Grote bult op buik, voelt als 'hangbuik' maar dan harder

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Grote bult op buik, voelt als 'hangbuik' maar dan harder

Bericht door Sunnetje »

Ja ik zat dus ook aan voedselallergie te denken, omdat wondjes/korstjes rond de kop daar inderdaad kenmerkend voor zijn.

Maar hij heeft er voorheen nooit problemen mee gehad, nu heeft hij dus sinds vorig jaar September Royal Canin Urinary en verder krijgt ie af en toe natvoer. (eerst almo nature, nu Schesir )

Dan zóu het dus aan het natvoer moeten liggen... ik zit me te bedenken of ik hem nog iets anders heb gegeven rond de tijd dat hij die wondjes kreeg... maar kan ik me zo niet bedenken.

Ik ga het sowieso inderdaad aankijken, ik ben allang blij dat die grote bult inderdaad weg is en dat zijn eetlust weer redelijk normaal is :)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Grote bult op buik, voelt als 'hangbuik' maar dan harder

Bericht door MarjanR »

Oh, je zou natuurlijk heel makkelijk met het natvoer kunnen testen.
Probeer eens een weekje iets van een natvoer wat hypo allergeen is (ik heb GEEN idee hoe het moet heten, maar je begrijpt me hopelijk :) )
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Grote bult op buik, voelt als 'hangbuik' maar dan harder

Bericht door Sunnetje »

Ik snap wat je bedoeld ;-) Hypoallergeen inderdaad.

Het enige hypoallergene natvoer wat ik destijds zo gauw kon vinden, was kattovit. Maar dit eten ze dus ab-so-luut niet. Op internet las ik dat het meeste hypoallergene natvoer niet echt lekker bevonden wordt.

Almo nature (of Schesir) werden als goede alternatieven genoemd, al zijn deze dus niet echt hypoallergeen.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Grote bult op buik, voelt als 'hangbuik' maar dan harder

Bericht door MarjanR »

Nah, maar daar zitten inderdaad geen of bijna geen chemische toevoegingen in.
Als ken ik Schesir niet echt. Maar Almo is erg goed.

Lastig he?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Grote bult op buik, voelt als 'hangbuik' maar dan harder

Bericht door Sunnetje »

Schesir kende ik ook niet, maar het is de vervanging van Almo nature in de dierenwinkel bij mij in de buurt, schijnt grotendeels hetzelfde te zijn, maar met véél meer andere smaken :)

Voeding blijft lastig inderdaad :) Ik ga het gewoon aanzien, hopelijk had ie door al het gedoe gewoon wat minder weerstand en krijgt ie daarom nu snel wondjes van een krab of iets dergelijks.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Grote bult op buik, voelt als 'hangbuik' maar dan harder

Bericht door pearlsofpassion »

Ik hoop ook dat je er verder niets van merkt.
Het kan natuurlijk altijd voedselallergie zijn, maar een wondje van wat te heftig spelen lijkt me waarschijnlijker.
Van voedselallergie krijgen ze inderdaad korstjes en wondjes rond de kop van (zat deze bult niet aan zijn oksels?), maar van bulten daarvan heb ik nog nooit gehoord... Lijkt me eerder dat ze plekken krijgen.
Van wondjes van nagels kan het wel dat hij er even een bultje van krijgt.

Het kan natuurlijk dat Mystic gewoon wat vreemd reageert, dat kan je nooit uitsluiten...

Hier zijn de jongens prima vriendjes, maar Luis heeft ook wel eens een korstje van een nageltje of zo... Ik weet het niet precies, ik merk het gewoon soms. Ofwel zijn ze van Kleintje die hem een mep geeft (als hij te brutaal is), dat kan natuurlijk ook, maar ik zie haar nooit nagels gebruiken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Grote bult op buik, voelt als 'hangbuik' maar dan harder

Bericht door Sunnetje »

In principe zijn het hier ook allemaal wel vriendjes, maar Rambo en Mystic willen nog wel eens een partijtje vechten. Even aan elkaar bewijzen dat het allebei stoere kerels zijn ofzo.. Meestal blijft het bij wat grommen, blazen en staren, maar zo af en toe meppen ze elkaar echt wel lens en dan moet ik ze ook uit elkaar halen, maar dit laatste heb ik ze al een tijd niet meer zien/horen doen..

En ja, hij had een bult op zijn buik, in de buurt van zijn voorpootjes. Leek me ook wat onwaarschijnlijk voor voedselallergie, en omdat ik -toen de bult weer weg was- ook daar een klein wondje voelde, zal het toch van een krab komen denk ik..
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Plaats reactie