Piespoes

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
ton
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2011 17:21

Re: Piespoes

Bericht door ton »

@ Adriana,

Vati komt zoals gezegd 's avonds laat of zelfs 's nachts heimelijk binnen om uit de nap van de poezen te eten. Als de poesjes in de woonkamer dan lekker op stoelen liggen te slapen en in de keuken worden er brokjes gegeten, dan weten we dus hoe laat het is. Zodra de kater dan iemand uit de kamer hoort komen maakt ie rechts om keer is ie al weer weg. Ik heb hem alleen meerdere keren door het luikje naar buiten zien gaan, waarop ik er dan met 'n waterspuit achteraan ben gegaan. Slechts één keer heb ik hem geraakt, tevens de enige keer dat ik hem zien galloperen.
En met die niet al te schuwe kater, die ook niet snel wegrent bedoelde ik dus mee dat het 'n arrogante en uitgekookte boef is, die zich echt niet veel van je aantrekt.
Dat hij niet te vangen is, wil zeggen dat hij lekker wegloopt als je dan toch te dichtbij komt. en dat het anders dagen kan duren als ze van de stichting met 'n kooi komen.
2 Jaar geleden hebben we namelijk ook al 2 zulke pogingen ondernomen om Mutti in 'n kooi met voer te lokken om ze dan te laten steriliseren. Die mensen hebben uren lang bij ons op de loer gelegen en de kooi heeft er daarna nog dagenlang gestaan.
Dat het afgelopen jaar (de 3e keer dus) wel gelukt is, dat was omdat de kittens al wat tammer waren en al gauw de kooi binnenstapten, waarop Mutti erachter aan ging. In dit geval hebben ze gebruik gemaakt van een op afstand bediende valkooi. Op die manier hebben ze ze alle 4 in één keer kunnen vangen.

@ Iedereen.
Ik heb er niet van gehoord dat vangkooien te leen zijn. Toch zal ik jullie adviesen ter hand nemen en uitzoeken of en waar ik 'n kooi kan regelen.
Met dat chippen en zo'n bijbehorend luikje is zeker ook een goed idee, eender als dat systeem met halsbandjes. Zoals eerder al gezegd, en omdat er 'n aardig prijskaartje aanhangt, willen er mee wachten tot we meer zekerheid hebben dat ze niet meer weglopen en/of tot de katjes zich gehuisvestd voelen.

Iedereen bedankt voor jullie adviezen en meedenken.

Groetjes,
Ton
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Piespoes

Bericht door Anne »

Veel succes Ton! Hopelijk gaat het nu wat sneller met de vangkooi en je kan ze inderdaad lenen,
hier wel tenminste
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie