Overlast van een buurtkat

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Ilone »

Vervelende situatie dit hoor..
Ik vind dat die eigenaares van de buurkat gewoon haar verantwoording moet nemen...

Maar ja, als ik zo eens lees gaat ze dat niet doen...
Kan je niet je ramen afschermen met een hor? In ieder geval een manier minder voor der om binnen te komen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Lisabella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:31

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Lisabella »

De hor van t zolderraam word er uitgeduwd en dan kan ze als nog naar binnen. Op de slaapkamer is het formaat van het raam onhandig om een hor te plaatsen, het is een shuifpui van 3 meter namelijk.

Ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat ze dat beest niet binnen houden.
Haar excuus is dat ie binnen niet te houden is en de boel sloopt. Dus mag ze duidelijk de boel bij mij komen verstieren.

Je wilt niet weten wat voor tijd en energie ik in onze katten heb gestoken om ervoor te zorgen dat ze een ander niet lastig vallen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Admin »

Mooie katten heb je. Ze zien er alledrie goed uit!

Het is inderdaad een moeilijk geval, helemaal omdat het ook moeilijk is om je eigen huis te beveiligen tegen indringers.

Maar als je het zwartwit zou bekijken, kun je stellen dat hun kat dus vernieling veroorzaakt (spullen binnenshuis waarop wordt geplast). In dat geval is het inderdaad een kwestie van de politie inschakelen. Dan zijn je buren verantwoordelijk voor de acties van hun dier, wettelijk en ook financieel gezien. Je zou op het politiebureau een proces-verbaal op kunnen laten maken, al zal dat de relatie met de buren niet verbeteren. Zijn ze helemaal niet voor rede vatbaar en voor jouw situatie?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Lisabella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:31

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Lisabella »

Gelukkig is de wereld niet zwart/wit en bestaat er altijd nog het voordeel van de twijfel. Hoewel dat in dit geval mij juist benadeeld. Want wie zegt dat het niet mn eigen katten zijn die in huis plassen. Mijn kat heeft tenslotte al dr hele leven een blaasprobleem en zelfs de dierenarts kan niets anders zeggen dan "oorzaak stress, rede onbekend".

En in het begin had ik echt het idee dat ze voor rede vatbaar waren. Sterker nog wij kregen juist het idee dat ze op een klacht als deze stond te wachten. Ze zei namelijk direct "Oh dan gaat ie weg". Een reactie die ik als dierenliefhebber enigszins te vroeg gezegd vond, maar wie ben ik.
Daarnaast gaf ze aan regelmatig halfdode en dode vogeltjes in huis aan te treffen, klachten gehad te hebben dat hun kat op de doorgaande weg blijft zitten en auto's er letterlijk om heen moeten rijden.
Maar nadat ze een weekendje naar de camping waren en hun kat zogenaamd binnen zouden houden lijtk alles 180 graden gedraaid te zijn.

We kregen van alles naar ons hoofd geslingerd en geloof me, ruzie is het laatste waar ik op uit was. We hadden geen begrip voor hun gezinssituatie (autistische kinderen) en die kat is nou eenmaal niet binnen te houden want zij sloopt alles en nog een hele riedel.
Dus nee, voor rede vatbaar lijken ze niet. Ze laten ons niet eens uitpraten en de last die wij hebben, dat plassen, dat is echt onzin volgens hen.

Nou hoorde ik toevallig dat ze ook al ruzie hebben met een aantal andere buren, maar dat neemt niet weg dat ze van hun probleem ons probleem moeten maken. En ik laat mijzelf of mijnv rouw echt niet door iemand uitkafferen.
Admin schreef:Mooie katten heb je. Ze zien er alledrie goed uit!
Bedankt
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Adriana »

iets heel anders
ben je bekend met iets dat idiopatische cystititis heet?
dat is een blaasontsteking zonder bacteriën en ik weet dat veel van de gediagnosticeerde blaasontstekingen van de afdeling idiopatisch zijn.
de blaaswand is dan supergevoelig en kwetsbaar en de stofjes in urine maken het er ook niet beter op.

er is een redelijk werkzaam middel tegen: cystease (medpets zie onderaan pagina).
ik weet ook dat nog al wat dierenartsen het verschijnsel niet voldoende kennen maar als je even googelt of bij barfplaats.nl kijkt, zie je dat het redelijk vaak voorkomt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lisabella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:31

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Lisabella »

Dat is inderdaad waar onze Snoek last van heeft.
Maar jij stelt dus voor om dagelijks tabletten te geven? Of bedoel je alleen wanneer ze "blaasontsteking" heeft?

Ze staat op blaasgruis/dieet voer van Royal dierenarts voer.
Maar 1 a 2x per jaar zittenn we wel bij de deirenarts vanwege plassen, met bloeddruppels van t persen. Ze krijgt dan vaak een spuit antibiotica, spuit pijnverlichting en dan pilletjes (bruin en duidelijk smakelijk want ze doet er een moord voor) Ben de naam vergeten maar volgens de dierenarts is het zoiets als ibuprofen.
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door jojo »

Is het een optie om eens (voorzichtig) bij andere buren ook te informeren, en zo te proberen om te inventariseren welke problemen er misschien nog meer spelen rondom deze kat? Misschien zijn er wel meer huizen waar'ie zo naar binnen wandelt en dingen doet die niet gewenst zijn. Indien dit zo is, dan zouden jullie je gezamenlijk kunnen beraden op de stappen die jullie mogelijk kunnen ondernemen.
Ik wens je er hoe dan ook veel succes mee, want dit is echt een rotsituatie.
Lisabella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:31

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Lisabella »

Bedankt.
Had al nagevraagd bij onze buren, maar zij hebben nog niet gezien dat ie bij hen naar binnen gaat. Nu hebben zij ook geen huisdieren en ik heb t idee dat deze kat het nog al leuk vind om mijn katten te pesten.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Adriana »

Lisabella schreef:Dat is inderdaad waar onze Snoek last van heeft.
Maar jij stelt dus voor om dagelijks tabletten te geven? Of bedoel je alleen wanneer ze "blaasontsteking" heeft?
Ze staat op blaasgruis/dieet voer van Royal dierenarts voer.
kijk voor de toepassing van cystease even op de bijsluiter of gebruiksaanwijzing bij medpets. er zit onder meer iets in dat gunstig werkt op het slijmvlies en de blaaswand versterkt en ik denk dat je het inderd een poosje moet geven om dat te helpen te genezen.
en is er sprake van struviet-gruis? of oxalaat of anders?
samenstelling van voer/ingredienten (te veel graan bv) is erg belangrijk voor een blaasgruizer en voldoende drinken. meet je da de zuurgraad van haar urine wel eens?
pesten.
t zal 'gewoon' territoriumgedrag zijn en t lijkt me dat asiels geen ongecastreerde katzels m/v plaatsen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lisabella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:31

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Lisabella »

Ze heeft struvietgruis wat volgens de dierenarts prima te behandelen is met dit voer.
Uiteraard let ik op voldoende vocht, her en der staan van die zogenaamde sierbakjes met water in huis.

Met pesten bedoelde ik inderdaad territoriumgedrag.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door JLC »

Wat een vervelend probleem. Met dit mooie weer kun je niet eens je eigen achterdeur laten openstaan. Ik had dit probleem ook met een buurkat. Ik heb de tuin afgezet met netten. Er komt geen andere kat meer in mijn tuin.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door castratenkoor »

Ondanks dat ik een door Adriana al genoemde katteren heb voor mijn 8 koppig castratenkoor, heb ook ik last van een buurtkat. Er is helaas weinig tegen in te brengen. Mensen van een ander forum opperden dat ik maar houten panelen om mijn ren moest maken, tegen de stress van de etterbak van 3 huizen verder. Maar wat hebben mijn katten aan een buitenren, als ik hem blindeer, dan is het niet meer dan een schuur/hok. Dus nee dat doe ik niet. Binnen komen bij mij kan de kat niet, mijn ramen zijn allemaal voorzien van een kettinkje zodat ze maar op een klein kiertje opengaan, waar zelfs een kitten van 6 weken niet door kan. De deuren heb ik nooit open staan.
Deze klierende kat pist tegen mijn achterdeur en mijn katten beantwoordden dat door aan de binnenkant ook tegen de deur te zeiken.
Oplossing heb ik gevonden door een hoge kattenbak pal voor de achterdeur te zetten. We lopen nu dus alleen nog maar voor om. De kat valt mijn katten aan als ze in de ren zitten, wat me al meermalen dierenarts nota's opleverde vanwege kopwonden.
Ik heb altijd een plantenspuit klaar staan en neem hem als ik de kans krijg onder vuur.
Voor mijn verjaardag vraag ik een waterpistool. Maar hem raken valt niet mee, want het moet via het kattenluikje wat naar de ren leidt. De achterdeur is immers ivm dezelfde etterbak een onneembare hindernis geworden.
Het gebeurt ook regelmatig dat van de stress en het gekrijs, mijn eigen katten elkaar aanvliegen. Valeriaan biedt dan uitkomst.
Dus ik begrijp je probleem maar al te goed.
Het enige advies wat ik kan bieden is geen ramen en deuren meer open laten staan.
Onvoorwaardelijk genieten van eigen achtertuin is helaas ook hier er niet bij.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lisabella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:31

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Lisabella »

Aan de ene kant ben ik blij te horen dat er begrip is voor onze situatie en ook dat ik niet de enige ben. Aan de andere kant is dit in feite toch te belachelijk voor woorden!
Is hier dan echt niets tegen te doen!?
Als ik die buurkat te pakken krijg en goed angst in zn donder wil jagen, word ik straks zeker opgepakt voor mishandeling? :shock:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door castratenkoor »

Er is op dit forum een topic geweest van iemand die woedend was dat de buurman een emmer water
over haar kat smeet.
Ik vind persoonlijk dat de buurman dat best mag doen als hij de kat niet in zijn tuin wil.
Maar daarover lopen de meningen nogal uiteen.
Meerdere voorstenders van loslopende katten vinden dat buren hun tuin aan horen te passen aan eventuele loslopende katten. Zoals een vollière waar iemands kat klier.
Vogels horen niet in een kooi is dan de uitspraak.
En dat bepaalt iemand dus voor andermans tuin?????

Maar nogaals in jouw geval zorg voor kettingen op je deuren is mijn advies, zodat de deur nog maar op een kier kan en de kat jouw huis niet meer bevuild.
Ja als jij de kat wat aandoet ben jij de gebeten hond.
Nou ik moet eerlijk zeggen ik krijg ook af en toe rode waas voor mijn ogen als die etter hier de
boel loopt te verzieken.

Succes ermee
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overlast van een buurtkat

Bericht door Adriana »

Lisabella schreef:word ik straks zeker opgepakt voor mishandeling? :shock:
daarom zou ik op korte termijn advies over de situatie vragen aan je wijkagent!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie