Druppeltjes urine

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Druppeltjes urine

Bericht door ayla »

ik hoop het ook Valerie, dat hij snel hersteld. Ligt nu als een zielig baasje onder de bank.
Da begon ook over suikerziekte vanwege glucose in urine. Hij vertelde dat dit inderdaad soms in het bloed wordt aangetroffen maar ook in urine aangetroffen kan worden. We moeten volgende maand weer terug en dan wordt ook glucose opnieuw getest, mocht het dan weer wat hoger zijn wordt hij ook op suikerziekte getest maar DA vond dat Garfield daar nog wel heel jong voor is, nog geen 2 jaar oud.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Druppeltjes urine

Bericht door katgevonden »

Ach Marjoleine wat schrikken zeg! Gisteren nog zo blij geweest met zijn drol...dacht echt dat het opgelost was. Wat zal het schrikken voor je zijn. Maar goed je was bij de DA en je Garfield wordt nu behandelt. Jeetje ik schrik er behoorlijk van. En ik maar komen met advies tonijnolie. Sorry. Ik hoop dat Garfield gauw op gaat knappen.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Druppeltjes urine

Bericht door ayla »

maakt niet uit hoor Nadia. Gisteren lukte het ook echt niet om te poepen. tonijnolie heeft ie niet gehad, maar uit zichzelf een drol gelegd. Helaas nu dit alles dus, vrij balen!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Druppeltjes urine

Bericht door ayla »

Giardia test was gelukkig negatief. Garfield loopt lekker rond, eet en drinkt goed. Plassen wil nog niet echt goed maar hij speelt weer met zijn broertje en geeft ons weer uit zichzelf kopjes. Het gemiauw van de afgelopen dagen is er ook bijna niet meer. Allemaal goede tekens dus!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Druppeltjes urine

Bericht door Aciren »

Goed om te horen! ik heb echt aan jullie zitten denken.
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Druppeltjes urine

Bericht door Adriana »

ayla schreef:Giardia test was gelukkig negatief. Garfield loopt lekker rond, eet en drinkt goed. Plassen wil nog niet echt goed
gelukkig geen giardia!
houd je hem wat betreft plassen wel goed in de gaten?
als ie niet heel erg overmatig drinkt dan valt die suiker missch ook nog wel mee.
zeker ook wel stress van het afgelopen etmaal bij Garfield, want pijn en niet kunnen plassen.....
je zult zeker weten wel ander voer moeten gaan geven
want zowel de blaasgruis als suiker in urine kan veroorzaakt zijn door voor dit dier niet erg geschikt voer... :-(
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Druppeltjes urine

Bericht door ayla »

ja we zijn heel blij dat het geen giardia is.
Hij heeft vandaag zijn eerste echte plas gehad! in plaats van een paar druppels gewoon echt een plas! wat ben ik blij.
Denk ook dat hij stress en pijn had, zijn ogen zijn voor het eerst in dagen weer klein en hij is nu aan stoeien met Felix! heeft hij ook al sinds donderdagavond niet gedaan.

inderdaad over op ander voer, goed gaan bedenken welke. Hoor positieve verhalen over Sanabelle dus ga daar eens naar kijken. Me maar eens hier op het forum verdiepen in blaasgruiskatten en geschrikt voer. Nu eerst dit Hills S/D voer nog aanhouden en wellicht moet hij hier zijn leven lang op. Hij vind het heerlijk en Felix ook, dus ja is ook nog een optie. Allebei hierop.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Druppeltjes urine

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat je je best eens heel goed inleest Ayla.
Zoals ik het begrepen heb is gruisoplossend voer geen voer om hun hele leven lang te blijven geven. Enkel als de kat het op niets anders goed doet, is dat aan te raden. Dat voer dient om hem van het nu aanwezige gruis af te helpen, erna kan je waarschijnlijk beter op een graanvrij voer (Orijen, Applaws, Acana) of Alma nature holistic overstappen. Aangevuld met wat snoepjes Sanabelle Urinary en wat vers vlees zou dat goed moeten zijn. Dat is ook gezond voor Felix, en voor alle katten trouwens.
Zo heb ik het toch begrepen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Druppeltjes urine

Bericht door ayla »

dank je Valerie! hier heb ik al heel wat aan.
Ik ga me inderdaad goed inlezen, nu snap ik ook wat de DA zei toen hij zei dat garfield waarschijnlijk na 3 maanden weer terug mocht naar oude voer.
vers vlees krijgen ze regelmatig hier.
zowieso krijgt Felix straks weer hetzelfde voer als Garfield. wel zo makkelijk. ik ga me maar eens goed verdiepen. toch fijn zo een forum!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Druppeltjes urine

Bericht door castratenkoor »

Sanabelle Urinary kun je als standaard voer geven, dat zijn geen snoepjes. Ik geef het ze 1 x daags als snoepjes. Maar je kunt het ook standaard geven nadat hij stabiel is zeg maar.
Hier doen de blaasgruisklantjes het al lange tijd heel goed op Orijen en Kattovit Urinary blikjes van 85 gram(voor 4 katten). Ik doe daar Gimpet Mout Soft overheen omdat Bram moeite kreeg met poepen. Dan gaat nu ook soepel. Hij stoof steeds van bak naar bak en maar persen. En dan op het laatst de keutels zo hard als stenen op de vloer. ik heb alles nu mooi stabiel met wat erin gaat en wat eruit komt.
Is een heel gepuzzel met 8 katten van verschillende leeftijden en met veschillende medische problemen
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Druppeltjes urine

Bericht door ayla »

poeh kan ik me indenken Dinie, dat dat een gepuzzel is. Ik vind het nu al lastig met 2 katten, ook omdat het nieuw is dat ze allebei ander voer krijgen.
Ik ben ontzettend blij met jullie reacties over voeding. Al druk aan het lezen in het blaasgruis topic maar tips en tops zijn altijd welkom!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Druppeltjes urine

Bericht door Anne »

Hier ook een blaasgruis poes, Bella. Zij heeft eerst op gruisoplossend voer gezeten en staat nu op sanabella urinary.
Heel veel sterkte met dit alles, ik hoop dat Garfield gauw weer hersteld.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Druppeltjes urine

Bericht door castratenkoor »

Het is vaak even uittesten, de ene kat is de andere niet. Die blikjes vind ik ook een aanrader, ook omdat ze lekker klein zijn. Dan kan je zo'n blikje delen tussen de twee katten. Hebben ze een lekker snack-hapje wat ook nog eens veilig is voor Garfield.
Ik vind persoonlijk blikvoer erg achteruit gaan als je een aangebroken blik in de koelkast bewaart dus dat voorkom je met zulke kleine blikjes, dat voer je in een keer op met 2 katten.
Is voor Felix ook prima.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Druppeltjes urine

Bericht door Ilone »

Ene kat is inderdaad de andere niet. Speedy doet het dus niet goed op de Sanabelle Urinairy.
Ben weer overgegaan op RC.
Maar dat wil niet zeggen dat dat bij alle katten zo is.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Druppeltjes urine

Bericht door ayla »

dank jullie wel voor alle tips! ik ga met julllie tips aan de gang en ontdekken wat het beste werkt voor mijn tijger!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie