Wat moeten we met die kater doen?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door MarjanR »

Oe ja, ik snap dat je aan het stressen (en grienen) bent.
het vreet energie als het niet lekker gaat tussen dieren.
Ik heb er op het moment zelf mee te maken.

Joh, heb je wel geadverteerd met Zazou?
Je bent zo gek op het beest, dan geef je hem toch zeker de kans om bij iemand anders gelukkig teworden.
Weet je wel hoeveel mensen er een eigenzinnige dol dwaze kater op willen nemen?
Sluit hem apart, en ga op zoek naar een ander gezin of een andere oplossing
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
flor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 13:23

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door flor »

OK mensen ik wil dit ook helemaal niet !!!
Ik heb 2 pubers in huis,maar die plassen mijn huis niet onder. En zeg me verdorie niet dat ik mijn huisdieren niet graag zie ! We hebben 21 huisdieren en daarvan wonen er momenteel 19 in huis, niet in een stal maar in huis !!! Zelfs 2 kippen en een haan !!
Mijn man was al weg naar de dierenarts, maar ik heb hem zojuist terug gebeld.
Ik hoop nu maar dat ik door jullie word geholpen !!!
Ik dacht dat ik mijn plicht deed om die kater binnen te halen, 3 maand terug, maar ik had hem beter nooit gezien !! Dan was hij momenteel mischien aan het bevriezen, maar dan had ik het niet zo moeilijk !!! Is dat een beter antwoord ????
Ik woon in Ardooie West Vlaanderen (bij Roeselare) Als je hem zelf wilt, dan ben ik bereid om hem zelf te komen brengen.
In het asiel willen ze hem niet !! Wie wel dit beest hebben !!!!!!!!!!!!!!!! HELP ZAZOU !!!!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door MarjanR »

Ok ok ok ok, allemaal emoties vliegen over het forum.
Laten we even opnieuw beginnen.

Zazou is een hele lieve kater, maar kan niet omgaan met de overige katten (behalve de kitten, maar die heeft nergens last van).
Zwartje piest ondertussen het hele huis onder... arme ding is helemaal gestressed.

Ik zou Zazou toch even in een kamer apart zetten tot je een oplossing gevonden hebt.

Dat asiel, waarom wilde ze Zazou niet opnemen?
Zijn er meerdere asiels in jouw omgeving (Valerie)?

Sorry maar Valerie kan jouw Zazoutje niet opnemen.
Ze heeft zelf een dametje in huis die net haar rust heeft gevonden met de relatie met de twee andere katten.
Maar geloof me, Als Valerie dat kon zou ze het zo doen.
Echt.
Valerie is ook oprecht in paniek.
En dat geldt ook voor Ilone.

Nu vraag ik je nog een keer, heb je geadverteerd voor Zazou?

(haal evnetjes adem... laten we gaan nadenken met z'n allen)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door Ilone »

En zeg me verdorie niet dat ik mijn huisdieren niet graag zie !
Volgens mij niemand die dat hier zegt.

Verder, ik hou hier op. Want ik ga hier nietop een rustige manier kunnen reageren, dat voel ik.
Ben alvast blij dat je je man hebt terug gebeld met Zazou.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door pearlsofpassion »

Ok,
West Vlaanderen is wat moeilijker dan pakweg limburg of antwerpen, maar dan nog moeten we een oplossing kunnen vinden hoor!
Waar heb je juist naar gebeld? Heb je poezennetwerk gecontacteerd? Die operen vooral oost-vlaanderen/ antwerpen, maar zelfs als ze hem niet kunnen opvangen kunnen ze je zeker een telefoon doorspelen van iemand wel in je buurt. En als er geen plaats is in je buurt, laten ze je heus niet aan hun lot over! Er zijn ook nog organisatie's zoals zwerfkat in nood II in gent. Toen ikzelf een gewonde zwerfkater gevonden heb (die ik absoluut niet kon houden om de redenen die Marjan zojuist zo mooi beschreef), heb ik op een zondag rondgebeld en heb ik diezelfde dag nog een plaatsje gevonden. Toen zaten ze bij zwerfkat in nood II vol, maar misschien ligt de situatie nu anders...
Je kan poezennetwerk contacteren, hier staan de contactgegevens http://www.poezennetwerk.be/

Met een beetje via via rond te bellen moet je zeker ergens geraken. Ik kan dat wel moeilijk in jouw plaats doen, anders zou ik het doen he!
Ik wou trouwens ook absoluut niet insinueren dat je niet van je dieren houdt he! Maar je hebt 3 maand geprobeert, en dan kom je hier een vraag stellen, en dan na 6 uur neem je ineens een overhaaste beslissing.... Daar schrikken wij wel enorm van ja! En het is helemaal niet nodig. Jij hebt al heel wat afgezien, maar wij kennen het probleem nog maar 6 uur...

Kan je hem afzonderen in je huis? Zodat daar de rust tenminste al kan terugkeren?
Zullen we het hier even stap voor stap bekijken? Zodat we ons niet door emoties tot overhaaste beslissingen laten brengen? We vinden wel een oplossing. Maar nu moet even de druk van de ketel en dus zou het goed zijn Zazou af te zonderen.
Laat je even weten hoe je daar tegenover staat? Dan kunnen we van daaruit verder...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
flor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 13:23

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door flor »

JA ik heb geadverteerd !!!! Echt waar !!!!
Nee, in het asiel willen ze hem niet, uiteindelijk komt hij daar ook aan zijn einde !!! Hier in België, misschien ook in Nederland zijn er nog van die mensen die hun katten niet helpen, en dan zijn ze verbaasd dat hun katjes jongen hebben. Wat doe je daar dan mee? Op het platte land los laten, zeker !!!
Nee, ik kan hem niet buiten zetten, en dan weten dat hij waarschijnlijk zal afzien, honger en koud hebben. Als ik hem laat inslapen, dan .... slaapt hij voor altijd !!! Zo stel ik mij dat toch voor!
Hier in de omgeving zijn katten nog meestal zoiets als muizenvangers. Ze leven meestal gewoon buiten, komen niet binnen ....
Enfin, Zazou is nu nog bij de dierenarts, we denken er nu nogmaal over na !!! Maar er komt niets uit de bus !!!
flor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 13:23

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door flor »

ok we kunnen hem wel afzonderen !! Maar wat dan ???
Ok ik heb nu pas hier geschreven, maar dat was omdat ik ten einde raad was !
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door pearlsofpassion »

Welk asiel heb je juist gebeld?
Er zijn er wel heel erg veel he!
Je vind ze allemaal niet zo gemakkelijk terug en in de meeste asielen laten ze geen katten inslapen. Er zijn er een paar die de hele rekening verheffenen (gekend zijn Brugge en in citadelpark in Gent).
Het overaanbod aan kittens is inderdaad een probleem waar wij hier op het forum heel erg vertrouwd mee zijn hoor!! Hier zal je ook niemand tegenkomen die hier komt vertellen over een nestje en niet aan een kruisverhoor wordt onderworpen door ons ;-)
Ikzelf zeg het ook aan elke eigenaar die ik tegenkom, maar meer dan de helft van de keren is het in dovemans oren. Ik vind het ook vreselijk dat de overheid niet wat inversteerd in sensibilisering van de bevolking ipv chippen verplicht te maken. Maar ja... Ondertussen moeten we er het beste van maken he...

Bel je eens naar poezennetwerk en hoor je daar eens of ze mensen in jouw buurt kennen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door MarjanR »

Ja, maar lees dan even wat we schrijven.
Valerie geeft je hele goed tips en omschrijft je ook dat het een goede afloop kan hebben.
En heb je meerdere asiels geprobeerd?

Luister we willen je helpen, maar beantwoord dan onze vragen zodat we je kunnen helpen.
Verder klik nou even op de link die Valerie net voor je neerzet.

ik weet dat ze in Belgie wat makkelijker zijn met het inslapen van dieren, maar dat houdt niet in dat we dat ook fijn vinden.
En jij ook niet, want je praat eht wel recht "want dan slaapt hij gewoon voor altijd" maar je vindt het vreselijk. Dus help ons helpen en kijk even naar wat wae schrijven.

OK?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
flor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 13:23

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door flor »

Ik lees wel degelijk wat jullie schrijven hoor. Zazou is nu in een bench bij de dierenarts, niet mijn favourite plaats.
Ik zou hem absoluut liever zelf houden, wees daar maar van overtuigd.
Hier bij ons in de streek is het blijkbaar de gewoonte om je ovetollige huisdier aan de kant van deweg te loozen. Ik braak gewoon bij die belachelijke oergewoonte. Daarom laat ik Zazou "liever" inslapen. Beestjes zoals katten moeten niet nodeloos rondzwerven in de winter. (zelfs niet in de zomer voor mijn part) maar toch gebeurt het!!! Zie maar 3 maanden geleden heb ik Zazou gevonden en vorige week onze kleine flor (vandaar mijn nicknaam. mijn ehcte naam is kathy -> van kat waarschijnlijk !!!)
Ik wil maar zeggen dat het hier absoluut niet makkelijk is om een kat te plaatsen. Onze dierenarts heeft, in de 6 jaar dat ze hier praktijk heeft al één poesje kunnen plaatsen. nl één(j" met 3 pootjes. een specialeke ???
flor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 13:23

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door flor »

HEY HEY
Ik ben vooorlopig "voorzichtig" blij. De veearts heeft misschien een plaats om ZAZOU te zetten. Amai, ik zal nu tenminste kunnen slapen. Ik begrijp dat jullie zo direkt reageren, ik zou ook wel zo zijn, maar ik wist echt niet meer wat te doen. De dierenarts wist nochtans dat er problemen waren, maar ze heeft ook gewacht tot het ergste geval !!!!
Alé help ons duimen aub !!!!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door MarjanR »

Absoluut!!!

Wat fijn nieuws!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door Anne »

Dat is geweldig nieuws!!!
Het belangrijkste nu is dat jullie andere poezen kunnen ontspannen nu de draak weg is.
Ik kan me voorstellen dat je wanhopig bent/was, dat zou ik ook zijn.
Ik kijk heel anders tegen inslapen aan, dat is is mijn optiek nog altijd te verkiezen dan ergens anders een rotleven lijden. Maar goed, die optie is nu van de baan, ik hoop heel erg dat Zazou gelukkig wordt, hij heeft tenslotte ook niet om dit leven gevraagd.
Top dat jullie hem in huis haalden :eclap:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
flor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 13:23

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door flor »

Ik weet nog altijd niet of het goed nieuws zal zijn, ik heb nog geen bericht gekregen dat die mensen Zazou zouden willen.
Ik hoop in ieder geval dat Z. beter heeft geslapen dan ik, maar dat zal wel niet.
Zwartje weet nog niet dat hij weg is want daarjuist was er alweer een plas. Gelukkig is de geur te verwijderen met brandalcohol. Zwartje is nu ongelooflijk op zoek, hij loopt het ganse huis rond en zit nu op de vensterbank naar buiten te kijken. Wie weet mist hij hem wel !!! (hahaha)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Wat moeten we met die kater doen?

Bericht door ayla »

wat een moeilijkheden en narigheid allemaal voor je Flor!
Ik hoop voor jou en Zazou dat er een fijn plekje voor hem komt en we leven met je mee!
We gaan je hier proberen te helpen en ondersteunen waar we kunnen, daar kun je op rekenen, allemaal dierenliefhebbers hier net als jijzelf :)
Lief dat je dit beestje in eerste instantie in huis hebt gehaald en nu op zoek naar een nieuwe plek. En die is er heus!!

groetjes,
Marjoleine
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie