Speelgoed met een uitdaging

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door Spookysil »

Ik heb een krabton, krabpaal, een behoorlijke serie balletjes in alle soorten en maten (met belletjes, een pluisje erachteraan, normale balletjes...) Andere speeltjes met een belletje, een paar touwtjes, muisjes, ritselzak, snackbal (snapt ie niet), 3 hengeltjes en een roundabout. Verder speelt hij graag met een plastic zak.
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door loek »

Nou klinkt vrij compleet ;-) Wat voor kattenkwaad haalt hij uit?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door Spookysil »

Haha, ja, hij is behoorlijk verwend, heb net nog 3 speeltjes besteld. Hij krabt aan mijn behang, maar dat deed mijn vorige kat ook, dus het behang is behoorlijk dood :lol: ook bijt hij graag op beeldjes van me (plastice) of waar hij zijn tandjes ook maar in kan zetten, dus ook boeken :cry: :evil: of komt op plekken waar hij niet mag komen (planken) en nog meer van dat soort dingen
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door MarjanR »

Weheheheehe, goeie Loek ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door Adriana »

Spookysil schreef:Haha, ja, hij is behoorlijk verwend, heb net nog 3 speeltjes besteld. Hij krabt aan mijn behang, maar dat deed mijn vorige kat ook, dus het behang is behoorlijk dood :lol: ook bijt hij graag op beeldjes van me (plastice) of waar hij zijn tandjes ook maar in kan zetten, dus ook boeken :cry: :evil: of komt op plekken waar hij niet mag komen (planken) en nog meer van dat soort dingen
zou het kunnen zijn dat dit het normale gedrag van een kitten is dat ook nog alleen is? en waarom mag hij niet op die planken komen? ruim een plek voor hem in op een plank waar hij graag komt.. en realiseer je dat je je huis deelt met een solo-kitten en dat dit kitten recht heeft om zich te ontwikkelen en te spelen en zijn spieren te trainen. dooie speeltjes zijn niet zo aantrekkelijk en jij als mens kunt ook niet voldoen aan al zijn behoeften. misschien kun je bedenken dat Charlie een volwaardig huisgenoot is waar ruimte voor moet worden ingeruimd in plaats van proberen te verbieden..
en het is logisch dat hij in deze periode overal zijn tandjes in zet, carnibest lamskauwstaafjes of grote veren werken hier erg goed ..
misschien moet hij langzamerhand wel wisselen... http://dierengebit.nl/kat-gebit%3A-het- ... gebit.html
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door ayla »

ach en sommige katten houden gewoon van bijten :P
neem mijn felix, alles waar hij maar zijn tandjes in kan zetten dat gebeurd ook :)
met zijn tandjes niets mis, het is een gewoon een bijtertje. ach al mijn spullen zien er tenminste origineel uit!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door pearlsofpassion »

Als je iets verbied moet je gewoon ALTIJD een alternatief kunnen bieden.

Als hij graag hoog zit, moet dat kunnen. Daarom niet overal, maar wel ergens.
Als hij graag bijt, moet dat kunnen. En als de hamster niet genoeg is, moet hij ook iets harders krijgen. Je kan ze echt perfect leren om onderscheid te maken hoor. Daar mag je in bijten, en in al de rest niet.

Hier mogen ze niet met kleding spelen en ook niet op gaan liggen omdat Kleintje er echt gaten in trekt met melken. Op dekentjes mag ze wel liggen. Ze weet het echt wel, wat wel en wat niet. Alleen mijn badjas blijft ze onweerstaanbaar vinden, maar wees maar zeker dat ze het weet hoor!

Het is hetzelfde principe als met zijn hamster. Hij heeft nood aan dit soort uitleving...
Niet op de hamster, dan wel op iets anders.

Verder vind ik het redelijk logisch dat hij aan het behang gaat krabben als het duidelijk al bekrabt is. Een grotere hint kan je niet geven he ;-) Hoe zou je dan zelf zijn?

Sommige zaken zijn gewoon té aantrekkelijk. Zo krijg ik Luis ook echt niet afgeleerd van de sliertjes aan mijn kleren te vangen. Krijg ik dan zo mooie nagels in mijn been of mijn borst...

Heel grappig, toen ik bij Rob op visite was, had ik domweg laarzen met leren slierten aan de achterzijde aangetrokken. Je kan je wel voorstellen dat dat voor Tommy ook on-weer-staan-baar was :smile: Telkens weer ging hij er achter duiken en op bijten. Daar had ik op zich geen probleem mee. Dat leer kan wel wat hebben. Maar een paar keer ook nagels in mijn been gehad, dat was toch wat minder. Wees gerust, heb er geen wonden aan overgehouden hoor! Naast zijn misstap blijft Tommy een schatje he, dus hij haalt me niet gewoon open.
Zo werd ik toch wel een aantal keer van onder de bank belaagd, en dat terwijl we zo gezellig aan het praten waren :roll: , tot Rob op het idee kwam van die slierten maar in mijn laarzen te steken.
Toen ging Tommy dan maar boven op de kast aan het antennetje van de modem knagen... :lol:
Heerlijk, zotte, ondeugende kater! :-) (aandachtkatje he ;-))

Dit ter bevestiging dat katten nu eenmaal grote ondeugden zijn :lol:
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 29 okt 2010 10:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door Peet »

Ik lees hier wel dat ik nog aan meer speelgoed moet. Denk dat ik een paar knuffels ofzo erbij ga halen die voor de kittens zijn.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door ayla »

wacht maar peet, voor je het weet is je huis een speelparadijs voor katten ;)
ik blijf leuke speeltjes kopen, vriendlief wordt er af en toe gek van!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door Dafpoetser »

de cat-it senses rails is hier ook nog steeds een dikke hit!

Afbeelding
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door Adriana »

hihihi, alle speelrailfoto's zijn bewogen want dolle pret, vaak met zijn tweetjes ook hier..
er ligt een goedkope speelrail (rood/geel) midddenin, op die manier gaan de ballen twee kanten op.. Tommie van Rob heeft een dubbele in een acht-vorm maar dat kost redelijk wat ruimte.
Afbeelding
en wat hier ook een groot succes is dat is de 'cat dancer' van Zooplus..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door Peet »

Oh ja, ik kan al nooit een dierenwinkel voorbij zonder er naar binnen te gaan.
De honden speelden niet meer zo, alleen m'n teef die ik had in huis deed je écht een plezier met een speeltje.
En de katten doe je dat zéker! Dus ja.... maar met afgemeten geld naar de dierenwinkel, haha.
Er is ook zóveel leuks!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door Spookysil »

Hehe :) ik zal 1 plank voor hem opruimen, ik was bang dat hij geen onderscheid zou maken. De beeldjes zijn goedkoop, dus dat in niet echt een probleem.
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door Spookysil »

Joepie vandaag een Zooplus doos ontvangen. Dat vraagt om meer, dus snel meer besteld!
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Speelgoed met een uitdaging

Bericht door castratenkoor »

Jammer dat je geen vriendje voor hem mag. Dan zul je hem inderdaad het beste veel leuke dingen geven, zoals een hoge krabpaal waar hij lekker in kan scheuren, liefst plafondhoog.
Dat klierig zijn tegen andere katten lijkt me heel betrekkelijk.
Teun was hier een dominante etterbak naar de grote katten. Nu hij een klein vriendje heeft loopt hij alleen heel de dag heerlijk te spelen. Ik vond het best een gok en was bang dat Teun een kitten zou molesteren. Van dominant gedrag zioe ik nu helemaal NIETS meer.
Niet dat Teun 9 maanden angelukkig was voor de komst van Rik, hij vermaakte zich prima in zijn eentje in de ren. Van de winter was echt feest voor hem spelen in de sneeuw. Kou en nat deert hem totaal niet. Hij is ook een keer expres in het aquarium gesprongen, de gek. En hij is zo sterk dat toen ik hem een keer buiten wilde sluiten omdat ik met de boa's bezig was, en toen heeft hij het hele hondenluik gesloopt, slot er finaal afgebroken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie