sanseviria's zie ik op geen enkele gifplantenlijst staan
Oeh, deze vind ik juist regelmatig op de gifplantenlijst... (officiele naam:
Sansevieria trifasciata)
http://www.russischblauw.info/artikelen ... anten.html
Ik was op het begin heel erg eigenwijs en heb al mijn kamerplanten laten staan toen ik Dexter in huis haalde (toen 4 maanden oud). De vetplanten werden inderdaad met rust gelaten, maar de arecapalm (niet giftig) was natuurlijk een feest met zijn slingerende bladen
Toen Mosa er bij kwam, was het gedaan met de palm. Waar Dex alleen maar af en toe tegen de bladeren sloeg, daar sprong Mosa gewoon voluit in de plant; leek wel een scene uit Jurassic Park hier
Ik heb hem weggedaan (ja die plant he!) en nu heb ik nog wat vetplanten op tafel die ze niet aanraken en mijn andere planten heb ik op plekken staan waar de twee onmogelijk bij kunnen (en wat nepplantjes hier en daar)
Veel mensen laten cactussen staan omdat de kat die niet aanraakt; mijn vader heeft ooit hunkater aangetroffen in een keukenkastje met stekels door zijn wang; hij had een hap uit de cactus genomen... daarom durf ik nooit cactussen hier neer te zetten...
Omdat ik ECHT niet zonder hoge kamerplant kan, heb ik besloten binnenkort een krabpaal met groen aan te schaffen. Dit zijn krabpalen gemaakt van echte boomstammen waarin wat verstop/slaapplekjes ingebouwd zijn en waar als decoratie zijden, katvriendelijke, groene bladeren aan zijn bevestigd; dus zowel voor mij als de katten een plezier (hoop ik!) Je kan standaard modellen kiezen of er 1 helemaal zelf ontwerpen en laten maken...