Een kitten en een schuldgevoel

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door castratenkoor »

Een kitten die een dag niks op de bak doet dan moet je je wel zorgen maken. Misschien heb je grit wat hij niet kent en durft hij niet?
dat vele miauwen kan ook komen omdat hij zijn moeder en broertjes en zusjes mist. Juist daarom zou een tweede kitten zo fijn zijn geweest. Jammer van die hospita.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door Umimeis »

Jammer dat je geen 2e kitten mag (durf je het ook niet stiekum te doen? ) :oops:
Nee grapje :smile: , zou ik niet doen als ik jou was, anders kun je problemen krijgen.
Ik zou dan als je straks die baan hebt zo snel mogelijk naar een ander huis zoeken, dan kun je alsnog een 2e kat nemen.

Ik ben ook eerst maar met 1 kat begonnen hoor. Enkele maanden later, toen mijn oudste kat 11 maanden was, heb ik pas een 2e kitten (Sam) genomen. En dat ging prima.
Het duurde wel even voordat ze vriendjes waren,maar nu kunnen ze niet zonder elkaar.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door echelon »

Jeeeej! Hij heeft gepoept en geplast haha. Dat ik daar zo blij mee kon zijn zeg! :lol: Hij begraaft ook alles. Hij doet het echt perfect allemaal! :grin:
Hij viel toestraks meteen aan op de Royal Canin-brokjes. Die vind ie veel lekkerder dan die ie eerst had. Ik heb het nu nog gemengd. Het natvoer eet ie ook goed, zonder diarree! Hij eet alleen niet echt veel. Wel als je erbij gaat zitten, maar uit zichzelf doet ie weinig volgens mij. Ik ga het nu bijhouden...
En tja, even een tijdje wachten en dan is de huisbazin mss wat meer overtuigt;)

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door echelon »

Hey,

Wilde even zeggen dat we op 16 juli een nieuwe kitten krijgen. De huisbazin vond het een erg leuk idee. Het is een lilac point Heilig Birmaan meisje, echt een schatje!! :grin:

Groetjes
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door ayla »

zo! dat gaat snel opeens! gefeliciteerd. gaat alles nog steeds goed met Noah?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door echelon »

Haha er is enige uitleg vereist inderdaad ;-)
Had eerder in dit forum uitgelegd dat het niet mocht van de huisbazin. Nu was ik gisteren naar beneden gegaan en alles uitgelegd. Omdat Noah het zo goed doet, vond zij het een erg goed idee. Ik heb meteen een adresje in Drunen gebeld en zijn vanavond gaan kijken. Het was een erg mooi nestje en ik heb gekozen voor het Lilac Point poesje. Een pracht van een beestje en erg lief.
Met Noah gaat het erg goed. Hij is soms wat ondeugend, maar heb hem goed opgevoed al zeg ik het zelf haha. Natuurlijk met de zachte hand! En natuurlijk hoort ondeugend zijn er ook bij :lol: Het is een schat van een beestje en ben nog steeds heel erg blij met hem! Ik kan zo nog niet echt foto's toevoegd. Maar mocht iemand het leuk vinden om foto's te zien, kun je een privé-bericht sturen en kan ik het zo mss sturen of mss even elkaar aanmelden op Hyves ofzo ;-)

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door echelon »

Ik zie trouwens net dat je mag castreren vanaf 6 maanden. Noah is 5 maandjes als ons poesje komt, zij is dan 3 maandjes. Denken jullie dat er een grote kans is dat ze elkaar "bestijgen" of hij haar?

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door Sannie_xx »

Wat leuk voor je dat er een tweede bij komt!

Hmmm... op zich kun je Noah ook met 5 maanden al wel laten castreren volgens mij, hoor. Wat denken anderen daarvan?

Alhoewel dat maandje wachten ook niet zo héél veel uit zal maken. Met haar drie maanden is ze nog wel wat jong en verwacht ik niet dat ze al geslachtsrijp zal zijn. Maar laat hem dan met zes maanden wel echt castreren, dat je geen gedoe krijgt met evt andere krolse poezen die in de buurt rondlopen. Ongelukje is zo gebeurd.
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door echelon »

Nou, het gaat vooral om onze nieuwe kitten. Noah gaat alleen onder begeleiding aan een riempje naar buiten. Wij wonen tussen 3 drukke verbindingswegen in Tilburg en daarbij komt dat het een Heilige Birmaan is en die soms nogal eens worden meegenomen.
Maar inderdaad, ik wil geen ongewenst nestje. Ik laat 'm z.s.m. castreren en ons poesje ook, als ze daarvoor klaar is dan natuurlijk. Na een maandje of zes waarschijnlijk. Ik zal de dierenarts even bellen vanaf welke leeftijd hij castreert.

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Een kitten en een schuldgevoel

Bericht door castratenkoor »

Met 5 maanden castreren kan ook, hangt een beetje van de kat in kwestie af. Ik zou zeker niet langer wachten dan 6 maanden.

Wat heerlijk dat er een tweede kitten komt en lekker snel al.
Even een paar dagen grommen en blazen en dan is het heerlijk voor hem een vriendin erbij.

Alvast veel voorpret gewenst.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Een kitten en een schuldgevoel

Bericht door Sannie_xx »

Ik had begrepen dat hij in principe niet naar buiten mag, maar ohhh vergeet niet hoe snel ze soms kunnen zijn!
Nu weet ik niet hoe jij woont - bij mij kunnen ze nog zo snel zijn maar ze moeten door twee deuren uit mijn huis, dan twee brandtrapdeuren en dan de portiekdeur voordat ze buiten kunnen komen.....dus ik maak me geen zorgen over ontsnappen ;) Maar in het oude huis van mijn vriend hebben we destijds ook erg goed opgelet of zijn kat er niet vandoor ging toen ze krols was maar nog niet gesteriliseerd. En hoppakee, in een fractie van een seconde glipte ze net tussen ons door en stond ze buiten.
Eén van mijn katten, Mouse, is daar het resultaat van..... Voor mij leuk want ik heb er een prachtkat aan overgehouden. Maar anders had een asielschatje zijn plek kunnen krijgen.

Let dus wel even op ontsnapmogelijkheden :)
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel

Bericht door echelon »

Hey!

Noah is hier ongeveer een maand en hij is nog nooit ontsnapt. Dat kan simpelweg ook niet, omdat er minimaal 2 deuren tussen zitten en maximaal 5=P Ik heb namelijk een kapsalon onder mij en als die open is blijft hij in de woonkamer/keuken en is de tussendeur altijd dicht naar de kapsalon toe. Als ik even beneden iets in de container moet gooien doe ik altijd één deur helemaal dicht zodat ie niet naar buiten kan schieten. Want ze zijn inderdaad razend snel! :lol:
Ik verwacht dat het met de nieuwe kitten ook wel goed gaat komen! Moet alleen even zorgen dat Noah snel gecastreerd gaat worden.
Ze heet trouwens Alissa en haar roepnaam is Lizzy ^^ Vind het wel een leuke naam, maar ik twijfel nog tussen Lily en Lizzy. Persoonlijk vind ik Lizzy wel schattig voor een kitten, maar niet echt leuk voor een volwassen poes. Lily staat al minimaal 5 jaar op mijn namenlijstje als nr. 1.
Wat vinden jullie leuker?

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel

Bericht door echelon »

Het wordt Lily ;-)
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Een kitten en een schuldgevoel

Bericht door Sannie_xx »

Yup, vind ik ook de mooiste voor kitten tot aan volwassen poes :)
Alissa vind ik sowieso ook een hele mooie naam!
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel

Bericht door echelon »

Update: volgende week komt Lily al!!:D
Vorige week bij d'r gaan kijken en ze zag er goed uit. Het is een lilac tortie point Birmaantje en ze is erg snoezig natuurlijk;)

Afbeelding
Afbeelding

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Plaats reactie