Zwak kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Zwak kitten

Bericht door Dafpoetser »

Thanks Claudia,

Ja, ik heb echt het gevoel dat Jeroen zijn best doet voor deze kitten, en probeert wat in zijn macht ligt. Dat brood niet goed is voor een kat wist ik eigenlijk ook niet, en zo leren we hier elke dag wel iets!

Laten we samen met onze kennis en adviezen trachten deze kleine zolderrakker er bovenop te krijgen en te houden.

Hou je ons op de hoogte, Jeroen?

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Angel_Kitten

Re: Zwak kitten

Bericht door Angel_Kitten »

hey Jeroen,

sorry voor mijn scherpe tekst,
ik weet dat je ook alleen maar je best doet.

Ik weet hoe moeilijk het is,
Angel is ook mijn eerste kat en had het in het begin ook wat moeilijk.

Nogmaals sorry
en veel succes.

Laat je ons nog iets weten wat de dierenarts vertelde?
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Zwak kitten

Bericht door loek »

Fijn dat het weer beter gaat Jeroen! Ondanks dat ben ik ook van mening dat je even en bezoekje aan de da moet brengen. Als het katje nog erg jong is, dat hoort het misschien eigenlijk nog bij de moeder te drinken. Als dat niet kan, zoals bij jou kitten het geval is, dan kan het zijn dat je echt hele speciale melk moet geven. Niet iets wat je zomaar in de winkel kan kopen dus.

(w.b. eten moet je hem sowieso alleen 'kattendingen' geven geen 'mensenvoedsel')

Verder zou het ook heel goed kunnen dat het kitten last heeft van vlooien (en misschien nog andere 'beestjes' zoals oormijt) aangezien hij op een strozolder is gevonden is dat niet ondenkbaar. En veel vlooien kunnen voor zo'n klein ding heel schadelijk zijn en alleen daarvan kan hij al ziek en zwak worden. Zomaar wat vlooien middelen kopen en op het kitten 'smeren' kan ook niet! Zo'n kitten kan nog niet zomaar overal tegen. Ook hierover moet je je dus goed laten adviseren door een dierenarts.

Ook kan een dierenarts je nog andere belangrijke dingen vertellen waar jij en wij niet aan denken.

Dus op naar de dierenarts. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat! Laat je het ons weten?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Angel_Kitten

Re: Zwak kitten

Bericht door Angel_Kitten »

Loek je doet me aan iets denken :-o

Angel was ziek en lusteloos omdat hij wormpjes had,
Jeroen, is het kitten al ontwormt? (sorry als het al vermeld staat en ik erover lees hoor)
Dat kan misschien ook wel veel helpen

veel geluk
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Zwak kitten

Bericht door loek »

Ja inderdaad Audrey ook en goede: wormen. Ik dacht zelfs (maar kan me vergissen) dat alle kittens wormen hebben. (tenzij tegen geholpen natuurlijk) ook iets waar de dierenarts je meer kan helpen Jeroen.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Elfonia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jun 2010 18:20

Re: Zwak kitten

Bericht door Elfonia »

de overgang naar vast voer kan mss. voor diarree gezorgd hebben.
Elk kitten heeft wormen, dus meermaals ontwormen is de boodschap.

Je kan best raad vragen aan de da. ivm leeftijd en gewicht.
Ook iets tegen de vlooien, want deze gaan meestal samen ;-) .
Mss. heeft het kittenbloedarmoede.

Dus ga gewoon bij de da en je komt een pak geruster terug buiten :smile:
Doneer je beesies aan onze kittens!
Vraag er aan iedereen die je kent!!!
Gebruikersavatar
poekie3488
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mei 2010 09:44

Re: Zwak kitten

Bericht door poekie3488 »

Ik weet niet hoor, op een strozolder gevonden?
Er worden op boederijen altijd wel katten geboren op stro zolder. Ben der niet zo voorstander van dat ze worden geboren.
Maar ik denk dat het voor deze beter was geweest om hem op zolder te houden, want mama zou daar ook nog wel eens rond kunnen lopen. Mischien heeft ze jou wel gezien en hield ze zich stil (doen ze vaker) of was de wei in om muizen te vangen, want als '' wild '' zijn om zo maar te zeggen eten ze die wel op. Ik denk dat moeders wel terug zou komen om hem te zogen. Nu loopt ze waarschijnlijk helemaal gek naar haar jong te zoeken.

Ben zelf nog maar beginner wat katten betreft, maar ik denk dat het niet strak plan was voor de kitten om hem naar binnen te halen.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Zwak kitten

Bericht door loek »

Ja daar kan ik wel in mee gaan poekie. Daar kun je best weleens gelijk in hebben.
Misschien kun je wat meer vertellen over het vinden van dit kitten, Jeroen?

Hoe dan ook vermoed ik dat het nu te laat is om deze kitten nog terug te zetten daar.

Maar voor een evt. volgende keer is het inderdaad wel een goede tip om bij stil te staan.

Jeroen, hoe gaat het met het beestje?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
lowieke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2010 18:56

Re: Zwak kitten

Bericht door lowieke »

Vandaag eindelijk de tijd gevonden om naar DA te gaan. Hij zei dat er niets mis was met hem, geen vlooites of oormijt of iets anders. We hebben ook 'spuitje' meegekregen voor tegen de wormen. Dus alles is in orde nu denk ik hoor, en ik hoop dat ik iedereen kan geruststellen die ongerust was over haar ;-) en wat dat betreft poekie zou ik me niet al te veel zorgen maken, de ouderkat kan het kitten horen miauwen momenteel, en ik heb ze nog nooit gezien daar.

Nu zit ik wel met een andere ongemakkelijkheid, het kitten bijt me constant in mijn handen als ik haar aai, iemand misschien raad wat ik daar tegen zou kunnen doen?

Jeroen
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwak kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Gewoon auw roepen als ze het doet. Dan leert ze het normaal wel vanzelf af. Bij mij toch

Groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Zwak kitten

Bericht door loek »

Hoi Jeroen
Wat voor 'spuitje' heb je gekregen tegen de wormen? Hoe heet het? Wow wat een mazzeltje geen vlooien!

Dat de moederkat het kitten nu kan horen miauwen zegt niets over het feit dat ze haar kitten eigenlijk zelf had willen voeden en opvoeden.......die opmerking begrijp ik niet helemaal. Maar misschien begrijp ik je helemaal verkeerd.

Hoe oud was het kitten? en mannetje of vrouwtje? Zei de dierenarts nog iets over het ziek? Waardoor dat zou kunnen komen. En over welk eten hij/zij moet hebben?

Over het bijten...1 van mijn katten deed dat ook weleens asl kitten. Ik heb mijnn hand steeds stil gehouden, of hand voorzichtog wegtrekken en er dan op gaan zitten ofzo, zodat hij er niet meer bij kan. Dan gaat het vanzelf over. Tenminste bij mij...
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
lowieke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2010 18:56

Re: Zwak kitten

Bericht door lowieke »

hallo

Tegen de wormen heb ik catminth gekregen, voor in de mond te spuiten. En ik had gezegd dat hij paar dagen geleden heel zwak was en had moeten overgeven en dergerlijk maar hij zei dat het geen onderliggende rede kon hebben, hij vondt ook niets aan de kat nee.

En ik zie dat mijn uitspraak erover eigenlijk totaal nietszeggend is , maar ik zal het in mijn achterhoofd houden dat het gevaarlijk kan worden met de ouderkat.

Het kitten , het is een kater, is 5,5 weken oud ongeveer (550 gram) en gewoon kattenvoer geven.

En ik zal is paar mogelijkheden proberen om het af te leren ;-)

Jeroen
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Zwak kitten

Bericht door loek »

Huh, volgens mij begrijpen we elkaar nu verkeerd ;-) Ik zeg niet dat het gevaarlijk kan worden met de moederkat.

Maar wat er gezegd werd is dat de moederkat waarsch. wel in de buurt was, en dus het kitten zelf had kunnen verzorgen. Dus mocht je ooit weer een kitten vinden neem het dan niet meteen mee maar kijk eerst aan of mams hem niet komt 'oppikken'.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
poekie3488
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mei 2010 09:44

Re: Zwak kitten

Bericht door poekie3488 »

Ik bedoelde meer dat dit katje nog bij zijn moeder hoort.
Jij hebt hem zomaar meegenomen, terwijl moeder daar hoogstwaarschijnlijk gewoon rondloopt nog.
Er staat niet voor niets in de wet dat jonge dieren vanaf 7 weken pas mee mogen naar nieuwe mensen, dit katje had zijn moeder gewoon nog nodig.

Ik snap wel dat je het deed met de beste bedoelingen, maar ik denk gewoon dat dit geen goed idee is geweest. Dus voor de volgende keer, gewoon neit doen.
Plaats reactie