Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door MarjanR »

Geen probleem, excuses allang al aanvaard :D
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

En ja, ik wil zeker mijn kat gezond houden, ik hou zielsveel van haar!!!

Is Iams of Hills Science Plan dan niet een goede vervanger. Iams heb ik ook weleens goede verhalen over gehoord. Ik heb net n.l. de folder van die discount dierenwinkel binnengekregen.
Is ProPlan dan echt niet goed? Nooit geweten.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Lovecat »

Ik zie dat jij dus 9 euro voor twee weken kattengrit uitgeeft. Ik betaal nu 9,95 voor 20 kilo. Komt op hetzelfde neer.
Ik zei niet dat mijn grit goedkoper was, ik zei alleen hoe ik er langer mee deed. Misschien dat jij nu 6 weken met 20 euro grit doet als je die methode hanteert die ik voorstelde...
Natuurlijk bedankt voor het meedenken!!! Ben op dit moment ietwat chaotisch bezig op het internet. Ben op diverse fora aan het "praten".
Misschien kun je dan beter goed lezen wat mensen op 1 forum tegen je vertellen, dan je aandacht over verschillende verspreiden en alles maar 'half' leest, want daar schieten jij en je kat niet echt iets mee op. Er zijn al heel veel goede tips met uitleg gegeven, en via de zoekfunctie kan je van alles vinden over waarom ' duur voer' uiteindelijk goedkoper en beter is.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door MarjanR »

Nou er zitten granen in.
Dat veroorzaakt tandplak en dus uiteindelijk tandsteen en al dat soort problemen.
Daar kunnen ze goed naar van worden hoor.
Verder eten katten in het wild helemaal geen granen.
Ze voegen het toe aan het voer omdat het een goedkoop bindmiddel is.
Beter is een voeder dat weinig tot geen granen bevat.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

@Lovecat
Ja, sorry. En zeker wil ik al het beste voor mijn lieve poes.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door castratenkoor »

Granen is ook slecht voor blaasgruis-risico.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Natuurlijk wil ik zeker niet dat Disney blaasgruis krijgt!!! Ik denk dat ik waarschijnlijk Hill's ga proberen. Hill's heeft ook een goede naam. Koop ik eerst een klein zakje, dan kan ik ook goed kijken wat er in zit.
En de tips, daar doe ik echt wel wat mee. Bedankt.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Dafpoetser »

Voor de kattenbak gebruik ik krantensnippers, (huis aan huis zooi genoeg valt hier in de bus) en dat gaat uitstekend, niet uit financiele, maar puur praktische overweging, meneer hier weigert op korrels te gaan. (voelt vies aan de pootjes?)
Okee, wel wat vaker verschonen, maar het kost weinig. (een onderliggende vuilniszak per keer)

Wellicht een idee?
Succes!

Ohja, in verband met het hele blaasgruis / granenverhaal voer ik momenteel Almo Nature Holistic, een hoogwaardig voer (graanvrij) waar de kat ook minder van nodig heeft dan die granentroep.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Almo Nature Holistic? Ga ik eens opzoeken. Grappig dat je krantensnippers gebruikt. Ik ben alleen bang dat Disney dat niet zal accepteren, maar het is wel een goede tip voor noodgevallen!! Bedankt.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door nellebel »

Ik gebruik kattegrit wat ook klontjes geeft. (kittyfriend). zo'n zak kost iets van €6,- (en ik koop hem in de aanbieding 2 voor 9,-) Daar doe ik zeker 2 maanden mee.
ik schep de plasjes en poep er gewoon uit, blijft gewoon een korrel. is de bak leeg aan het raken dan vu ik gewoon bij. Ik maak de bak wel altijd goed vol, zodat de plas niet tot op de bodem loopt, dus helemaal schoonmaken is dan zelden nodig.
Wat betreft het voer heb ik ook wel geleerd dat je daar beter niet op kunt bezuinigen. Ik let wel altijd op de aanbiedingen. Flip gebruikte eerst hills, maar vond dat niet zo lekker. Royal canin vind ze wel lekker. Nou ook duur voer komt wel eens in de aanbieding hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door ]-marjolein-[ »

Wil je per se grint hebben voor de bak? Er zijn er zoveel, en bij zooplus kun je bergen in 1 x bestellen, geen bezorgkosten en ze zijn over het algemeen vrij goedkoop. Een alternatief is houtkorrel, ik heb hier houtkorrel van de plaatselijke dsz, 25 liter zakken waar ik met 2 katten en 4 bakken 2 tot 3 weken mee doe voor 8.25 per zak. Dus je zal er dan met 1 kat wat langer mee doen.
Wat voer betreft sluit ik me helemaal aan bij de vorige sprekers...goedkoop is duurkoop.
Hill's kan, maar er zitten granen in en het is ook belachelijk duur voor een brok, om het nog maar niet te hebben over het natvoer.
Sanabelle en Almo nature zijn al genoemd, en ook Orijen is erg goed en ook !granenvrij! Zelf voer ik mijn katten Animonda Carny (ook bij zooplus te krijgen). Dit is 'vers vlees uit blik', er gaat 1 blik van 400 gr per dag doorheen voor 2 katten a 1.13 per blik. Dat komt dus neer op ong 35 euro per maand voor 2 katten. Dit af en toe afgewisseld met verschillende granenvrije brok, dus zo duur hoeft het niet te zijn!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

@nellebel
Ik had zoiets van: ik wil elke week een schone wc, dus mijn kat krijgt dat ook. Kittyfriend en dat klontert?
Ja, bezuinigen op voer doe ik niet graag. Ze vind die blikjes van ProPlan zoooo lekker. Ze neemt altijd een enorme sprint naar de keuken wanneer ze dat krijgt. Het bestaat uit stukjes vlees. Ik heb haar eens een keer Sheba gegeven, was overigens niet echt goedkoper, maar daar moest ze van kotsen. Hill's is op dit moment in de aanbieding bij die Discount zaak. Ik ga dat zeker eens proberen. Dank je.

@-marjolein-
Orijen heb ik al eens geprobeerd. Was geen succes en is best prijzig. Leek me inderdaad wel goed voer en ik denk dat je daar ook niet zoveel van nodig hebt en weet dus eigenlijk niet of het nou echt duurder is in gebruik.
Die tip van je over die houtkorrels ga ik zeker ter harte nemen!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Adriana »

van de website Zooplus zie boven
prijs per kg - gerekend vanuit 2 kg-verpakking
almo holistic euro 8,34
hills indoor euro 11,99 - 10.00
sanabelle adult met gevogelte euro 7,50
royal canin indoor euro 9,98
bozita adult indoor euro 7.30
iams indoor euro 7,27/6,30

en hetzelfde kun je doen voor kattengrit,
biokat is prima grit, als je beetje voorzichtig doet, doe je met één verpakking met twee bakken gelijkertijd (worden minder vuil) meer dan een maand mee!
kan in dezelfde bestelling kosteloos meekomen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Jeetje Adriana, dank je wel voor de moeite dit neer te zetten! Voor ProPlan betaal ik per kg € 11,-! Ik zie dat Iams een leuke prijs heeft. En tot mijn stomme verbazing zag ik dat ik nog 1,5 ProPlan heb liggen. Dus hoezo € 60,- per maand. :oops: Volgens mij doe ik dus twee maanden met 1 zak van 1,5 kilo, want deze zak heb ik eind oktober gekocht. Alleen de blikjes kosten mij 31/30 x € 0,75 = € 23,25/22,50. Dat is € 5,25 per week.
En die Biokats hebben ze bij Dierenland voor € 9,95/20 kg. Ik heb al hier en daar gesnuffeld. Zooplus is een goede site.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door loek »

Ik zat net te denken.....volgens mij klopt er iets niet in je berekening. Maar die laatste berekening lijkt me ook niet echt te kloppen, 2 maanden met een 1,5 kilo zak.....denk dat kat dan wat te weinig krijgt....
Ik geef mijn katten Hills Indoor gemengd met One van Purina om de kosten wat te drukken. (en One lijkt me een middelmatig goed voer dus niet de echte zooi). Hun poep is mijn leidraad....;-) heb bijv. ook de ecvhte goedkope brokjes geprobeerd....nou dat merk ik echt wel in hun ontlasting...da's niet oke. Hills gemengd met One gaat echter prima.
Ze krijgen ongeveer 1/ 5 One, en 4/5 Hills. Daarnaast krijgen ze een kwart kuipje natvoer gemengd met water, dit is meer voor de lekker en voor het vocht. Deze geef ik gewoon van de aldi, of euroshopper.
Als je ze voldoende (goede) brokjes geeft dan hoef je echt niet veel uit te geven aan natvoer. Ze krijgen dan voldoende binnen met de droge brokken....en het natvoer is dan gewoon voor de lekker en evt het vocht. Hebben ze niet echt nodig in principe mits er voldoende gedronken wordt.

succes.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie