Is dit normaal gedrag? (video)

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Cari »

Die arme kleine zit gewoon met een pedofiel opgescheept :-( . Zou dat kwaad kunnen, vraag je? Wat denk je zelf :roll: ?
Mensen die ineens zo graag een kitten van een bepaalde kater en poes willen, zijn geen kattenliefhebbers, dat zijn mensen die voor een prikkie of voor niets iets aparts willen hebben. Wetend dat dit nest andere katten kansloos maakt, getuigt niet van liefde voor de kat.
Zelf een van de kittens houden, klinkt ook leuk, maar vaak is moederpoes daar helemaal niet blij mee!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat het antwoord wel duidelijk is!
Dit is compleet tegennatuurlijk en de enige reden dat jouw kater dit doet is omdat hij sexueel gefrustreerd is en er geen blijf mee weet. En hij is nog niet een beetje sexueel gefrustreerd als je dit ziet! Die kitten is amper zijn nest uit!! Dit is gewoon ziekelijk!!
Ik vind Cari haar vergelijking met een pedofiel compleet terecht!! Stel je een peuter voor die dag in dag uit misbruikt wordt door haar tienenbroer, en dan krijg je dit. En nu is het nog onschuldig, maar dit gaat snel over in echte verkrachting, dat kan ik je zo op een blaadje geven! Ik wil niet weten wat voor een katje je poesje dan wordt.
Of ze zelfs al nog maar naar haar kittens zal omkijken, laat staan er de kans voor krijgen door je kater, is ook nog de vraag. Je bent haar gewoon emotioneel aan het kapotmaken!!
Ze is gewoon een zijn levend sexspeeltje de hele dag lang. Ze kan niet eens spelen of gewoon rustig kitten zijn. Ik hoop dat ze nog iets kan spelen. Maar zoals ze erbij hangt, zit er al niet veel leven meer in, laat staan geluk, levendigheid en onbezorgdheid zoals een kitten normaal hoort te zijn!

Inderdaad minstens een kitten bijhalen en de kater zo snel mogelijk laten helpen. Hier wordt echt niemand beter van!!!
Zoals gezegd zitten de asielen vol en voor elk kitten dat geboren wordt wordt er ergens anders eentje afgemaakt.
Als je een pers wil, haal er dan eentje van bij een fokker, maar begin geen rassen zomaar te mengen. Je weet trouwens nooit wat daarvan komt.
Fokken uit liefde voor het ras, is 1 zaak, maar dit is compleet onaanvaardbaar in mijn ogen.

Ik heb echt ontzettend veel medelijden met dit poesje. Als die kater niet snel van haar afgehaald wordt, en ze een leeftijdgenootje krijgt die normaal met haar speelt, is haar hele leven geruïneerd!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Liam
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2011 22:36

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Liam »

Er zit niks anders op, Liam gaat morgen onder het mes..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door pearlsofpassion »

:thup:

Echt super van je!! Je vind wel een ander katje voor je kleine meisje, en je familieleden zullen ook wel een prachtig katje vinden voor hen! ;-)

Dit is echt het beste voor iedereen!
Als je graag een nestje in huis wil, de asielen zijn altijd op zoek naar gastgezinnen. Maar dan moet je ze wel weer afgeven als ze geplaatst worden natuurlijk ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Liam
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2011 22:36

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Liam »

Kijk, weet je wat het is. Wij zijn zo gehecht aan Liam, hij is alles voor ons. Wij hadden gewoon in het hoofd dat mocht hij er niet meer zijn dat we nog nageslacht van deze geweldige kat hadden. We hebben ons er waarschijnlijk op verkeken. Er zijn weinig mensen die zoveel om hun kat geven als wij, hij heeft zelfs een eigen slaapkamer vol met speelgoed en krabpalen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door pearlsofpassion »

Ik had net hetzelfde gevoel vroeger!
Kleintje is de dochter van mijn eerste poes, en dat was mijn beste vriendin.
Haar zoontje, wat het grootste schatje ooit! En ik vond hem natuurlijk ook heel mooi! Dus ik gunde iedereen zo'n katjes en dus liet ik hem niet castreren zodat hij zoveel mogelijk kleintjes kon maken en mijn poes in dat nageslacht kon voortleven (daarom wou ik ook nog ooit een nestje van Kleintje).
Echter, door dat domme gedrag van mezelf, ben ik de kater kwijt geraakt en Kleintje bijna aan kanker! We hebben echt geluk gehad met haar!

Enne, Liam is nog maar 1 jaar. Normaal gaat hij nog wel een hele tijd mee! Dus je redenatie, mocht hij er niet meer zijn, hebben we toch nog nageslacht werkt ook om die reden niet. Wat is 1 jaar leeftijdsverschil op 20 jaar?

Nu heb ik twee katers vanuit andere 'families' en die zijn even mooi en lief! Ik dacht vroeger dat mijn katten uitzonderlijk waren, maar dat is helemaal niet zo! De opvoeding doet alles!
En dus zijn er duizenden van zo'n schatten in de asielen, en worden er zelfs heel wat van die schatjes jaarlijks ingeslapen...
Dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben.

Bovendien verg je van je katten ook erg veel door er een nestje van te willen (zowel poes als kater, maar dat merk je nu wel duidelijk bij de jouwe).
Het is gewoon even wennen in je hoofd, maar nu kan je helemaal trots zijn dat je zo goed voor je katten zorgt. Zonder zorgen en kunstmatige ingrepen waar niemand beter van wordt.

Het allerbeste voor elke kat is op 6 maand geholpen worden! En dat is echt zonder twijfel de waarheid en dan voel je je heel goed als je kat geholpen is en de rest van zijn/haar leven onbezorgd oud kan worden. Heerlijk is dat! ;-)

Liam kan wel nog 6 weken dit gedrag vertonen omdat het zo lang duurt dat de hormonen uit zijn lichaam verdwijnen. Dus niet onmiddelijk zorgen gaan maken, je kan er verder niets aan doen.

Enne, Liam is nog maar 1 jaar. Normaal gaat hij nog wel een hele tijd mee! Dus je redenatie, mocht hij er niet meer zijn, hebben we toch nog nageslacht werkt ook om die reden niet. Wat is 1 jaar op 20 jaar?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door castratenkoor »

Verstandig dat je Liam morgen laat castreren!
Chemische castratie zoals iemand als advies gaf is echt af te raden als je je kat gezond wilt houden.
En hem open houden zou voor het kitten een ramp zijn want hij zal aan een stuk door willen rijden op haar. En meteen bij de eerste krolsheid zou ze gedekt worden wat eventueel veel te jong zou zijn.
Ben heel blij voor beide katten dat je hem laat castreren.
Sterkte morgen. Je hebt wel kans dat hij het gedrag nog een paar welen voldoudt want voor de hormonen gedoofd zijn ben je echt weken verder.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Cari »

Geweldig van je dat je dit besluit hebt genomen :eclap: !
Ik begrijp best dat je Liam heel bijzonder vindt, maar geloof me, iedere kat waar je van gaat houden , zal in jouw ogen een heel bijzondere kat zijn ;-) . Stel je open voor willekeurig welke ander kat, en hij gaat bijzonder worden.
Met de castratie van Liam help je hemzelf, je kleine meisje en al die katten die anders door hun beider nakomelingen geen kans zouden krijgen. Hartstikke fijn! En als je familie het zo jammer vindt, maak eens een gezamenlijk uitstapje naar een asiel, wie weet welke 'thuisloze' ze in hun hart zullen sluiten ;-) !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Lovecat »

Ik sluit me volledig aan bij de voorgaande berichten en super dat je Liam laat castreren! Het zal hem en de kleine Kaylee goed doen!
Cerna

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Cerna »

Hartstikke goed dat je dit besluit hebt genomen! :eboohoo:

Castratie bij een kater is een redelijk eenvoudige ingreep maar het blijft een operatie. Dus voor morgen sterkte!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Adriana »

ook hier blij/blij dat kater Liam vandaag wordt gecastreerd en hoop dat het snel achter de rug is en wens je sterkte, want het blijft vervelend je dier voor zo'n ingreep achter te laten.
en dan, als Liam is uitgestuiterd is even de vraag of de kittenpoes en Liam aansluiting bij elkaar kunnen krijgen en het zou kunnen zijn dat je daar bij de poes erg veel moeite voor moet gaan doen, want die zal intussen een behoorlijke angst richting Liam hebben opgebouwd. kijk dan even bij onze topics over acceptatie tussen katten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door katgevonden »

Super dat je Liam laat castreren!

@Dinie. De chemische castratie was mijn tip om het kitten gelijk te helpen en de eigenaar de tijd te geven om er goed over na te denken om het beestje daadwerkelijk te laten castreren! Ik had me namelijk heel goed voor kunnen stellen dat als iemand heeft besloten zijn dier niet te laten castreren er even wat tijd en info voor nodig is om hem van mening te laten veranderen. Daarom leek me een chemische castratie de beste en vooral snelste oplossing voor de situatie.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Anne »

Helemaal te gek zeg dat je het advies hier opvolgt :eclap: Heel veel sterkte voor vandaag, het is maar een kleine ingreep, maar toch he?
We duimen dat alles goed gaat met Liam vandaag en net wat Dinie zegt, het kan nog wel een week of 6 duren voordat alle hormoontjes zijn lijf uit zijn...

Ik vind het SUPER van je :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Liam
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2011 22:36

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Liam »

Bedankt voor jullie reacties. Als het goed is ligt Liam nu onder het mes. Wij hopen dat Kaylee geen angst heeft opgebouwd in deze korte periode. Ik denk dat het mee gaat vallen omdat ze nog steeds naar Liam toegaat en dat ze samen uit één bakje eten.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Cari »

Hou het in het begin nog even en beetje in de gaten. Als LIam nog te opdringerig is, haal hem rustig van haar af en speel wat met ze. Zal allemaal best goedkomen! Straks weer lekker Liam ophalen :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie