Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

doen en wel onmiddellijk.
hier ben ik drie keer gestopt en weer gestart omdat dat moest en na 4 etmalen acuut weer gestopt. er gebeurt echt helemaal niks en je hoeft ook niet af te bouwen.
en Enzo had wel een ietsepietseltje heel erg hogere waardes hoor!
160 hartslag is matig verhoogd maar niet dramatisch, onder 140 is goed beetje afhankelijk van beest en leeftijd.
kan me voorstellen dat het een mallemolen in je hoofd is maar als Eusie hier rond zou lopen dan zou ik onmiddellijk met Felimazole stoppen, Eusie rustig laten bijkomen (anderhalf etmaal max) en dan eens rustig gaan nadenken hoe verder..
en geen rampenverhalen, niet van je da en ook niet van elders toelaten. er zijn hier veel vreselijker situaties, schildklier is overkomelijk en beheersbaar en ook nog te herstellen.. dus ....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Cerna »

Hoi

Weet je, het is net alsof ik een déja vu heb.
Noa kreeg twee weken voordat haar tanden en kiezen getrokken werden Metacam. Daar reageerde ze in eerste instantie goed op. Na de operatie werd ze steeds zieker: apathisch, totaal niet willen eten, in elkaar gedoken zitten. Wanhopig werd ik ervan en ik ging googelen op Metacam en las dat dit bijwerkingen konden zijn van de Metacam.

Dierenarts gebeld en die stelde me "gerust". Ik moest gewoon doorgaan want het is een goed middel en dat ze niet wilde eten kwam door de operatie. En dus ga je door, drie weken lang (in totaal dus 5 weken) en Noa werd steeds zieker. Ik was begonnen met dwangvoeren en dat ging eerst nog wel goed, maar toen begon ze ook te spugen en kwijlen zodat het eten uit haar mond liep. Ik sliep niet meer, liep de hele dag te janken, viel in 3 weken 5 kilo af. Machteloos voelde ik me. :-(

Na een maand gingen we terug naar de Wagenrenk voor controle van Noa's gebit en toen zijn we doorgestuurd naar internist Mandigers en kwam de diagnose: nierfalen. Advies: euthanasie.
En dan denk je, had ik maar niet zo lang die Metacam gegeven, dan was het niet gebeurd. Dan was ze nog de vrolijke kat die ze voor de operatie was.

Ik weet niet of Noa nierfalen heeft gekregen door de Metacam en de DA kan ook niet aantonen dat het niet zo is omdat het wel een bijwerking kan zijn. Maar ik verwijt mezelf (met de kennis die ik nu heb) wel dat ik niet naar mijn gevoel heb geluisterd en de DA om een andere pijnstiller heb gevraagd. Maar je vertrouwt op hun kennis.

Ik weet dus niet wat je moet doen. Ik heb gegoogled op Felimazole en de bijwerkingen die Eusie heeft worden wel genoemd maar dan alleen bij een dosis van 10-15 mg.
Ik zou morgen de universiteitskliniek in Utrecht bellen of de Wagenrenk (dr. Mandigers) en om een second opinion vragen. Dit is gewoon niet goed!

AD is inderdaad van Hills en Recovery Complex van Royal Canin. Je hebt ook nog Nutri Plus gel dat kun je op de poten smeren en likken ze er dan van af. Daar zitten alle essentiële stofjes in die ze nodig hebben. Wel oppassen dat hij direct daarna niet op de kattenbak gaat want dan kleeft al het grit aan de poten ;-)
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Adriana, Eusie heeft twee dagen geen Felimazole gekregen (maandag en dinsdag niet, vandaag weer wel) maar ik zag geen verbetering. Weliswaar ook geen verslechtering. Gisteren klonk zijn hartslag volgens de DA acceptabel, vanmorgen was hij (dus bij die andere DA) te hoog (220, maar wel met stress natuurlijk).

Jeetje Cerna, ik zit met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen. Ik ben daar ook zo bang voor, dat ik em dadelijk kwijt ben... Daarom is het zo moeilijk om de juiste beslissing te nemen.

Morgenochtend ga ik Tannetje Koning bellen en haar vragen hoe zij tegen dit geval aankijkt. Maar waarschijnlijk eerst naar de DA omdat Eusie nog steeds niets gegeten en gedronken heeft vandaag. Zal dan meteen vragen naar die voeders die jullie genoemd hebben en vragen hoe dwangvoeren in zijn werk gaat. Tot ik Tannetje gesproken heb, krijgt hij geen Felimazole.

Ik geef die Viyo denk ik ook niet meer, volgens mij wordt hij daar nog misselijker van. Hij zit heel de tijd te smakken en te slikken. Kan ik tot morgen wachten met die voeders of moet ik een dienstdoende dierenarts bellen? Hij heeft sinds zondag niks meer gegeten. Wat kan ik verder nu doen? Met een spuitje wat water geven? Want drinken heeft hij ook niet meer gedaan sinds zondag.

Dank jullie wel, en ik hou me aanbevolen voor meer reacties, tips, harten-onder-de-riem en meer van dat...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

je geeft hem toch wel water uit een spuitje he? dat is nog veel belangrijker dan eten.
niet drinken kan echt niet.

hij moet/moet echt vocht binnen krijgen, lauw maken en in spuitje zonder naaldje en desnoods even met zijn tweetjes en zachtjes tegen hem praten. en zo vaak als het je lukt.

en houd ivm de bijwerkingen in je achterhoofd dat zijn T4 maar minimaal verhoogd was en dat vrijwel alle Felimazole dus overdosis is..

wat was eigenlijk de reden om T4 te meten? veel mauwen? rusteloos gedrag? afvallen en schransen? bloeddruk zeker weten niet.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Ehm, nee dat had ik nog niet gedaan... :oops: Ik was heel bang dat ie dan weer zou gaan overgeven en omdat hij vanmorgen (nog) niet was uitgedroogd... Nou ja, stom van me...

Heb er net zo'n 5 a 7 ml water in gekregen, maar wat een gevecht! Hij wil het echt niet! Niet dat ie een keuze heeft, ik zet gewoon door. Maar ik vind het wel alarmerend dat ie zo tegenspartelt. Hoe zie jij dat Adriana?

Hij had net trouwens ook weer slijm overgegeven (voordat ik water heb gegeven). Wel frappant dat hij twee dagen geen Felimazole krijgt en twee dagen niet overgeeft, vanmorgen toch maar een Felimazole erin en een paar uur later weer overgeven!

Ik ben naar de DA gegaan omdat ik vond dat ie magerder geworden was en hij was een beetje hangerig en had niet zijn normale eetlust en daarnaast ook vaker dan normaal overgeven (op het laatst wit slijm omdat ie leeg was). Omdat ik bang was voor nierfalen direct naar de DA en die heeft bloed geprikt. Omdat zij zijn hartslag hoog vond en vond dat ie grote pupillen had, wilde ze het ook onderzoeken op schildklierafwijkingen. Alle waardes waren goed, alleen die T4 dus verhoogd. Sinds 21 januari krijgt ie dus 1x per dag 5 mg Felimazole.

Pas toen ik met die Felimazole begon, merkte ik pas dat ie wat rusteloos was en vrij veel at. En hij mauwde af en toe inderdaad de oren van mijn kop. Maar het was toch altijd al een praatgrage kat. Tegen de tijd dat ik naar de DA ging, was ie wel weer normaal gaan eten.

Als het water erin blijft, zal ik elk uur proberen er 10 ml in te krijgen. Is dat oké, of moet het vaker?
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Cerna

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Cerna »

Wanneer een kat niet eet en drinkt gaat de lever het overnemen en ben je nog verder van huis. Je moet proberen om er morgen, wanneer je AD of Recovery hebt, er wat in te krijgen. Iedere twee uur 10 ml is al voldoende op dit moment. Doordat hij zo'n tijd niet gegeten heeft, is hij ook misselijk. Onderstaand advies komt van een ander topic, kun je lezen hoe ik het doe. Noa (ja, ze is er nog en springlevend :-D ) krijgt op dit moment viermaal daags 7 à 8 spuitjes (= ongeveer 35 gram per keer), maar ik ben ook begonnen met iedere twee uur 10 ml.

Welke stappen zou je op dit moment moeten nemen:
1. Larissa MOET eten want anders holt ze achteruit en ja, nierdieet. Wil ze niet zelf eten, dan zul je moeten dwangvoeren. Rustig opbouwen van vijf maal daags drie spuitjes (punt eraf snijden) naar vier/vijf maal daags 6 spuitjes van 5 ml. Dieetvoer aanlengen met warm water en/of Viyo of Reactiv tonicum waardoor ze het gemakkelijker zal eten. Niet te dun en niet te dik. Dan met een theelepeltje in de spuitjes doen (ik druk het vaak aan met een haaknaald). Langzaam via de zijkant ongeveer 1 ml. per keer achter op de tong spuiten. Eén houdt de kat vast (wij doen het op het aanrecht), ander spuit. Dieetvoer: Specific, Trovet, Hills KD, Royal Canin Renal.
2. Lukt dit niet, vraag dan om Diazepam. Half tabletje, wekt de eetlust op.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

DaVinci schreef:Als het water erin blijft, zal ik elk uur proberen er 10 ml in te krijgen. Is dat oké, of moet het vaker?
voorlopig eerst maar rustig proberen en kijken wat er lukt. druk het spuitje tegen de zijkant van zijn kaken, vaak gaan ze dan wel slikken en als er wat naast gaat, geen probleem. linkerhand over zijn koppetje, duim rechts op zijn kaak en middel en ringvinger links op zijn kaak. zachtjes drukken, ook wel beetje kriebelen en rustig proberen.
hij is waarsch niks gewend en zal zeker spartelen. gewoon rustig tegen hem praten vanuit de 'goed voor je' houding, geen medelijden. 'we gaan nu even lekker drinken en dat is goed voor je, dan voel je je minder beroerd'. oid. gewoon rustig tegen hem praten en wel overwicht uitstralen. niet schrikken en niet zielig vinden. uitdrogen is zielig..
je kunt morgen wat gimpet pasta kopen en dat op het spuitje smeren. vrijwel alle katten vinden dat lekker en worden sowieso afgeleid door de geur.
gaan dan likken en slikken en jij kunt mooi aansluiten met wat water er achter aan te spuiten. bovendien associeert ie dan spuitjedrinken met iets lekkers en wil missch de volgende keer wel wat makkelijker gaan slikken/likken.
en hoe vaker je het doet, hoe handiger je wordt.
t zal in het begin wel wat stress opleveren, maar dat zakt snel en is in die heel tijdelijke vorm niet schadelijk en doorgaans wennen ze er vrij snel aan.

geef je hem wel eens een beetje rauw (lams)vlees of kip? morgen missch proberen, de geur vinden ze doorgaans erg lekker, gewoon kleine stukjes en desnoods even met een stukje langs zijn bek smeren. dat likt ie af en krijgt zo de smaak binnen en hopelijk te pakken.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Dank je Cerna! Of moet ik zeggen Annet? Dat zie ik nu in je onderschrift staan...

In welke verhoudingen moet ik het voer met water mengen? 1 op 1? En daar dan iedere twee uur 10 ml van? Ook 's nachts? Hoeveel keer per dag moet ik dat geven dan? Dan hoef ik daarnaast niet nog een keer spuitjes met water te geven toch? Goh, wat verzet hij zich daartegen zeg. Soms weigert hij zelfs te slikken. Komt dat puur door de misselijkheid?

En die diazepam, in welke dosering is dat? Want dan wil ik dat voor de zekerheid morgenochtend meteen meenemen als de DA het er mee eens is. Anders wordt het pas weer vrijdagavond. De DA praktijk is hier iedere dag maar een uurtje open namelijk.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Dank je wel voor je geruststelling Adriana. En zeker ook voor je instructies! Nee, hij is inderdaad niks gewend... Het is ook voor het eerst dat ie zo ziek is.

Die Gimpet pasta, koop ik die bij de DA of bij een dierenspeciaalzaak? Ga ik ook zeker doen!

Hij is helemaal verzot op rauwe kipfilet! Als ik dat sta te snijden wist ie altijd wel een stukje te pikken. Dus dat langs zijn bekje smeren ga ik ook zeker proberen!

Wat denk jij dan van dwangvoeren zoals Annet/Cerna adviseert? Proberen of nog even mee wachten? Afwisselen met een spuitje water misschien? Ik ga het voer morgen wel kopen, dan heb ik het in ieder geval in huis.

Ik heb net de bijsluiter van diazepam gelezen en er wordt aangeraden terughoudend te zijn met dit middel aan katten te geven, omdat het de lever kan beschadigen... En het kan natuurlijk ook sufheid geven en Eusie is al zo suf/lusteloos... Cerna, Adriana, wat vinden jullie hiervan? Ook reacties van anderen zijn natuurlijk welkom! :smile:

Heb net samen met mijn vriend er min of meer 10 ml in gekregen, en het zit er nog steeds in! Maar jeetje, wat worstelt dat dier! Zelfs ook het water uit zijn bek laten lopen zonder te slikken! Soms vraag ik me af, hij zal toch niet dood willen? Want dan stoppen katten toch ook met eten en drinken? Of draaf ik nu te ver door? Zit hij in een vicueuze cirkel door de misselijkheid en associeert hij eten en drinken met beroerd voelen? Goh, je wou toch dat je soms in dat koppie kon kijken hè...

Zou ik nou morgenochtend weer met hem naar de dierenarts gaan? Het is allemaal best wel stressvol voor hem natuurlijk. Als het nodig is, is het nodig daar niet van, maar als het niet noodzakelijk is laat ik 'em liever lekker thuis.

Nog even een ander vraagje. De DA van vandaag zei ook dat het overgeven zou kunnen komen van een worminfectie. Ik ontworm mijn katten eigenlijk niet preventief, omdat dat volgens mij niet zoveel zin heeft (heb ik ook hier ergens gelezen). Is het raadzaam om een ontwormingstablet te geven? Of misschien maar even afwachten of hij minder misselijk wordt als ik geen Felimazole meer geef en dat ontwormingstabletje pas geven als hij wat meer op krachten is?

Sorry voor die vele vragen, maar ik ben best een beetje wanhopig op het moment...
Laatst gewijzigd door DaVinci op 09 feb 2011 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

gimpet koop je bij de dierenspeciaalzaak.
gossie, je bent wel in één klap in de ellende terechtgekomen..

weet je hoe je kunt zien of een kat aan het uitdrogen is? je pakt zijn nekvel tussen duim en wijsvinger, trekt het op en dan loslaten. als het soepel terugveert is het goed, als het enigszins blijft staat, dan is het niet goed.

als je missch nog wat kip in de vries hebt, dan zou ik het vanavond nog ontdooien, in stukjes snijden en gewoon op een schoteltje laten liggen. even langs zijn bekje ermee en gewoon aan de geur laten wennen. en als het zijn lievelingseten is, dan moet er toch ergens wel een kwartje gaan vallen. niet opdringen, gewoon in zijn buurt zetten en vannacht laten staan. je hebt geen andere katten toch?

het simpelste en makkelijkste en ook rijkst aan voedingsstoffen is Royal Canin Convalenscence. daar kun je een papje van maken en dat makkelijk in een spuitje opzuigen. het smaakt lekker en is heel erg rijk aan voedingsstoffen. via de da, is poeder en zit in een foliezakje. als je er water in krijgt, dan krijg je er ook verdund pep-papje in, morgen missch proberen. daar zou ik mee beginnen en als je da het niet heeft dan even bellen met een ander da.

nee, ik denk niet dat hij wil versterven/dood wil.
hij is ergens verschrikkelijk beroerd van geworden en koppelt dat aan eten en heeft bedacht dat-ie dat dus nooit meer wil..
als je toch boodschappen doet morgen, koop dan ook bij de ds een klein flesje valeriaan, het kan zijn dat je hem daarmee kunt laten ontspannen en hoe minder stress hoe makkelijker het missch gaat. en hoe eerder hij weer zijn oude zelf wordt. hij moet weer leren eten en eten associeren met leuk en lekker.. ik heb hier Enzo rondlopen en die heeft vrijwel geen eetreflex (vanuit een hongerperiode bij zijn vorige baasje). die geef ik altijd eerst een van zijn favo snoepjes (dentabits) en als ie dat zit op te smikkelen, dan schuif ik voorzichtig een deel van zijn voer er achter aan. doorgaans blijft ie dan wel langzaam dooreten en als ie eenmaal een paar brokjes op heeft dan eet ie wel verder. maar hij durft eigenlijk niet en als er ook maar iets gebeurt, lawaai of zo, dan stopt-ie.

nee, nu zeker niet ontwormen en heb je enige indicatie dat ie last van wormen zou kunnen hebben? en dat is niet je grootste probleem nu, denk ik. het stofwisselingssysteem is nogal ontregeld en mentaal zit ie ook niet lekker in zijn velletje en dat moet eerst tot rust en op orde komen.
je da heeft het toch ook niet over een wormeninfectie gehad? en als ze overgeven, dan komen er dacht ik ook wormen mee, maar Valerie weet daar veel meer van. (even pb'en..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Ontzettend bedankt voor je adviezen Adriana, ik heb er zoveel steun aan! En wat fijn dat ik nog even wat van je lees voor ik ga proberen te slapen.

Ik ga al je adviezen uitproberen morgen! De kipfilet ligt al op het aanrecht. De afgelopen dagen bied ik hem ook regelmatig gekookte kipfilet aan, dat vond hij ook altijd onwijs lekker. Maar helaas laat hij dat links liggen, hij draait zijn kop om of loopt gewoon weg. Ik heb nog twee andere katten, Gizmo (het broertje van Eusie) en Sara. Vannacht heeft Eusie in de logeerkamer geslapen met zijn favoriete mandje (al heeft hij prinsheerlijk op het bed geslapen), een kattenbak, wat gekookte kipfilet en water. En dat ga ik vannacht weer doen. Ook wat rauwe kipfilet zoals je zegt, alleen moet ik dat even zien te ontdooien in korte tijd. In de magnetron dan maar en die vieze witte randjes wegsnijden...

Nee, er zijn geen aanwijzingen dat ie een worminfectie heeft. Maar de DA zei dat onverklaarbaar overgeven ook veroorzaakt kan worden door een worminfectie. Daarom wil ze voor de zekerheid ontwormen. Maar ik denk dat ik daar nog maar even mee wacht.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Cerna

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Cerna »

Annet is de naam, maar die was al bezet en daarom heb ik de naam van mijn tweede kat gekozen. Daarvan wist ik zeker dat niemand die zou kiezen (cerná=zwart in het Tsjechisch en onze zwarte kat heet dus Cerná).

Heel veel vragen. Zo herkenbaar!
De verhouding luistert niet zo nauw. Ik neem 35 gram zacht voer en doe daar 5 ml. Reaktiv bij (bijna hetzelfde als Viyo maar Noa reageert hier veel beter op), daarna warm water totdat het zo dun is dat ze het gemakkelijk kan wegslikken maar niet zo dun dat het uit het spuitje loopt. Wanneer je maar 10 gram geeft, is 5 ml. Viyo te veel. Ik zou beginnen met 2,5 ml. Viyo en verder water totdat het voer een sausje is. Dan kleine beetjes per keer. Het is even een handigheidje: ik pak Noa's kop lichtjes vast met mijn linkerhand en met de linkerwijsvinger doe ik haar bekje open. Ik weet niet of dat zo gemakkelijk bij Eusie zal gaan wanneer hij zo tegenstribbelt. Dan spuit ik met mijn R.hand via Noa's rechterzijkant (ik kijk haar dus aan) wat voedsel naar binnen en direct na het spuiten zorg ik met diezelfde hand dat ze haar kop niet te veel beweegt (spuitje rechtop houden!).
Bij Noa gaat dit heel gemakkelijk maar was in het begin ook een kliederboel. Ik maakte meestal 4 spuitjes klaar en wanneer er dan uiteindelijk twee spuitjes in bleven, was ik al gelukkig.

Ik gaf in het begin acht keer per dag. 's Morgens vier keer en dan weer vanaf half 6. Dit was omdat ik 's middags moet werken en zo had Noa ook even wat rust want het was wel stressvol. 's Nachts mochten we beide slapen.
Nu krijgt ze om de 5 uur haar eten: de eerste keer rond 8 uur 's morgens en de laatste keer zodadelijk.

Het lukte mij ook niet om haar alleen water te geven. Ik was ook bang dat ze zich zou verslikken. Maar wanneer je het voer aanlengt met het water en evt. Viyo en dat acht keer per dag, is extra water volgens mij ook niet direct nodig, al is het wel beter. Maar al dat stressen is ook niet bevordelijk voor de genezing.

Gimpet ken ik niet; heeft ook niet iedere dierenspeciaalzaak. Nutri Plus is net zoiets en de meeste dierenartsen hebben dit wel op de plank liggen maar ik zou eerst AD of Recovery proberen.

Wanneer Eusie zo misselijk is, ben ik bang dat de wormtablet er zo weer uit komt (ik ontworm tot mijn grote schande ook veel te weinig). Er zijn ook combinatiedruppeltjes anti vlo-anti worm wat je achterin de nek druppelt. Misschien is dat voor dit moment een beter idee?

Het is laat, Noa heeft honger en ik slaap.

Succes en sterkte!!
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Daar zijn we weer, na een slechte nachtrust...

Gisteravond heb ik rond half elf, 10 ml water met een spuitje gegeven en het leek er in te blijven zitten. Om half één ben ik naar bed gegaan, Eusie in de logeerkamer en zoals Adriana geadviseerd had wat rauwe kipfilet op een schoteltje. Ook heb ik een stukje kipfilet langs zijn bekje gewreven, daar moest ie niks van hebben. Daarna zag ik een druppel speeksel uit zijn bekje vallen. Laten we hopen dat dat van de honger is, dacht ik nog. Vanmorgen zag ik dat hij niks gegeten had en er lag weer wit slijm op de vloer. Helaas dus weer overgegeven. Toen ik de deur van de logeerkamer opende, kon ik 'em nog even aaien, maar daarna vertrok hij linea recta naar zolder om in zijn mandje te gaan liggen. Daar ligt hij de hele dag eigenlijk.

Ik begin steeds wanhopiger te worden, komt dit nog goed? Van alle stress ben ik zelf ook aan het overgegeven geslagen...

Straks belt de DA (mijn vertrouwde) me terug en waarschijnlijk zal ze Eusie weer willen zien straks.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

k voel met je mee, je voelt je ongetwijfeld erg machteloos.
vraag eens aan je da of zij meedenkt over het suppleren van schildklierhormoon. het zou kunnen zijn dat dit door de Felimazole zo laag is, dat dit een oorzaak zou kunnen zijn voor zijn malaise.
en vocht is belangrijk en ik kan me voorstellen dat ze hem wil zien. vraag haar de nekvel-uitdroogtest even voor te doen, dan weet je waar je op kunt letten.
en zelf rustig diep doorademen.. en dat is makkelijker gezegd dan gedaan.. stenen in je maag noem ik bij mezelf dat gevoel..
en vraag haar of het zin heeft hem Royal Canin convalescence bij het spuitjedrinken te geven, dat is oppepvoer met heel veel goeie stofjes.
denk aan een beetje valeriaan te kopen, k weet niet en kan niet overzien of het alleen lichamelijk is of voor een deel tussen zijn oortjes zit.. en valeriaan kan nooit kwaad, paar drupjes op een tissue en dan voorzichtig beetje in zij buurt wapperen en kijken of en hoe hij reageert.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Ja, ik voel me compleet machteloos...

De DA's hebben elke keer als ik kwam nog gekeken of hij uitgedroogd was en dat was ie tot nog toe niet. Ik zal eens vragen waar ik precies op moet letten als ik het zelf doe.

Zal ook vragen voor de Royal Canin Convalescence. Die diazepam zal ik ook navragen of dat een optie is, want die injecties tegen misselijkheid helpen kennelijk niet. Zij zei dinsdag al dat zijn schildklier nu waarschijnlijk behoorlijk onderdrukt is, ik ga straks met haar overleggen om het helemaal niet meer te geven.

Verder staan valeriaan en Gimpet pasta op mijn boodschappenlijstje.

Ik weet ook niet of het tussen zijn oren zit of dat het lichamelijk is, waarschijnlijk een combinatie van beide die elkaar in stand houden.

Straks ga ik ook nog even Tannetje Koning bellen, hopelijk kan ze me ook helpen.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie