Ik heb hier eentje open en eentje met een kap. Eigenlijk zijn ze beide met kap, maar van 1 bak blijft hij eraf.
De reden is dat onze jongste vaak nogal moeilijk heeft met zijn hoopje mooi dicht te leggen. In een dichte bak zit hij steeds met zijn eigen poten in de weg en heeft geen ruimte om zich goed te draaien (er is ook iets mis met zijn tactiek hoor!

). Bij de open bak kan hij eruit en rondomrond lopen om zo gemakkelijker dicht te leggen.
De andere bak blijft met kap omdat onze oudste dat zo gewend is (en het is haar bak) en omdat die ook al eens graag tegen de kant plast. Gelukkig plassen onze katten wel gewoon al zittend op de open bak...
Af en toe vinden we nog eens een hoopje dat niet goed (of helemaal niet) dichtgelegd is, en dan meer in de bak met kap dan zonder... Maar hij leert ook bij, en Cuzco gaat het wel goed dichtleggen als hij het te veel vind stinken
De meeste volwassen katten hebben de vaardigheid wel al goed onder de knie hoor. Ik vind een grote bak waarin de kat de ruimte heeft ook wel altijd aangenamer voor haar...
Ow, ik denk nog aan iets...
Hebben jullie al een kat op het oog??
Waar wonen jullie ergens?
Er is namelijk in de buurt van Den Haag een hele lieve kater die in het asiel geplaatst is door iemand van het forum omdat hij absoluut niet met de andere kat samen ging (viel de andere kat aan). Maar het is wel een schat van een kater, en heel lief naar mensen toe.
Hier is het topic, en er staat een foto in geloof ik...
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 61&t=22707 (anders in Dafpoetsers album)
Misschien is die wel iets voor jullie?
De mensen die hem naar het asiel hebben moeten brengen zouden alleszins wel heel erg blij zijn als ze weten dat hij goed terecht is gekomen, en hem misschien zelfs wat kunnen volgen via dit forum...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)