Nieuwe poes bij kater en hun kennismakingsverloop

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe poes bij kater en hun kennismakingsverloop

Bericht door puck0906 »

gewoon lekker hun gang laten gaan dat zoeken ze zelf helemaal uit. Mijn kater van 10 speelde de laatste jaren niet veel. Toen wij vorig jaar augustus de 2 kleintjes kregen moest hij er weinig van hebben en nu speelt hij al maanden lekker met ze en rent hij vrolijk mee. Ze bepalen zelf hoe snel alles gaat en je moet proberen ze dat zelf uit te laten zoeken. Als ik het zo hoor gaat het super goed met ze en dan kan het alleen maar beter worden.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Nieuwe poes bij kater en hun kennismakingsverloop

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb hier dezelfde situatie. Oudere poes en nieuw katertje erbij. Bij mij is het niet gebeterd, spijtig genoeg. De poes speelde wel voor hij er was maar nu nog enkel als hij niet in de buurt is en dus niet met hem. Ik weet niet of ze bij jou voor de rest overeenkomen? Naast elkaar liggen, likjes geven of zo... Die van mij blaast al als de andere nog maar in zicht is, en ze was ook van in het begin erg bang van hem. Dus... als het bij jou rustiger is, is er kans dat het allemaal nog wel goed komt. Mij hebben ze aangeraden een extra kitten in huis te nemen zodat de jongste daarmee kan spelen en de oudste haar rust krijgt. Maar bij jou zou ik proberen om de oudste eerst alleen, aan het spelen te krijgen. Met een touwtje of een hengel of een balletje, je moet zien wat ze leuk vind. Mss dat ze daarna vanzelf met de jongste begint te spelen.

Groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie