Nieuw 'zusje' voor Pakito

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Dafpoetser »

Ik denk dat Adriana aan wil geven dat een kat die buiten dartelt, gewoon veel meer risico loopt op een ongeluk als een binnenkat.

Want wat er met Malijn is gebeurd is geen sprookje, het is waar gebeurd! En elk kattenleven telt!

Vervolgens wordt de andere kat weer net zo makkelijk de straat opgestuurd. Ik snap de bezorgdheid wel hoor!
Een kat verliezen is vreselijk, helemaal mee eens, maar je kan de kans erop zo beperken!

Ik geloof niet dat we hier zitten om elkaar af te zeiken, maar om elkaar te voorzien van nuttige informatie en tips.

Laten we dat aub zo houden.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Sannie_xx »

Er zijn ook tactischer momenten om iemand te voorzien van informatie en tips. En dit was daar niet het moment van.
Overigens kan de bedoeling zijn geweest om er nuttige informatie van te maken. Maar 'heeft hij wél zijn verkeersdiploma' is geen informatie geven of tip, dat is een steek onder water geven. En dat was op dit moment niet nodig.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Dafpoetser »

dat is een "eye-opener" om te laten zien aan welk gevaar je kat tentoongesteld wordt.
Laatst gewijzigd door Dafpoetser op 01 jul 2010 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Sannie_xx »

Nogmaals, ik VIND (mening) het moment waarop dat wordt gedaan niet gepast. En daar blijf ik bij, sorry.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Dafpoetser »

ik vind (ook mening) dat je zuinig moet zijn op je katten, zeker als er zoiets is gebeurd, ALS is gebeurd. Dan stuur je een kat toch niet zomaar weer de straat op?

Mijn mening. Sorry.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Tember »

Laten we alsjeblieft niet in dit topic weer een discussie starten over het wel of niet buiten laten van een kat. Daarin maakt iedereen z'n eigen keuze. Er zijn andere topic waarin we deze discussie al hebben gestart, laten we die topics daarvoor blijven gebruiken.

Evil Bunny, heel erg fijn voor je dat je een lief klein pluizebolletje erbij hebt! Malijn zal ze niet kunnen vervangen, dat is onmogelijk en we snappen allemaal dat je het ook niet bedoeld als vervanging. Het was inderdaad meant to be! Dat Lizzy ineens op je pad komt, net als je Malijn verloren hebt. Het is de cirkel van het leven en die moet je omarmen.

We willen natuurlijk wel een foto zien van de kleine Lizzy! :)
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Sannie_xx »

Ja goed plan, en de discussie over of het nou wel of niet gepast is ook maar staken dan. Eigenlijk ook niet op zijn plek, we worden het duidelijk niet eens, en in dit opzicht heeft er dan ook niemand gelijk. Daar laten we het dan maar bij.

Wilde Evil Bunny alleen niet supportloos met een schuldgevoel achterlaten; het is een mening en geen feit, trek het je niet teveel aan hoor!

Jaa, foto's van Lizzy ben ik ook benieuwd naar!! :eclap:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door castratenkoor »

Ik ben het met Adriana en Rob eens. Ik snap echt niet dat je na een verongelukte kat zo je andere kat net zo hard de straat weer op laat gaan.
Pakito kan ook gelukkig worden in een kattenren, kleine Lizzie zou ik graag ouder zien worden dan 2 - 3 jaar. Met de wetenschap dat ook zij los de straat vol gevaren op zal gaan, hou ik mijn hart vast wanneer we een volgend treurig bericht onder ogen krijgen.
We mogen er niet over "zeiken" we worden wel geacht mee te treuren En dat doe ik ook, echt met heel mijn hart, voor het kattenleven, maar dan ook puur en alleen voor het kattenleven.
Het is bijna elke week raak zulke berichten. Ik zie hier in de straat, een drukke doorgaande straat waar ook bussen, ambulances ed doorscheuren, 10-tallen katten loslopen. Tot ze plat gaan. Russian roulette is er niks bij.
Ik ken mensen die er steeds twee uit asiels halen. En telkens als ze beide verdwenen of platgereden zijn, halen ze weer twee nieuwe. Asiels en Marktplaatsadressen genoeg.........
En dan is MIJN mening. Sorry maar ik KAN dit niet normaal vinden.

Het is een mening en geen feit.......daar ben ik het totaal niet mee eens - het is WEL een feit dat er dagelijks katten platgereden worden, vergiftigd, doodgemept enz.enz. Daar zijn harde cijfers over. Net zo goed als dat het een FEIT is dat ook Pakito platgereden kan worden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Sannie_xx »

Nou, Cari er nog bij en het kwartet is weer compleet. Volgens mij is dat weer een lid dat we gedag kunnen zeggen, want Evil bunny durft hier zo haar gezicht niet meer te laten zien..... leuk joh, informatieve informatie uitwisselen. Wie durft er nog een topic te starten? Ik niet meer. Je zal er maar een zinnetje in zetten wat net tegen de "algemene" meningen ingaat. Dan zul je het krijgen.
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door jojo »

Ik lees het allemaal met gemengde gevoelens als ik eerlijk ben. Evil Bunny ik vind het hartstikke fijn voor je dat Lizzy zo op je pad is gekomen, alsof het zo heeft moeten zijn. Mooi, hoe het leven prachtige wendingen kan hebben die je van te voren niet verwacht.

Met mijn andere been sta ik toch op de voorzichtige kant. Je andere lieverd is uit het leven gerukt door een ongeval en daar heb je nog steeds verdriet van want het is nog heel kort geleden. Ook hierin zie ik de wending van het leven, je wordt op een gevaar/risico gewezen en dat doet verrekte pijn.
Weet je, ik ben net als Rob vrijwilliger op een dierenambulance geweest, en ik heb net als hij (te) vaak katten van de weg geschraapt, of nog net niet dode katten van de weg geplukt voor hun laatste gang naar de dierenarts, heel veel heel nare verwondingen bij katten gezien die een aanvaring met een auto hadden gehad ... rugzak vol voorbeelden zal ik maar zeggen, ik droom er nog wel eens van.

Hoe zeer ik jou je katten gun, en zeker je nieuwe wolletje, heb ik er toch moeite mee dat je Pakito nog steeds naar buiten laat en wellicht straks ook dat ukkepukkie. Ik doe mijn best je te begrijpen want alles heeft zijn voors en tegens, maar begrijp je ook mijn kriebel richting het gevaar van verkeer waar je nu zo keihard mee geconfronteerd bent? Je kúnt het voorkomen door ze een ren te bieden en dat hoeft echt niet duur te zijn, het is maar net waar je voor kiest. Je moet van mij helemaal niks, maar wil je alsjeblieft de voors en tegens voor jezelf reëel overwegen?
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Dafpoetser »

Nou, Cari er nog bij en het kwartet is weer compleet.
erg onvolwassen reactie, neem me niet kwalijk.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Anne82 »

Evil Bunny, ik vind het super voor je dat je je nieuwe pluizenbolletje op deze speciale manier hebt gevonden!! En tuurlijk is het niet om Malijn te vervangen. Ik vind het wel heel bijzonder hoe je aan Lizzy bent gekomen en vind het fijn te horen dat ze zo goed is opgenomen door Pakito!! Ben erg benieuwd naar foto's!! Wel grappig, heb zelf hier ook een nieuw meisje sinds een aantal weken die ik ook Lizzie heb genoemd, alleen met "ie" op het eind.

Wens je nog heel veel sterkte met het verlies en heel veel geluk met je nieuwe meisje!!!
Maak je snel foto's?! :grin:

:kissykissy:
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Dafpoetser »

ik zal je even zeggen dat ik ooit een aangereden kat heb opgehaald met een verbrijzelde onderkaak...bloeden!!!!
en dat arme dier gillen van de pijn!!
De dierenarts heeft 'm in laten slapen.
dat vergeet je NOOIT NOOIT NOOIT!

dus baggatalisseer het allemaal maar met jullie leuke theorietjes, de praktijk is anders.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Sannie_xx »

@Jojo; super reactie. Daar kan ik me helemaal bij aansluiten. Eigenlijk hetzelfde als wat de anderen wilde overbrengen, maar dit keer met tact en hier kan een ander tenminste wat mee.

Theorietjes? Welke? Ik houd mijn katten ook binnen. Ik weet welke gevaren er loeren, alhoewel ik ook heb gezien hoeveel plezier katten buiten kunnen hebben dus toch voel ik me ook wel eens schuldig dat ik ze dat door mijn bezorgdheid ontzeg. En ik geloof best dat het super erg is wat je meemaakt op de dierenambulance. Maar de meest menselijke reactie bij een aanval is vluchten, het werkt dus niet.

En over die "onvolwassen" reactie; het is gewoon waar. Er is inmiddels een groepje op dit forum dat zich steevast bezighoudt met het 'opdringen' van hun mening aan anderen.
Hoezeer ik in feite gewoon achter die meningen sta, en jullie super baasjes vind voor de katten, en het super vind wat jullie voor ze doen, gaat de manier waarop de meningen worden aangedragen mij gewoon veel te ver. Is dat dan wel volwassen? De reactie van Jojo --> die vind ik volwassen. Die van de rest van jullie zeer zeker niet.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Dafpoetser »

de beste stuurlui staan wederom aan wal.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie