Auto's

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
jojo
Poema
Poema

Re: Auto's

Bericht door jojo »

Als je kat geen angst heeft voor auto's dan zal ze dat pas ontwikkelen als ze een keer een nare ervaring met een auto opdoet.

Een kat is een huisdier, dat heet niet voor niets zo. Als jij haar buiten wilt laten dan is het jouw taak om haar te behoeden voor gevaren en risico's. Tuin afzetten, aparte ren ... er zijn tig mogelijkheden om dat voor elkaar te krijgen. Even de zoekfunctie van het forum gebruiken en je hebt voorbeelden te over.

En dat naar buiten kijken is echt geen smachten van 'o ik wil zo graag aan de andere kant van het raam kijken'. Dat is wat wij mensen er als emotie aan geven, dat heeft niets met de beleving van de kat zelf te maken want die heeft geen flauw benul wat er aan de andere kant van dat raam is, die kijkt gewoon naar wat er buiten beweegt en te zien is, punt.
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Aziraphale »

Mijn katten lopen nu elke dag heel veel in de tuin maar zitten nog net zo graag voor het slaapkamerrraam te loeren ;) Lekker hoog, er gebeurt veel, vogels die langs vliegen, kinderen die spelen. Dat vinden ze nog steeds prachtig en linken ze niet met naar buiten gaan!
Ze spelen in de tuin vooral met bromvliegen, de planten, lekker zonnen, keihard rennen en af en toe in de schutting klimmen. Ze missen zo niks naar mijn idee, lijkt me vreselijk als ze over straat zwalken en worden blootgesteld aan allerlei gevaren :(
Laatst gewijzigd door Aziraphale op 12 apr 2011 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben het wel eens met Jojo en ik wil graag even een (misschien tikkeltje absurde) vergelijking trekken.
We zeggen hier al eens al lachend als een kat naar de vogels buiten zit te gluren: ze kijkt naar de vogeltjestelevisie. En ik denk dat dat er niet erg ver vanaf zit. Die kat zit ook niet tegen het raam op te springen of te krabben, te miauwen van: ik kan er niet bij. Nee, die kijkt gewoon gefascineerd toe naar de vogel.
Natuurlijk zal een kat buiten naar de vogel toesluipen en hem proberen vangen, maar een kat binnen lijkt het geen probleem te vinden dat niet te doen enkel toe te kijken... Ook in elkaar gedoken natuurlijk, anders gaat hij vliegen. ;-)

Nu mijn vergelijking: wij kijken ook tv. Heel veel zelfs en vinden dat heel erg leuk. Vind jij het soms erg dat je niet in je tv kan kruipen en daar zelf aanwezig zijn? Nee, gewoon toekijken is prima.
Ok, je weet dat het niet kan, maar katten die nooit buiten komen, weten ook niet beter dan dat het niet kan....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ik begrijp jou heel goed. Ik heb me in het begin regelmatig schuldig gevoeld toen wij onze tuin gingen afzetten. Wie zijn wij tenslotte wel niet dat wij denken om hun aangeboren recht op vrijheid in te perken?
Maar goed, je moet ook realistisch blijven, we leven in een overbevolkt land met veel verkeer.
katten kunnen daar geen rekening mee houden en het is niet alleen het verkeer, het zijn ook kattehaters die katten wat aandoen, buren die je kat wat aandoen omdat ze het gepoep in hun tuin zat zijn en mensen worden over het algemener steeds intoleranter....
Probeer je huis katvriendelijk in te richten, ik zag laatst een hele mooie klimwandkleed die Adriana in haar huis heeft hangen en zo zijn er meerdere ideeen, ga er maar eens op googlen ;-)
En zorg voor een goed klimmeubel, speelgoed en zorg voor een speelmaatje voor je kat,is ze alleen?
de asiels raken weer aardig vol met alle oepsnesten die er geboren gaan worden dit voorjaar, dus daar heb je keus genoeg ;-)
Is je kat al geholpen? Voordat jij straks met een oepsnestje zit....
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

pearlsofpassion schreef:Ik ben het wel eens met Jojo en ik wil graag even een (misschien tikkeltje absurde) vergelijking trekken.
We zeggen hier al eens al lachend als een kat naar de vogels buiten zit te gluren: ze kijkt naar de vogeltjestelevisie. En ik denk dat dat er niet erg ver vanaf zit. Die kat zit ook niet tegen het raam op te springen of te krabben, te miauwen van: ik kan er niet bij. Nee, die kijkt gewoon gefascineerd toe naar de vogel.
Natuurlijk zal een kat buiten naar de vogel toesluipen en hem proberen vangen, maar een kat binnen lijkt het geen probleem te vinden dat niet te doen enkel toe te kijken... Ook in elkaar gedoken natuurlijk, anders gaat hij vliegen. ;-)

Nu mijn vergelijking: wij kijken ook tv. Heel veel zelfs en vinden dat heel erg leuk. Vind jij het soms erg dat je niet in je tv kan kruipen en daar zelf aanwezig zijn? Nee, gewoon toekijken is prima.
Ok, je weet dat het niet kan, maar katten die nooit buiten komen, weten ook niet beter dan dat het niet kan....
Ik sluit me daar bij aan. Mijn Timo kijkt heel graag naar de vissen in het aquarium. Betekent dat dan ook dat hij graag in 400 liter water wil zwemmem?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

dat is misschien nog wel het spannendste. van alles zien en stoer gaan zitten kijken want er kan me niks gebeuren. onze flippie zit van de vreemde geluidjes te maken naar elk beesje wat ze buiten ziet, en stoer doen zeg, tegen de raam op, tikken tegen de raam. zit er vorige week een mier binnen, rent ze er vandoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

:lol: :lol: :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie