Als het niet steeds terug komt...dat bruine smeer dan hoef je het toch ook niet weg te halen

Oorschelpjes alleen zal inderdaad niet heel veel kwaad doen. Maar het blijft naar mijn mening onnodig dus zou ik het gewoon niet doen. (ik de neiging trouwens wel hoor... heb er hier zelfs ooit een topic over geopend toen ik mijn katten net had omdat ik ook zo zat te kijken in de oren van: mmm, dat moet schoon.
Als ben ook voorstander van katten buiten. Heb ook daarom als enige ongeveer nog getwijfeld over mijn katten..omdat ik ze geen buiten kan bieden. Soms vind ik het nog wel zielig voor Diesel, die zou het zo leuk vinden. Muis boeit het volgens mij niet.
Maar ja ik heb een soort egoistische keuze gemaakt die uiteindelijk toch ook wel goed uit is gepakt voor mijn katten volgens mij. Ik heb niet het idee, zeker omdat ze niets anders gewend zijn dat ze het nu missen. Ze zijn volgens mij best happy.
Wel is de kat die ik bij mijn ouders had doodgereden en dat was ook echt het laatste wat we hadden verwacht. Mijn ouders wonen namelijk op een boerderij met heel veel tuin en grond, en weilanden.....dus daar was hij ook altijd wel ergens aan het rondrennen. En ja op een afstandje was er ook een weg waar 3 keer per dag eens een auto overheen kwam. Toch is die weg hem uiteindelijk fataal geworden. Toch zou ik het nooit anders hebben gedaan hoor, hoe verdrietig dat ook was. Dat beestje heeft een topleven buiten gehad. Was ook echt een buitenkat en echt niet blij geweest als hij altijd binnen had moeten zitten. kwaliteit versus kwantiteit...in dit geval.