Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door pearlsofpassion »

amai, hier ben ik helemaal niet goed van...

'stilte'


Ik vind het wel raar dat ze geen aanwijzingen voor een gezwel gevonden hebben, zie je zoiets niet op röntgenfoto's?
Ach ja, maakt nu niets meer uit, maar hij is nu toch van de pijn verlost....

Sterkte, ook voor je 2 andere katten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door Adriana »

wat ongelofelijk verdrietig dat het zo is afgelopen en ik wens jullie veel sterkte. blijven jullie wel een beetje bij ons? ben ook wel benieuwd wat er uit het weefselonderzoek van het biopt komt (en of dat in het bloed beeld te zien zou zijn geweest....)
arme Migo, hij heeft nu tenminste geen pijn meer en hij heeft maar kort van zijn kattenleven kunnen genieten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door jojo »

Oef wat een naar verhaal :???: . Jullie hebben ontzettend je best gedaan voor Migo en daar heb ik respect voor. Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie schat!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door castratenkoor »

Vreselijk dat het zo afloopt. Zo jong nog. Jullie hebben de goede beslissing genomen.
Hij heeft van jullie alle kansen gehad, dit had niemand kunnen voorzien.

Sterkte met het gemis en de enorme leegte die hij ongetwijfeld achterlaat.
Ook ik ben er stil van.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door Dafpoetser »

Och toch...5 jaar...veel te jong....heel veel sterkte met dit verlies.
Afscheid nemen doet altijd pijn, maar liefde is ook soms loslaten.

Nogmaals sterkte,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door Anne »

Ach gossie wat verdrietig allemaal. Wat een naar einde voor zo'n lieve poes :-( Wat zal hij geleden hebben. Heel veel sterkte hiermee, je had eigelijk geen keus he, wat moet dit wrang aanvoelen


rust zacht lieve Migo na alles wat je doorstaan hebt, je hebt het verdient!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door Ilone »

Arme Migo :-(
Wat vreselijk, ook voor jullie. dat het zo moet eindigen! :-(
Heel veel sterkte.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door castratenkoor »

Misschien een wakker-makertje voor katteneigenaren. Bij de poes van mijn vriendin vergelijkbare dreun. Kon ook niet plassen, gaf pijn aan, ging wildplassen. Dierenarts onderzocht urine, geen gruis, dus (zijn conclusie) aandacht zoeken en poes straffen. In kleine ruimte met alleen kattenbak en mandje om te slapen.
Einde van het verhaal was net als dit verhaal van topic starter, poes dood, ook 5 jaar.
Bleek ook gezwel te zijn die de blaas afsloot.
waarschuwing dus, bij wildplassen en geen gruis, dan niet te snel aan psychisch gaan denken.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door Anne »

O wat ontzettend triest :-(
Goed dat je ons waarschuwdt!!!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Lotte en Thijs
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 aug 2010 11:56

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door Lotte en Thijs »

Hai allemaal.
Bedankt voor de lieve reacties, we zitten met z'n tweeen weer te snuffen achter de laptop.
We missen hem heel erg. Ik voel me vervelend dat ik met al mijn zorg en geld wat ik eraan
besteed heb dus helemaal niet t juiste heb gedaan. Maar goed, we moeten door.
We hebben m in de achtertuin begraven, het was heel moeilijk hem los te laten.

Ik laat nog weten wat er uit de bioptie komt, ik bel de dierenarts over een paar dagen.
PS een van onze andere katten (z'n maat) is al drie dagen aan t kotsen, gooit direct zijn eten eruit en ook soms alleen grasspriet enzo...zou hij het aan hebben gevoeld van te voren en nu hem missen? ik maak me dus heel snel zorgen nu...verdorie..

Bedankt allemaal, de steun doet ons goed.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door Adriana »

voel je asjeblieft niet ook nog een beetje schuldig.. nergens voor nodig en je weet achteraf nooit of je het nog beter had kunnen doen. missch toch wel uitkijken naar andere dierenarts? zijn maatje heeft waarschijnlijk soort van verdriet en last van stress, doe maar extra knuffel van ons
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door Adriana »

hoe gaat het intussen met Tommie? al gelukt om urine op te vangen?
en gedraagt ie zich nog steeds vrolijk en actief of toch missch pijn en wat koorts?
kun je zijn temperatuur meten?
en als het al blaasontsteking is dan kan het ook non-bacterieel (idiopatisch) zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door Anne »

Happy heeft steeds maar weer een blaasontsteking. Volgens de da is het een kat met flutd problemen en zij denkt dat het stress is dus daarom zit Happy ook aan de telizen. Hij had twee weken geleden opnieuw een blaasonsteking, daarvoor heeft hij een antibiotica kuur gehad en pijnstillers. Nu na een week dat de kuur gestopt is merk ik aan zijn gedrag dat er weer iets aan de hand is, hij is onrustig op de kattebak en loopt steeds naar een andere. (Dat is exact het gedrag van waar ik kan afleiden dat hij een blaasontsteking heeft, dit is al de vierde of vijfde keer )
Nu heb ik het een en ander gelezen over eurologist en ik wilde vragen of jullie dat kennen en wat jullie ervaring er mee is. Ik denk erover om het maar te bestellen want elke keer naar de da en een antiobiotica kuur lost niks op voor Happy, als het toch steeds weer terug komt...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door Adriana »

kijk even bij huisddokter bij de klantenreacties bij eurologist en missch via de zoekfunctie rechtsboven even op eurologist zoeken, missch dat je zo andere gebruikers op het spoor komt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Gewone blaasontsteking of is er meer aan de hand?

Bericht door mittenslief »

beste anne, ik heb voor mijn kater ollie ook eurologist gebruikt samen met de high dilusion vanRC en een echo laten maken van de blaas( dat is echt wel belangrijk hoor ollie had ook geen gruis in zijn plas maar met de echo zagen wij 2 grote stenen van ong, 2cm doorsnede) nadat hij de eurologist en de HD gaan gebruiken zijn de stenen inderdaad verdwenen maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat het van de eurologist is maar hij heeft toen ook geen blaasontsteking meer
gehad omdat daar onstekingsremmers inzitten. Helaas is ollie toen vastgelopen op de laatste
stukjes die hij uitplaste en om een of andere reden zijn de nieren er mee gestopt ik was er op tijd bij maar hij had ook veel metacam gekregen en is uiteindelijk tot mijn grote verdriet gestorven. Ik kan mijzelf nog steeds niet vergeven dat ik hem de blaasstenen niet heb laten verwijderen ollie was nog maar 1 jaar en 4 maand. ik hoop dat je hier wat aan hebt en zorg goed voor je lieve poezebol
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie