Milo loopt ontlasting de kamer in

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Milo loopt ontlasting de kamer in

Bericht door loek »

Dat zou ik persoonlijk als eerste 'van het menu schrappen'. Zeker zolang ze nog klein is. o.a. omdat het lactose bevat. Minder dan gewone melk maar toch...

Ik dacht overigens ook dat er op het debetreffende flesje staat dat je het mag geven vanaf 6 maanden. Maar heb net op de site van Whiskas gekeken en daar staat 6 weken zover ik kan vinden.....Kun jij is kijken op het flesje wat je thuis hebt?

Niet dat het echt heel veel uitmaakt ik zou het persoonlijk sowieso niet geven. En dan bedoel ik vooral niet in geval van 'darm onrust'...
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Lona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:30

Re: Milo loopt ontlasting de kamer in

Bericht door Lona »

Ik heb het momenteel niet in huis.. doe het echt alleen af en toe als extraatje..
Maar ik had gekeken op het flesje en hij mocht het in elk geval hebben volgens de tekst erop, anders had ik het niet eens meegenomen...

Best lastig hoor, zo de juiste balans vinden..
Milo (kater, 17 maart 2010), sinds 25 mei 2010 bij ons!
Sinds 28 juli ook poezenmama van Nyxx (poesje, 27 april 2010)!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Milo loopt ontlasting de kamer in

Bericht door loek »

Persoonlijk zou ik het gewoon even op 'safe spelen' droge kittenbrokjes en water en niets anders. En dit even een aantal weken tot maanden volhouden als dit goed gaat dan natuurlijk. (kan natuurlijk ook evt. nog aan de droge brokjes liggen...maar dit is minder waarsch. Welke brokjes geef je?)
Vervolgens, als dit goed gaat, kun je best weer eens wat anders geven...zelfs af en toe kattenmelk. (mocht je dan merken dat hij steeds als hij dat krijgt weer dunne ontlasting krijgt dan zou ik het niet meer geven)

Dat van die catmilk, ik zou het wel verkeerd gelezen hebben hoor. Ik weet nog dat ik ook ooit met zo'n verplakking in mijn handen stond en toen het niet heb gedaan omdat mijn kittens te jong waren...dacht ik....maar 6 weken of 6 maanden dat zou natuurlijk best de vergissing kunnen zijn geweest. Maar dan nog ALS je kitten ergensop reageert en ik moet kiezen tussen 'kattenmelk', 'natvoer' , 'water' of 'droge brokjes' (wat dat is alles wat hij krijgt toch, of nog meer snacks e.d.) als oorzaak, dan zou ik voor de kattenmelk gaan. (ook al krijgt hij dat niet dagelijks...als ik jou zo hoor heeft hij ook niet dagelijks dunne ontlasting, toch?

Vind je ook weleens een hele of half platgedrukte drol in je kamer? Of altijd aan de kat geplakt ;-)
Ik moet namelijk denken aan het volgende. Zou wel heel toevallig zijn maar ik schrijf het toch maar even neer.

Ik vond op een gegeven moment ook af en toe een drolletje, vaak met poepstreep ervoor. (en soms ook een veeg poep in de vacht of aan de pootjes) Dus ik dacht: 'wat is dit!' Zitten ze nou buiten de kattenbak te poepen? Of slepen ze het mee om mee te spelen ofzo?

En toen ontdekte ik de oorzaak. Blijkbaar kregen ze nog weleens een haar (lange haren) van mij naar binnen, of die lagen in de kattenbak ? Iniedergeval zag ik op een gegeven moment een kat lopen met een mensenhaar uit zijn kont en daaraan nog een stuk poep....hij probeerde er met alle geweld vanaf te komen...want had wel door dat hij iets meesleepte waar hij het ook niet helemaal mee eens was. hihi, och arm beest. Dit is nog twee keer voor gekomen ofzo...en eigenlijk nu nooit meer. Hebben ze geleerd geen haren meer te eten van mij? Geen idee!

Maar zo zie je de oorzaak kan dus soms in een onverwacht hoekje zitten! :grin:
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Milo loopt ontlasting de kamer in

Bericht door Claudia007 »

mijn meisje heeft het ook wel eens en toen ze klein was vaker.
Ontlasting was goed maar mevrouw deed zo haar best om haar drol te verstoppen dat ze er ook op stampte dus vieze voetjes....zo als wij dat noemen een poep voetje.

Het enige wat je kan doen is schoonmaken......hier is het nu veel minder
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Lona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:30

Re: Milo loopt ontlasting de kamer in

Bericht door Lona »

@loek: Het is inderdaad niet dagelijks zo, de drolletjes die ik gisteren uit de bak heb geschept waren weer gewoon goed. Ik denk dat ik me er niet al te druk om moet maken, maar ik denk wel dat hij wat teveel nat voer heeft gekregen. We hebben dat nu verminderd, en de brokjes (we hadden RC en nu tussendoor een (gekregen) pak van de aldi, maar ga weer over op RC) eet hij nu ook beter! Ik kijk het deze week nog even aan en anders vraag ik volgende week bij de DA nog wel eens advies!

Zijn oogjes zijn ook een beetje vies trouwens! De DA zei 3 weken geleden dat hij zelf weerstand moet opbouwen tegen dit soort dingen, maar de viezigheid blijft...
Milo (kater, 17 maart 2010), sinds 25 mei 2010 bij ons!
Sinds 28 juli ook poezenmama van Nyxx (poesje, 27 april 2010)!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Milo loopt ontlasting de kamer in

Bericht door loek »

Wat Claudia zegt is ook zeker een optie. Of gewoon nog wat 'onhandig' in de kattenbak. Och wat en scheetje! Ik zie hem nu op je profielfoto (die had je toch nog niet?). Het lijkt zo wel een beetje Diesel als klein hummeltje. Pas een jaar geleden....ze zijn snel groot...en blijven dan gelukkig leuk hoor! ;-)

W.b. de oogjes, hoe lang heeft hij dat al, en hoe erg is het? (kun je misschien foto plaatsen?) Diesel had ook vieze oogjes toen ik hem kreeg (10 weken). Ik heb toen wel een zalfje gekregen van de da. Maar ben daar op een gegeven moment mee gestopt. Ik had zelf het idee dat de prut dan wel minder werd maar zijn oogje werd ook een stuk kleiner door dat spul. Dat heeft ook echt nog even geduurd voordat dit bijgetrokken was.

Ik weet het achteraf niet wat beter is, wel of niet er iets aan doen. Ik denk de middenweg. Even aankijken kan best (afhankelijk ook van hoe erg het is natuurlijk...maar even uitgaande van een oogje wat nog wel open is maar een beetje vies) Maar als het dan echt niet overgaat, en/of het wordt erger dan zou ik toch weer even bij de da aankloppen.

succes met dat kleine hummeltje wat ik uit de foto wil pakken en knuffelen hihi.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Lona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:30

Re: Milo loopt ontlasting de kamer in

Bericht door Lona »

er zit soms gewoon wat bruinige/zwarte prut in zijn ooghoekje zeg maar.. zijn oogjes zijn verder niet geirriteerd of wat dan ook gelukkig!
We moeten volgende week voor de tweede enting, dus dan zal ik het nog wel eens vragen aan de DA..

En ja het is een scheetje! Zeker! Ben zo blij met hem en hij met ons zo te merken!
De mensen waar we hem vandaag hebben gehaald zagen er op zich al heel onverzorgd uit, en Milo was een heel ander katje toen we hem ophaalden. Was echt bangig enzo.. Gelukkig is hij helemaal aan ons gewend nu en komt hij regelmatig lekker bij ons liggen!
Milo (kater, 17 maart 2010), sinds 25 mei 2010 bij ons!
Sinds 28 juli ook poezenmama van Nyxx (poesje, 27 april 2010)!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Milo loopt ontlasting de kamer in

Bericht door pearlsofpassion »

loek schreef:Dat zou ik persoonlijk als eerste 'van het menu schrappen'. Zeker zolang ze nog klein is. o.a. omdat het lactose bevat. Minder dan gewone melk maar toch...
Kleine katten (zoogdieren in het algemeen) kunnen juist goed tegen lactose. Kattenmelk is verlaagd in lactose omdat oudere katten er niet meer tegen kunnen en er diarhee van krijgen. Voor kittens kan het echter geen kwaad, het zit ook in moedermelk, in alle soorten melk! Dus die slappe stoelgang komt echt niet van de lactose. Daarmee wil ik niet zeggen dat het zeker niet van de kattenmelk komt, dat kan mss wel, maar dan niet van de lactose.
Kattenmelk mag wss pas vanaf 6 weken omdat het wel een beetje onzin is om een katje onder de 6 weken andere melk te geven, die moet gewoon moedermelk krijgen (of een goede vervanging). Kattenmelk is dus typisch voor katten die te oud zijn om nog te zuigen.

Groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie