Binnenkort twee kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door Anne »

Hier open grote pee wee bakken, gewoon op tijd drollen scheppen en de geur valt mee!
Wat goed dat je je aan het inlezen bent.
je hebt al aardig wat tips gehad.
Veel plezier met de voorpret en het bedenken van de namen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
axxell
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2011 12:40

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door axxell »

We willen sowieso twee katten bakken nemen. 1 voor op zolder en 1 voor of op de eerste verdieping of beneden. Onze woonkamer is alleen niet zo heel groot en staat al aardig vol. Ik denk dat ik liever een krabpaal beneden heb dan een kattenbak (ivm krabben aan de bank). Of we een bak nemen met kap of zonder heb ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht.
Graag zou ik nog wat tips van jullie weten; een vriendin van mijn heeft 2 katten en werkt ook gewoon fulltime. Als zei gaat werken doet ze de deur van huiskamer dicht. De katten kunnen dan in de hal, 2 kamers boven, de overloop en de zolder gebruiken. Dit doet ze voor de kattenharen die dan overdag niet in de woonkamer komen. Wat vinden jullie hiervan? In het begin is dit misschien wel een idee zodat ze overdag niet aan de bank en stoelen kunnen krabben in de woonkamer maar ik heb geen flauw idee of het goed is voor kittens?
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door BillyJean »

Hoi
Ik heb een bak met kap, waar ik het klepje heb uitgehaald. Ik vind een kap wel handig, zo blijft het grit ook beter in de bak na een flinke graafpartij.
Ik denk dat het slim is van je vriendin, om overdag de deur dicht te doen, ze houden toch genoeg speelruimte over. Kittens kunnen veel slopen, dus ik zou ook voor deze oplossing kiezen.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 765
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door Lovecat »

Graag zou ik nog wat tips van jullie weten; een vriendin van mijn heeft 2 katten en werkt ook gewoon fulltime. Als zei gaat werken doet ze de deur van huiskamer dicht. De katten kunnen dan in de hal, 2 kamers boven, de overloop en de zolder gebruiken. Dit doet ze voor de kattenharen die dan overdag niet in de woonkamer komen. Wat vinden jullie hiervan? In het begin is dit misschien wel een idee zodat ze overdag niet aan de bank en stoelen kunnen krabben in de woonkamer maar ik heb geen flauw idee of het goed is voor kittens?
Wat ik hier van vind? Ik vind het heel raar. De woonkamer afsluiten zodat er geen kattenharen in komen? Hoe lang heeft die vriendin van je die katten? Ze zou toch moeten weten dat je met katten in huis ook de haren erbij neemt? Gewoon goed kammen en stofzuigen, klaar.
En die haren komen er toch wel, dus om de katten een grote ruimte af te nemen omdat mevrouw geen haren in de kamer wil? Misschien kan ze een furreal vriendje halen, die verharen niet....

Ook over de meubels; neem geen katten als er niks stuk mag gaan. Ik heb hier heel veel krabpalen, alles volgens de regels en toch blijft mijn kat aan de bank krabben; tja, als je daar niet tegen kan, zou ik echt geen 2 kittens in huis halen...

Over de kattenbakken; gewoon 3 op 2 katten nemen. Ik las ergens; als mijn katten nou heel kieskeurig zijn, krijgen ze er misschien een 2e bak bij :shock: Ik weet niet hoe het met jou zit; maar als mijn vriend net gescheten heeft op het toilet, dan heb ik ook geen zin om meteen daarna in dat hok te zitten, ben ik dan kieskeurig?

Katten in huis? Neem de haren, de sloopkunsten, de kattenbakken, de kosten enz erbij, geen zin daarin? Geen katten nemen, klaar.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door nellebel »

mijn akt mag altijd en overal komen. alleen liever niet op zolder in de nacht (want dat is net boven onze slaapkamer, en dan maakt ze zoveel herrie) en als we er niet zijn gaan de ensuitedueren dicht en is een klein gedeelte van de kamer afgesloten omdat dar onze goudvis in zijn kommetje rondzwemt, en flippie die wel altijd zeer interessant vind. De rest van eht huis laat ik altijd alles open. alle kamer, badkamer, gang berging keuken grootste gedeelte van de kamer. Zij moet ook haar tijd kunnen vullen thuis en zoveel te meer ruimte ze heeft zoveel te beter kan ze beegen en zichzelf bezig houden.
trapracen is 1 van haar favoriete bezigheden. trap en dan meteen de zoldertrap op en af racen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door BillyJean »

ja, dat trapracen herken ik hier ook sterk. Mijn man verschoot zich suf toen ie gisteravond uit de badkamer kwam, schoot net Fayline als een malloot naar boven.
Bij ons is alleen onze slaapkamer verboden toegang, vooral 'snachts omdat er niets leukers is om met ons te spelen om een uur of 3
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door Anne »

Ik vind het zelf zielig om de katten de woonkamer te ontnemen als wij niet thuis zijn.
Ik ken meerdere die dat doet, bang dat de katten iets stuk maken, in dit geval gaat het om de haren.
Ik vind het zielig...Hier in huis is het ook hun huiskamer, en die haren krijg je er toch wel in vroeg of laat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door Aziraphale »

Wij hebben de katten juist alleen in de woonkamer/keuken overdag. Maar onze voordeur zit in de hal (daar is de trap naar boven ook) en ik ben als de dood dat ze ontsnappen wanneer we door de voordeur gaan. Wanneer wij thuis zijn is het hele huis voor hen en houden we de voordeur goed in de gaten.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door castratenkoor »

Hier zitten ze ook gewoon in de woonkamer als we weg zijn.
De boel is volledig afgestemd op het geraus van het castratenkoor.
We hebben toen we hier kwamen wonen een extra deur na de voordeur laten maken, als sluis.
Zo kan er niks misgaan met gaan en komen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 765
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door Lovecat »

Er is natuurlijk ook niks mis met bepaalde ruimtes niet toegankelijk te maken voor de katten, zoals in het geval hal/voordeur/ontsnappingsgevaar.

Hier mogen ze niet in het 'kantoor' van mijn vriend komen (kleinste ruimte in het huis) want hij is technicus en al zijn apparatuur en kabels a la duizenden euro's staan daar en Mosa houdt van knauwen. Ook voor hun eigen veiligheid, dit is geen simpele apparatuur met 22o volt, dit is ktssjingggggdood, als je dat onbeschermd aanraakt, dus no way dat ze daar komen.

Ik vind het alleen raar als je een grote ruimte (wat de woonkamer toch meestal is) afsluit wegens haren. Als ze er wel komen als je zelf aanwezig bent, komen die haren er toch wel, dus zie het nut er niet van in?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door MarjanR »

Hm, grappig.
Ik sluit mijn 3 katten altijd op in het halletje.
2 bij 3 meter.
Want stel je toch voor dat ze kotsen-haren of weet ik het wat in huis.
Ja, wel met alle kattenbakken erbij hoor. Ze kunnen er net naast liggen.
Gaat prima


































8-)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door Ilone »

Uhhuh.... :roll:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door castratenkoor »

@MarjanR
Tsja helaas is dat de gedachtengang van sommigen.......

Ik doe ze altijd met zijn 8-en in toilet. Niet zeuren, gewoon stapelen, past zat.
Stel je voor dat ze de ren in en uit gaan en vieze voetjes op mijn vloer zetten.........

Rara hoe komen de lieffies gedragsgestoord.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door Mirjam86 »

Haha

Ik heb een kattenbak met een deksel die eraf kan (ik ga er nog eentje bijkopen hoor)..
Maar is het voor kittens sowieso een idee om die deksel er eerst af te houden dan?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Binnenkort twee kittens

Bericht door Anne »

Ja dat doe ik hier ook als er een kitten in huis is. Een gewone kattenbak zowiezo en die neerzetten op een vaste plaats en omdat kittens nog klein zijn en nog veel te speels kan het zo maar gebeuren dat ze ineens moeten en niet op tijd zijn voor de kattenbak dan is een kittenbak extra, bijv in het midden van de woonkamer, erg handig :-P
Je kunt ze in de dierenwinkel kopen maar wie weet heb je nog zelf een lage plastice bak, dan kun je die ook gebruiken, kittens zijn tenslotte niet erg groot :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie