wil toch nog even reageren.
Ten eerste mijn katten zijn allemaal geent, ontwormt en ontvlooit, ook mijn pussy.
Mijn andere 2 poezen zijn ook gesteriliseert, maar van Pussy wilde ik 1 keer een nestje, heb dit nooit eerder gedaan, zal het niet meer doen ook, want na dit alles wordt ze geholpen. Ik ben vrijdag ( voor degene die het weten wil ) heb ik nog een echo laten maken, mijn Pussy was in een paar dagen tijd zo'n 300 gram aangekomen. Ook heb ik sinds 2 weken geleden speciaal dierenartsvoer iets van Hills heet AD en ook een melk om aan te sterken gemaakt van geitemelk. Misshien was ik in mijn mailtje wel onduidelijk of misschien denken jullie er nog zo over , nou ik hoor het dan wel van jullie.
Groetjes Bianca
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9386
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door castratenkoor »

Tsja eigenlijk zonde van de energie - waarom denk je eigenlijk van ons te moeten horen.
Ik blijf bij mijn mening, erg dom en onverantwoord een pos zo jong bloot te stellen aan zwangerschap en ziektegevaren van dekking op straat.

Verder neem je in mijn ogen onnodige risico's de poes rond te laten lopen met dode kittens in haar buik.

Als dat is wat je nog eens bevestigd wilde - graag gedaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Spookysil »

even nog een paar vragen, omdat ik net mijn reactie zag en een paar vragen vergeet te stellen: Drinkt {ussy overmatig? en gedraagt ze zich anders?
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Adriana »

bieb1974 schreef: maar van Pussy wilde ik 1 keer een nestje, heb dit nooit eerder gedaan, zal het niet meer doen ook, want na dit alles wordt ze geholpen.
wij maken ons met name ongerust en zorgen over het leven van de moederpoes, maar jouw dierenarts ziet dat kennelijk anders.
neem aan dat ook de tweede echo bij een dierenarts is gemaakt en dat hij/zij de risico's met je heeft doorgesproken en je heeft geadviseerd, hij/zij ziet de poes en de echo's en heeft er voor doorgeleerd. a/d van hills en geitenmelk helpen de moederpoes in ieder geval wat aan te sterken en geitenmelk schijnt de laagste kans op allergieverschijnselen te hebben.
nee, je was niet heel erg duidelijk in je eerste mails vandaar de reacties.

ik begrijp dat jullie het risico nemen en de bevalling afwachten? neem aan dat dit toch wel onder supervisie van een dierenarts gebeurt.. zodat bij complicaties onmiddellijk kan worden ingegrepen.. zeker ook gezien het feit dat jij er geen ervaring mee hebt.
horen we nog even van je hoe het is afgelopen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
bieb1974
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2011 19:31

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door bieb1974 »

Ja, tuurlijk, sorry voor mijn reactie, was ook erg emotioneel, en dat was niet eerlijk to jullie, mijn excuus daarvoor. Morgen moet ik om 13:00 naar de da voor een echo en dan gaan we besluiten wat we gaan doen, zij is dan zo'n 60 dagen zwanger. Ik hoor wel of jullie de afloop willen weten.
Groetjes Bianca en pussy
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Zuri »

Fijn Bianca, dat de lucht zo weer een beetje geklaard is. Communicatie via internet zorgt nog wel eens voor verwarring. En inderdaad waren je eerste berichtjes niet zo heel duidelijk.

Ik vind het jammer om te horen dat jij & de dierenarts toch willen wachten tot morgen. Wat zegt je dierenarts eigenlijk? Ik vind het namelijk nogal wat om een poesje met drie dode kittens in haar baarmoeder door te laten lopen... Maar misschien dat dit niet zo schadelijk is als wij allemaal denken???

Ik duim voor een goede afloop voor met name de moederpoes. En ik hoor inderdaad graag hoe het afloopt.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
bieb1974
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2011 19:31

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door bieb1974 »

Ik zit zelfs bij een dierenkliniek, waar gelukkig alles bij de hand is.
Hij zegt dat als een mens zwanger is van een tweeling, en het ene kindje gaat dood, dat ze dat dode kindje ook niet weg halen. En ik ga zo'n 3 x per week naar hem toe , voor te tempraturen en echo's en algeheel onderzoek bij moeders. Zij doet het goed, en hij zegt zolang het goed gaat met moeders gaat het goed, mocht ze ziek worden dan word ze gelijk geholpen. Die kliniek is nl 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend. Als ik morgen wast meer weet, dan laat ik het jullie ge;ijk weten.
Groetjes Bianca
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Aziraphale »

Sterkte ermee!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Plaats reactie