Als jij dat zo aanvoelt zal het waarschijnlijk wel zo zijn.
Jij kent je katten het beste, en je zit er middenin.
Wat ik uit jouw verhaal zou afleiden is dat Gucci het moeilijkst is. Dat de nieuwe dat merkt, over haar de baas wil spelen, en dat Gucci daar bang van wordt. Ze heeft tenslotte nog maar 1 kat in haar leven gekent vanaf ze kitten was. Dat is even aanpassen voor haar...
De nieuwe lijkt mij voldoende zeker in haar sokjes te staan, maar moet haar plaats leren kennen in de groep. Dus er zijn 3 mogelijkheden: ofwel krijgt Gucci genoeg zelfvertrouwen om van zich af te bijten (en dat draagt de voorkeur weg), ofwel zet jij je erboven en maak je de nieuwe haar plaats duidelijk (maar dat draait niet altijd goed uit en is bij volwassen katten ook wat moeilijker), ofwel laat je het gaan tot Gucci zich neerlegt bij haar onderdanige positie (dit lijkt misschien wat zielig, maar daar keert misschien wel de rust mee terug als ze zich daarin kan schikken).
Meestal begint de nieuwe onderaan de rangschikking, maar jouw nieuwe meisje denkt daar precies anders over...
Ik zou dus vooral op Gucci focussen en haar zich zo goed mogelijk in haar velletje proberen steken. Veel aaitjes, en zelfvertrouwen kweken. En vooral daarin werkt valeriaan hier wonderlijk. En even af en toe (eens in de week) een paar uurtjes helemaal alleen kunnen zijn ook, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor elke kat geldt...
Ze moet vooral de niet bedreigende kanten van de nieuwe leren kennen, en de bedreigende moeten zoveel mogelijk vermeden worden. Dan is de kans het grootst dat Gucci van zich af bijt en haar plaats opeist.
Als ik het goed begrijp is de nieuwe wel een tikkeltje ouder dan Gucci. Ik weet niet of dat verschil op die leeftijd nog merken, maar dat maakt het ietsje moeilijker. Er wordt aangeraden bij katten die het niet gewend zijn nieuwe katten te leren kennen, om de nieuwkomer de jongste te laten zijn. Zo aanvaard die de rol van laagste in de rang iets gemakkelijker.
Maar daar is het nu te laat voor, nu moet je hierin maar verder.
Maar ik zie het wel goed komen. Gucci moet gewoon haar knopje in haar kopje omdraaien, en jij kan haar daarbij helpen.
Oh ja, nog iets. Jennli heeft overlaatst ook een machtstrijd gehad waarin de nieuwkomer na een maand of zo, de macht opeiste van de toenmalige opperpoes. Ook heel wat vechten en aanvallen, en op het einde zelfs op de bak. Zij heeft toen meer bakken geplaatst en dat heeft het probleem al een heel stuk opgelost.
Zij zegt dat ze dat verschil echt zag, en dat een extra bak wonderen doet in zelfvertrouwen.
Tenslotte moet zelfs de onderste in rang (als ze zich schikt) ook rustig op de bak kunnen.
Ik weet niet hoeveel bakken je hebt staan? Maar voor 3 katten worden eigenlijk 4 bakken aangeraden. Misschien is dat niet nodig, maar er is veel kans dat 2 toch wel te weinig is.
Ik zou ook minstens eentje boven plaatsen. En dan natuurlijk allemaal dagelijks uitscheppen.
Blijkbaar kan dat ook al veel rust brengen, en het hoeft niet voor altijd te zijn.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)