Een volwassen poes in huis

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Een volwassen poes in huis

Bericht door pearlsofpassion »

Is er dan al een DA geweest die naar die plek heeft gekeken?
En die heeft dan gezegd dat het van de AB was of zo?

Het lijkt me nogal normaal dat je eerst wil weten wat de plek is. Simpel.
Een zelfrespecterend asiel plaatst ook geen katten waarmee iets scheelt en ze weten niet wat. Dat lijkt me nogal logisch.
Als het van de AB zou zijn, zou het over moeten gaan na de kuur. Maar dat gebeurt niet als ik je verhaal goed begrepen hebt. Toch?
Dan is het toch logisch verder te zoeken?
En het is toch ook logisch dat je dat poezen niet officiëel adopteerd voordat er duidelijkheid is omtrend haar gezondheid?
Dat heeft weinig met vertrouwen te maken in mijn ogen...
Maar ik kan ook alleen maar van op afstand spreken natuurlijk, jij bent diegene die met de mevrouw praat. Dus jij kan het vast veel beter inschatten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
lenalena
Kitten

Bericht door lenalena »

na contactname met een dierenarts word ik minder en minder zeker om die 2 poezen in huis te halen...
de dierenarts zei dat er verschillende factoren aan de basis kunnen liggen van die uitslag, bv allergisch voor bepaalde voelding. om te achterhalen wat het probleem is kan het nodig zijn dat injecties moeten gegeven worden, plus de aanschaf van speciale voeding die niet goedkoop is. dat lijkt me geen goede start.
ook de niet-correcte reactie van het asiel doet me vermoeden dat het niet helemaal in orde is.
ik twijfel nog, maar op deze moment zeg ik neen, tegen die lieve poezen...
lena
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb ook een kat met voedselallergie. Gelukkig niet al te erg, maar tot nu toe weet ik nog niet waar hij precies allergisch voor is.
Als je een voer weet waar hij tegen kan, kan je daarvan vertrekken en dan stillaan uittesten wat wel en wat niet lukt.
Maar als je geen voer weet, kan je inderdaad beste van hypoallergeen voer vertrekken, en dat is niet goedkoop. Heel duur zelfs.
Ik had ook bang inderdaad toen dat verdict viel bij Cuzco, maar ik heb hem terug gezet op het voer hij ervoor kreeg, en gelukkig verdwenen de wonden daarna. Nu heb ik ook een goede kwaliteit voer gevonden waar hij tegen kan en waar ze allemaal goed op reageren.
Maar dat is voor elke kat anders, en valt dus bijna nooit te voorspellen zonder uittesten.

Maar als de kat allergisch is voor het voer dat ze in het asiel krijgt, dan valt het precies nogal mee. Want hier moet Cuzco maar heel weinig verkeerd voer krijgen om heel wat wonden te krijgen. En vaak komt de kat vol kale plekken op het hoofd te staan, zelfs bij kleine hoeveelheden voer waar ze niet tegen kunnen.
Als ze dus steeds voer krijgt waar ze niet tegen kan, dan zou je verwachten dat ze niet veel haar meer op haar hoofd zou hebben, en dat blijkt toch niet uit je verhaal. Dan lijkt het nog mee te vallen.
Tenzij ze in het asiel natuurlijk voer mengen en ze maar heel erg weinig 'slecht voer' binnenkrijgt. Maar dan nog... als het dagelijks of wekelijks is, zou je erg veel wonden verwachten...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Het blijft moeilijk, een dier met een voedselallergie. (Als dat het inderdaad is, anders kom je helemala aan het dokteren.) Er kunnen zo veel oorzaken zijn.

Mijn hond Marra heeft ook hypoallergeen voer, duur........ En het heeft even geduurd voor de dierenarts en ik erachter waren waar ze wel (bijna niks dus) en niet tegen kan.

Je moet voor jezelf de afweging maken of je die uitdaging aan wil gaan. Ja, je helpt katten die moeilijk plaatstbaar zijn, maar ik vind de reactie van het asiel niet vorrect. Maar daar kunnen die katten dan weer niks aan doen.

Ik proef een beetje tegenzin bijje, niet negatief bedoelt, dus mischien is het verstandig o op zoek te gaan naar andere katten. Zijn er genoeg in alle opvangen.........
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

mijn collegaatje heeft 2 katten uit het asiel gehaald die ook harde rode plekjes op de huid hadden. Bleek later een schimmel te zijn. Nu 2 jaar verder is ze net schimmelvrij. hele huis werd dagelijks ontsmet, veel zalfjes en pillen en uiteindelijk werden beide katten compleet kaalgeschoren omdat het door de haartjes niet te doen was. Zelfs heeft ze er ook flinke uitslag van gehad en werd ze zelf ook behandeld tegen de schimmel. Ze heft de katten 1x naar het asiel gebracht (is tevens pension) toen ze een paar dagen weg gingen. Daarna weer verergerd. Bleek dat het pension/asiel er gewoon andere katten bij had gezet omdat er plaatsgebrek was, maar ze wisten er van.
ik zou misschien ook verder kijken, want als je ze in huis haalt...dan wil je ze niet meer kwijt want je hecht je meteen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Tja ik kan die reactie van die asielmedewerkster wel ergens begrijpen. Een dier is tenslotte geen produkt waar niks aan kan gaan mankeren.
Natuurlijk wil jij gezonde dieren in huis halen en spreek jij je twijfels uit over dat plekje,
wat die mevrouw weer als kortzichtig kan opvatten en niet denkend dat je serieus bent maar alleen maar voor een gezonde kat wil gaan.
Je moet er rekening mee houden dat als je straks katteni n huis hebt, dat die ook wel eens een plekje kunnen hebben of een bultje hier en daar...en daarom reageert die mevrouw misschien zo.
Bij de meeste asiels onderteken je een contract en daarin moet ook staan wat je bij geval van ziekte moet doen en hoe het met de vergoeding daarmee is gesteld.
Een rood vlekje kan van alles zijn, allergien, schimmels e.d.
Ze zijn je wel verplicht te vertellen wat dat vlekje precies is zodat je weet waar je aan begint.
Als ze vaag gaan doen is het misschien beter om uit te wijken naar een ander asiel!!
Dan zou ik er geen vertrouwen meer in hebben.

Nel lekker is dat :evil: Daar ben je mooi klaar mee
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie