Laatste hulpmiddel

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Lircky
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2010 11:09

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door Lircky »

Bedankt voor al jullie vriendelijke woorde.
Woorom wordt er toch zoveel verkeerd begrepen op het mooie internet.

Ik houd van onze poes, soms ben je er gewoon een beetje zat van (dat heeft iedereen ook jullie). Maar dwnz dat ik er niks meer aan doe. Vindt het een beetje vreemd dat ik hier neer gezet wordt als iemand die er geen moiete in wil stoppen.
als dat zo was geweest dan had ik uberhaupt niet de moeite genomen om een forum op te zoeken en me in verschillende posts om maar in de termen te blijven "afgezeikt wordt".

Ik ben bloed serieus wil graag een oplossing vinden maar als het niet gaat en niet wil dan kan ik er toch ook niks meer aan doen. (nee dit is niet bedoelt om te zeggen dat ik er geen gedult meer voor heb).

Ik ga de tips volgens die hierboven staan, ga de dierenarts weer bellen en als jullie nog meer tips hebben dan sta ik daar voor open.

Dus aub geen raare dingen zeggen over geen gedult, moeite, instelling etc. Ik wil graag de poes houden want het is verder een schat van een beest en ze hoort bij de familie!

Mark

p.s. hopelijk halen jullie uit dit bericht dat ik wel degelijk een dierenvriend ben!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door castratenkoor »

""Ik houd van onze poes, soms ben je er gewoon een beetje zat van (dat heeft iedereen ook jullie). ""

Spreek vooral alleen voor jezelf en niet voor mij. Nee ik schaf een kat niet aan om er soms een beetje zat van te zijn. Dat zijn toch echt gevoelens die ik niet ken.

Ik ben wel eens zat van een bank, dan pleur ik hem weg en schaf een ander aan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door jennli »

Probeer nou maar gewoon iets te doen met de tips die je gekregen hebt. Laat je weten hoe het gaat?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door pearlsofpassion »

Ik geloof ook wel dat je nog wil (of dat tenminste zelf denkt), anders denk ik inderdaad niet dat je hier zou komen zoeken.
Maar er zijn al heel wat tips gegeven hierboven. Zet de bak op die plaats waar ze plast en zet er nog een paar extra. Zet er zeker eentje op een plaats waar je kindje nooit komt maar waar ze wel gemakkelijk kunnen, en zet haar daar een paar keer op. (kan zijn dat je kindje de stressfactor is waar ze bang van is). Als je 5 verschillende bakken hebt staan en ze doet het er nog steeds naast dan weet je zeker dat het geen dominantiekwestie tussen haar en de kater is.

Als je naar de DA gaat kan je blaasontstekingen en andere zaken uitsluiten. Maar dat wil (zoals Nellebel zegt) niet zeggen dat ze helemaal gezond is en dat het niets medisch kan zijn. Als ze verder niet onder stress staat, de bakken niet helpen, ... dan is de kans groot dat het toch iets medisch is dat je verder moet gaan zoeken.
Ik ken inderdaad geen enkele kat die zomaar onzindelijk wordt omdat ze daar zin in heeft. Alle bovenstaande redenen kunnen dat wel zijn, en stress is een heel bepalende factor.
Kijk eens toe (eventueel subtiel) als ze plast of ze diep zit of heel hoog op haar poten staat (laatste is een teken van pijn en slecht kunnen gaan).
Kuis de plasplek met azijn, wanneer ze het niet ziet! Laatste is heel belangrijk!
Kuis eens een bak met chloor, sommige katten vinden dat heel aantrekkelijk om op te plassen...
En begin medelijden met haar te krijgen (als je ooit toekijkt hoe ze plassen en dan met alle moeite het proberen bedekken, wat dan niet lukt, is dat niet zo moeilijk!) ipv haar zat te zijn. Er is echt iets mis met haar, want katten zijn van nature liever proper. Ze vind het ook niet leuk dat ze niet op een bak gaat, maar om een of andere reden (voor jou misschien niet zwaar doorwegend, maar voor haar zeker wel!) kan ze niet op de bak.
Arm beestje!!

Ik hoop dat je meent wat je gezegd hebt in je vorig bericht, want je klinkt voorheen een beetje alsof je hier een excuus komt zoeken om haar weg te doen. Alsof je hoopte dat we zouden zeggen dat er niets aan te doen is, dat sommige katten dat nu eenmaal doen, en dat je dan voor jezelf een reden had om het goed te praten dat ze weg moest. Wel dat zullen wij nooit zeggen, omdat het nu eenmaal niet klopt. Het valt altijd op te lossen!

Dus, we gaan met vernieuwde moed ertegenaan. We gaan vandaag nog heel wat bakken kopen in de blokker en in het huis verspreiden, we gaan ze observeren, extra lief tegen haar zijn, en alle frustraties aan de kant zetten. We geloven in onze slaagkansen, en we zijn gemotiveerd om de oorzaak te vinden en aan te pakken!
Want de poes gaat hier blijven wonen en heel oud worden!
Goed? ;-)

Veel succes!!


(en laat de vorderingen, of zaken die je probeert en niet werken, hier even weten dan kunnen we eventueel bijsturen ;-))
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door Adriana »

de goedkoopste en snelste oplossing is langs de plaatselijke Blokker en twee rechthoekige emmers kopen,
langs de dierenwinkel en goeie fijnkorrelige klontvormige kattenkorrels aanschaffen;
thuis er twee bakken op verschillende plaatsen bijzetten.
plasplek goed schoonmaken met biotex.
desnoods je lieve poes oppakken, aaien en haar de nieuwe bak laten zien.
klonten paar keer per dag uit de bak halen!

ze moeten met zijn twee echt 3 bakken tot hun beschikking hebben op verschillende plaatsen en als je in de topics die daarover gaan hebt gelezen dan weet je waarom.
dus doen! en wel vandaag!
wij zeggen geen rare dingen maar worden door jou op het verkeerde been gezet en daardoor reageren wij zoals wij reageren. dat doen we niet als je er enthousiast meewerkend/meedenkend over schrijft, simpel zat!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door nellebel »

Hoi MArk
Ik denk dat ik wel begrijp met wat je bedoelt, soms hebben we er allemaal zat van.
Kijk, toen mijn kat5x per dag alles onderkotste en onderplaste zei mijn man ook vaker tegen de kat dat we haar weg zouden doen of een spuitje zouden geven. Dat roep je dan in machteloosheid, maar dat wil niet zeggen dat je het ook maar ooit overweegt (wij dan). Ouders mopperen toch ook wel eens over hun kinderen, nou die dreumels van mij kan ik ook wel eens achter het behang plakken maar dan roep je iets wat je niet meent. Mijn man heeft hier overigens wel heel veel last van gehad, toen bleek dat onze kat ernstig ziek was en dat het niet psychisch was (wat de DA zei). hij voelde zich erg schuldig dat hij het ooit zelfs had durven denken, zonder het echt te menen.
Laat je kat maar eens goed nakijken door een DA, een goede DA zal ook doorzoeken, omdat die ook weet dat een kat niet vrijwillig onzindelijk wordt.
KOm op jongens, niet iedereen is zo maf als sommigen van ons (waaronder ik), maar zijn evengoed hele goede dierenvrienden en goede baasjes voor hun katten.
en Mark, wat je ook nog kunt overwegen...iemand hier heeft als onderschrift, we hebben de kinderen weggedaan omdat de katten allergisch waren...hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door Ilone »

Wat al eerder geopperd is, ik zou weer terug gaan naar de DA.
Vraag om een echo.

Er staat verder in de inleidende post weinig informatie.
Zoals hoe lang dit al duurt? Is er iets veranderd in huis of in de algehele situatie in de periode dat ze is gaan plassen? En inderdaad, wat is er gecontroleerd bij de DA?

En kat plast niet zomaar naast de bak, daar moet een oorzaak voor zijn.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door Sunnetje »

@ Nellebel Dat laatste had ik ook ooit ergens gelezen, het is mijn nieuwe levensmotto :lol:

Maar ik ga ervanuit dat Mark het inderdaad goed bedoeld maar gewoon wat onhandig verwoord ;-) Ik kan me goed voorstellen dat je het 'zat' wordt, maar denk eerder dat je gewoon moedeloos en gefrustreerd raakt omdat je niet weet hoe het komt en het maar doorgaat. Maar je kat wegdoen is in zo'n geval nooit een oplossing, het brengt veel stress teweeg bij zo'n dier en dat kan haar onzindelijkheid versterkten.
Overigens ben ik ook opgegroeid met katten in huis, die ook weleens een ongelukje hadden... ik ben er niet minder van gaan groeien hoor ;-) Maar ik snap dat je het niet hygiënisch vind i.v.m de kids.

Er zijn veel goede tips gegeven, ik hoop dat je daar iets mee gaat doen, want ze zijn echt goed bedoeld! :smile: Nogmaals naar de Da gaan is echt niet overbodig, desnoods naar een andere DA voor een second opinion.

Ik hoop dat er wat uitkomt! Laat je weten hoe het verder gaat?
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door pearlsofpassion »

nellebel schreef:iemand hier heeft als onderschrift, we hebben de kinderen weggedaan omdat de katten allergisch waren...hahaha
Dat is Admin zijn onderschrift ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door Peet »

Misschien incontinent? Ik roep ook maar wat hoor. Ik had een hond die dat was. Had er wel pillen voor die goed hielpen.

Dat poes het gewoon niet meer kan houden tót ze bij de bak is.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door jojo »

Zoals anderen ook al zeggen, naar de DA en goed na laten kijken of er niet toch iets in haar lijf gaande is waardoor ze onzindelijk is geworden.
Gaat kat & kindje wel goed samen? Is dit altijd goed gegaan? Heb je veranderingen aan je kat opgemerkt tijdens opgroeien? Misschien moet je hierover ook je gedachten eens laten gaan want wat voor ons als mens geleidelijke veranderingen zijn kan door een kat totaal anders beleefd worden, en soms ook wat (te) veel stress opleveren met uiteenlopende gevolgen.
nikita4777
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2010 17:35
Contacteer:

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door nikita4777 »

Hoi

ik heb ook zo een poesje. haar naam is chula en ze is 3 jaar jong. Zij en ons ander kat zijn gewoon perfect vooe elkaar. Dus geen problemen en ze is gezond. Helaas plast zij ook op bepaalte plekken en alle oplossingen die ik hier gelezen hebt, heb ik al probeerd zonder success. allebij krijgen andacht, liefde en vooe dat ze lekker vinden. Ook is het erg verwelend met het plassen is zei toch een soort`"ons kindje" en wij moeten ermee leven. ls iemand nog een goede tip heeft tegen het plassen hoor ik het graag! Bedankt
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door Spookysil »

Welkom op het forum!

Een optie is om zilverfolie op de plek te leggen waar hij plast. Op zilverfolie plassen vinden ze namelijk eng vanwege het geluid wat het veroorzaakt.
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door Adriana »

nikita4777 schreef:Helaas plast zij ook op bepaalde plekken en alle oplossingen die ik hier gelezen hebt, heb ik al probeerd zonder succes.
ls iemand nog een goede tip heeft tegen het plassen hoor ik het graag!
welkom ;-) op het Forum!
ook jij zegt er ons er even niet bij hoeveel kattenbakken je hebt geplaatst op hoeveel verschillende plekken en in alle gevallen met twee katten is dat eentje méér, dus drie en op verschillende plaatsen.
een bezoek aan de dierenarts om blaasontsteking e.d. uit te sluiten is ook raadzaam.
het is een veel voorkomend pobleem en er is al veel en vaak over geschreven.
dat kun je vinden via het Forumoverzicht:
plassen, sproeien op ongewenste plaatsen http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=60
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lircky
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2010 11:09

Re: Laatste hulpmiddel

Bericht door Lircky »

EEN HEEL TRIEST BERICHT.

Na jullie hulp zijn wij intensief bezig geweest: Extra bak plaatsen, etens bakje verplaatsen ander schoonmaak middel meer aandacht......... en het werkte.

Zo heel af en toe plaste ze nog een klein beetje, heel blij met het resultaat tot dat.......

Er gister iemand met een plastic tas voor de deur stond met mijn lieve Sammy erin, ze was aangereden.........Gisteren hebben wij haar laten cremeren. Sammy is 7 jaar geworden.
Ik ben echt heel sneu en mis mijn poes!

Wil jullie bedanken voor jullie hulp, ik wou het toch even laten weten hiero....

Groeten Mark.
Plaats reactie