M.i. kun je het beste ook binnenkatten jaarlijks laten inenten, maar je hoeft niet ieder jaar de cocktail te geven. De enting tegen niesziekte heeft een dekking van 1 jaar dus die zou ieder jaar moeten. De enting tegen kattenziekte hoeft niet elk jaar en kan om het jaar of elk 3e jaar.
Natuurlijk zou het het beste zijn als het lichaam (zowel bij mens als dier) zelf alle virussen en bacteriën te lijf zou kunnen, maar bij een verminderde weerstand (stress, ziekte of om welke reden dan ook) is de kat nu eenmaal veel vatbaarder. Ook binnenkatten worden blootgesteld aan allerlei virussen en bacteriën, die de baasjes van buiten meenemen.
Er zijn altijd verhalen van mensen die nooit met hun kat naar een dierenarts zijn geweest en die 23 jaar oud werd. Zo heb ik een oudoom gehad, die rookte als een kachel, zoop als een spons en het vetste eten at dat-ie kon vinden. Hij is 96 jaar oud geworden. Maar is dat niet een beetje Russisch Roulette spelen? Tuurlijk, er is altijd een kans dat je het voor niks doet. net als verzekeren, maar zelf wil ik het risico niet nemen met mijn katten.
Alle medicijnen en vaccinaties voor mensen en dieren hebben wel nadelen, maar daarom is het uiteindelijk aan jezelf om de plussen en de minnen tegen elkaar af te wegen

"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."