Mensen gebruik aub geen peper en consoorten, uw lieveling zijn reukoorgaan is tussen 4 en 40 maal performanter dan het onze. Bovendien, heb je zelf al es peper in jouw neus ervaren, erg pijnlijk toch?
Sommige pepers bevatten capseïne een zwaar verdovende substantie, dit wordt toegepast in zalfvorm bij mensen met cronische pijn. De zenuwen worden gewoon lam gemaakt
Stel je voor wat dit aanrichten kan in de kat zijn gevoelig neusje.
Ik weet ondertussen hoe jullie denken over een kat bij zijn nekvel even oplichten en een time-out te geven. Maar doe eens de moeite om naar een documentaire te kijken over grote of kleine katachtigen. Je zal zien dat mamapoes net hetzelfde doet, heb je ooit al een kat horen schreeuwen van de pijn als dat gebeurd, nee toch.
Het gaat er gewoon om opdat katje geen ontkomen weet.
Met uitzondering van één keer heb ik het nooit zelf moeten doen maar mocht het nodig zijn zou ik niet twijfelen. Een nare blijvende ervaring zoals hier wordt gesteld kan het heus niet worden. Volgens mijn weten is er nog nooit een kiten van mamapoes weggevlucht hoor.
Pijn kan toch geen vorm van straf wezen, peper en consoorten is beslist wel pijnlijk hoor.