Tweede kitten in korte tijd (10 dagen)

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Grinder
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:53

Re: Tweede kitten in korte tijd (10 dagen)

Bericht door Grinder »

bij de cattery was alles meer dan in orde....
liepen 4 honden door de huiskamer 5 katten en 5 volwassen mensen
de kittens waren continu in de huiskamer en waren dat ook gewoon gewend...

as we speak zijn ze met zn tweeen steeds meer aan het spelen en slopen ze mn hele appartement....

ik denk dat het met hun 2en samen wel goed komt ... de vraag is alleen of het met haar en de baasjes goed komt...

in eerste instantie hebben we haar erbij gehaald als speelmaatje voor grinder... als ze het met hem goed kan vinden en wat minder met ons vind ik het jammer maar wel oke
ik ga haar niet weg doen of zo ik vind dat je als baasje een verantwoordelijkheid neemt die je moet respecteren en niet gaat lopen klooten met het poesje

ik zal het idee met valeriaan is gaan bekijken... misschien gooi ik wel een flesje over mezelf heen ;)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tweede kitten in korte tijd (10 dagen)

Bericht door pearlsofpassion »

:-) Je klonk me ook niet als iemand die haar ging wegdoen! ;-)
Alleen misschien een beetje teleurgesteld, maar dat is ook begrijpelijk. Tegenover Grinder is het een heel groot verschil, dus dat verwacht je niet.
Maar ik denk echt dat je je niet zoveel zorgen moet maken, er zijn niet zoveel katten (en al zeker geen kittens met een vriendje) die heel lang erg bang blijven van mensen als ze al mensen gewoon zijn. Verwilderde katten is een heel ander gegeven natuurlijk...
En Grinder zal haar er wel in helpen.
Ik denk dat je een klein beetje te veel verwacht. Ze is er nog maar 2-3 dagen...

Lees eens in de topics over angstige katten en dan kan je zien hoe je het snelst haar vertrouwen kan winnen. Meer kan je niet doen. En heb een beetje vertrouwen dat het allemaal goed komt maar ga ervanuit dat het nog weken duurt (dan verwacht je niet te veel en zal je bijna zeker aangenaam verrast worden! ;-)). Positieve ingesteldheid helpt je al een hele stap vooruit.


Maar geen valeriaan over jezelf of je kat gooien hoor! Ik veronderstel wel dat het een grap was, maar toch... Te veel is ook nooit goed...
Gewoon rustig beginnen en zien hoe ze erop reageren. Het kan wat plekken maken en ze zullen ermee spelen, dus doe het niet op dure zaken. Gewoon speeltjes, kussentjes,... Ik zou beginnen met een zakdoek, vinden ze hier echt het einde... (een paar druppels is voldoende!)


Veel succes en geduld!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Grinder
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:53

Re: Tweede kitten in korte tijd (10 dagen)

Bericht door Grinder »

ja je hebt gelijk qua verwachting..

Grinder is zo voorbeeldig... iedereen die langskomt komt de volgende dag meteen weer omdat het katje zo vriendelijk is niet te geloven... de verwachting is dan hoog en dan valt het al snel tegen.

als ik er niet in had geloofd had ik hier niet eens een topic aangemaakt... ik weet zeker dat het wel goed komt.. maar het liefst zo snel mogelijk natuurlijk...

uiteraard was het een grap van de valeriaan... maar toch... ben eigenlijk wel benieuwd wat er zou gebeuren
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tweede kitten in korte tijd (10 dagen)

Bericht door Adriana »

je loopt de kans dat je katten van een overmaat valeriaan helemaal stoned raken...

wat je kunt doen is zelf languit op de grond gaan liggen en dan wat valeriaan op iets van stof of tissue en dat zo ongeveer halverwege (navel) leggen. en gewoon 10 minuutjes blijven liggen en niks doen, niet aaien, niet roepen..
belangrijk is om neus/neus-contact met de poes te krijgen, maar dat moet ze zelf willen.. grinder zal dat vrij snel doen, missch dat ze dat wel spannend vindt en ook komt kijken.. en ze zal nieuwsgierig genoeg zijn, dus geef het wat tijd..

voor de mensenbinding is neus/neus-contact erg belangrijk, iedere keer als je uit huis geweest bent zou je kunnen proberen met beide bengels even te neuzen.
dan reageren ze beter naar je omdat je hun luchtje opgestempeld hebt gekregen, probeer het maar eens..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Tweede kitten in korte tijd (10 dagen)

Bericht door Lovecat »

Grinder; ik heb laatst ook een 2e kitten erbij gehaald. Ik had gevraagd om een heel sociale kitten die mijn eigen kitten wat 'manieren' zou bij kunnen leren, mijn 1e kitten wilde namelijk met mij spelen, mij wassen enz.

Bij het asiel zeiden meerdere mensen; we weten er wel 1, heel sociaal naar katten maar ook mensgericht! Ik dacht, bingo! Toen we gingen kijken bij het gezin waar de kitten zat, doken alle katten onder het bed inclusief de kitten. Ik heb hem niet eens vast kunnen houden, want hij wilde weg. Ik twijfelde toen heel erg, zo mensgericht, maar hem niet eens vast kunnen houden... Ze vertelden me toen dat hij vast even de kat uit de boom moest kijken, en dat het wel goed zou komen.

Mijn eerste kitten vond hem meteen leuk, en samen waren ze al snel vriendjes, helaas werd IK daarna door zowel de eerste kitten (dex) als de 2e kitten (mosa) genegeerd, terwijl dex daarvoor erg aanhankelijk was.

Ik ben nu 4 weken verder en Mosa is niet van me af te slaan. Overdag lekker aan het spelen met Dex en 's nachts ligt hij bij mij in bed tegen me aan geklemd, pootjes om mijn nek geslagen en met neusje in m'n hals... Alsnog kan ik hem echt niet zomaar aanhalen als hij langsloopt, daar is nog wat geduld voor nodig van mijn kant, maar ik wilde zeggen dat er binnen een aantal weken al zoveel veranderingen kunnen optreden.

Sali is er pas net, en moet wennen aan haar nieuwe omgeving, aan jullie en aan Grinder, geef het tijd, geduld en liefde (is mij hier op het forum ook heel vaak gezegd en het is echt zo!)

Die sociale kitten komt nog wel naar boven hoor, als er over ene hele tijd nog niks veranderd is, zou ik me wel gaan afvragen waarom ze zo op een afstand blijft...

Succes!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tweede kitten in korte tijd (10 dagen)

Bericht door nellebel »

en ook daarna zal katje nr 1 weer bijtrekken. Flippie was eerst superaanhankelijk, daarna kwam sjefke en omdat hij zo'n knuffelaar is trok Flippie wat weg, maar nu kroelen ze allebei wat af. als er geen plaats is, jammer dan, dan maar op elkaar, maar op schoot liggen zullen ze.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie