Dik, geen eetlust en duf

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dik, geen eetlust en duf

Bericht door Adriana »

vermoedens heb ik wel maar die houd ik nog maar even voor me.
gokken doe ik niet aan.
vind het opmerkelijk dat een vrij simpel bloedonderzoek zo veel tijd vergt.. dat is niet gebruikelijk!
in het geval van opsturen naar VetMed in Duitsland geeft je dierenarts met twee etmalen een heel overzicht.. laat staan bij een lab in de buurt.

vind sowieso de behandeling zoals je hem omschrijft opmerkelijk.
kat zal steeds zieker worden en nierstenen zijn, net zo als blaasgruis gevaarlijk en erg pijnlijk voor het dier.
tijd voor onmiddellijke actie en een second opinion bij een andere dierenarts?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Dik, geen eetlust en duf

Bericht door Kattenbella »

Ben wel benieuwd wat jullie hem moeten inspuiten. Staat het niet op het flesje of op de rekening? Dat zou voor ons wel wat verduidelijken.
Vind het ook vreemd dat een urineuitslag zo lang op zich laat wachten. Zowel urine als bloeduitslagen krijg ik direkt.
Wel fijn dat hij weer wat is gaan eten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Serellyn
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2010 14:28

Re: Dik, geen eetlust en duf

Bericht door Serellyn »

Nou, de uitslag van de urine/bloed is binnen. Het zijn dus inderdaad nierstenen, ik moet hem nog steeds blijven inspuiten ( heb nog steeds niet gekeken wat :) ) en heb speciale voeding op de PH waarde omlaag te brengen. Eten doet hij verder weer helemaal goed nu, dus dat is wel beter.

Hij komt er weer boven op ^^
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dik, geen eetlust en duf

Bericht door Adriana »

snap helemaal niks van jouw informatie. 'de uitslag van urine/bloed is binnen.' .....
nierstenen zie je op een echo, doorgaans niet bij bloedonderzoek.
ook vind ik het opmerkelijk dat jouw dierenarts je spul laat injecteren en je nog altijd niet weet - want je hebt nog steeds niet gekeken :!: - wat het is, maar er ook nog mee door moet gaan.

een kat met nierstenen is dood en doodziek, ook al van de pijn. vermoed dat jij blaasgruis bedoelt. en hoop van harte dat het geen nierstenen zijn. die zijn soms met spul wel te vergruizen, maarrr.. dat is toch een andere tak van sport.

blaasgruis (zijn twee vormen van) zie je als kristalletjes in de urine, onder de microscoop en dat zie je onmiddellijk en tijdens datzelfde consult.
zo'n diagnose hoeft niet dagen tot weken op zich te laten wachten.
er staat veel info over blaasgruis (via de zoekfunctie) op het Forum, misschien goed als je je daarin een beetje verdiept.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie