Oude kat poept in de kamer

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Ilovemypoesx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:22

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door Ilovemypoesx »

bedankt voor de moeite!
hier zie je de oude reus, zoals je ziet een lekkere dikkerd haha.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door Ilone »

Graag gedaan ;)
Als je straks 10 berichten hebt geplaatst (echte berichten ;) geen "onzin" ) kan je je aanmelden bij de Vaste Gebruikersgroep (andere forummers, correct me if I'm wrong ;) ) en dan kan je een eigen foto album aanvragen :grin: Die gebruikersgroepen kan je ook vinden bij het gebruikerspaneel.

Mooie kat trouwens! Heerlijk oud baasje :grin:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Ilovemypoesx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:22

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door Ilovemypoesx »

haha oke, dat lijkt me leuk! (:
ik heb duizenden foto's van Bram, dus dat fotoalbum komt wel vol. Je weet maar nooit, zijn leven kan zo over zijn dus de plaatjes moeten snel gemaakt worden dan he hihi.
Dankje, jouw katten zien er ook erg lief en schattig uit!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door Adriana »

Ilovemypoesx schreef:Wat mag je een kat dan wel geven dat hij lekker vind? Stukjes kipfilet :eclap: of ham :-( ?
Met melk en kaas stop ik wel :eclap: , als dat slecht voor hem is moet hij maar wat anders krijgen. :eclap:
dag Bram, rooie reus!
met stukjes kipfilet maak je hem helemaal gelukkig en dat is in alle gevallen veel beter dan kaas/ham/melk, dus opgelost. ham en kaas liever niet, onder andere vooral te zout.
heeft hij buiten een prettige en beetje beschutte schuilplaats? k neem aan dat het in België niet veel warmer is dan hier en dan hele dagen buiten zijn lijkt me nogal frisjes....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ilovemypoesx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:22

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door Ilovemypoesx »

ik woon niet in België, woon dicht bij arnhem dus het is niet zo warm hier nee.
als we hem naar buiten doen, gaat hij als hij klaar is voor de deur op het matje liggen wat opzich uit de wind is omdat de auto ervoor staat en de oprit voor een groot gedeelte een dak heeft.
maar hij komt niet zo veel meer buiten, alleen voor zijn behoeftes.
nu klaar over Bram, stel jouw kat (Tiger?) is voor!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door castratenkoor »

Ham en kaas kun je beter niet geven, wel rauw kipfilet en rauw tartaar.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door castratenkoor »

Mijn rode kat heet ook Bram - maar die is vandaag nog maar 5 geworden, ik hoop dat hij net zo oud mag worden als jouw Bram.

Afbeelding
Dit is mijn Bram.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door Adriana »

Ilovemypoesx schreef: nu klaar over Bram, stel jouw kat (Tiger?) is voor!
Afbeeldingkater Enzo

Afbeeldingkater MoMo

sorry voor de geografische misser! Tiger staat voor het aantal berichten dat je hebt geschreven, jij hebt nog geen kopje maar als je lang genoeg volhoudt zit je >1000 en dan ben je Tiger. mijn katzels zijn MoMo (16 jaar en ex-diabetes en nierfaalkater) en Enzo (6 jaar en matig nierfalen en groot schildklierprobleem) en poes Mies, zus van Enzo (ook 6 en ook matig nierfalen en scheepskat) en als we het over ras moeten hebben dan zijn ze blauwe rus. ze zijn blauwgrijs van vacht en hebben groene ogen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ilovemypoesx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:22

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door Ilovemypoesx »

aaaah oké het is goed dat je me even wegwijs brengt op deze site, haha. ben pas lid sinds gister dus moet het nog even uit vogelen.

Kater Bram ziet er schattig uit! Vooral zijn witte neusje en mond zijn speciaal vergeleken de rest van zijn rode kop. Gefeliciteerd trouwens met zijn 5e verjaardag :)

Ook jouw katten zijn erg leuk, Adriana (wat grappig, dat is mijn doopnaam)! Ik vind hun kleur heel mooi, want die zie je niet zo vaak. Gaat dat goed met twee katers en een poes? Wat vervelend dat ze schildklier en/of nierfalen hebben.

Ik heb tegen mijn ouders gezegd dat Bram geen melk of kaas meer mag hebben, omdat het niet goed voor hem is. Mijn vader zij het volgende: hij heeft sinds dat hij een kitten is melk gehad, zijn hele leven lang (elke ochtend). Als kitten heb je een darmflora die daar goed tegen kan, ze hebben het juist nodig. Als je vanaf dat hij kitten is hem elke dag melk geeft maakt het niet meer uit, dan krijgt hij juist problemen als je stopt met het melk geven. Klopt dat???

Ik weet niet of jullie dat interesseert, maar ik zal binnenkort ook nog een paar foto's van opa Bram er op plaatsen! :D
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door Adriana »

nee, dat ging helemaal niet goed tussen poes en katers en met name de poes wilde op zichzelf wonen en zeilt nu mee met mijn vriend en is daar ook ingetrokken, een latkat dus.
je vader heeft wel een punt, als Bram zijn hele leven melk heeft gekregen en geen allergie-verschijnselen vertoont, dan is Bram daaraan gewend.
een ander verhaal zijn z'n nieren! stel dat zijn nierfunctie nog maar 30% is en dat is bij nierfalers al snel het geval, dan zijn de melkeiwitten een veel te zware belasting. en dan maakt het niet uit of Bram zijn leven lang melk heeft gekregen, met het ouder worden nemen allerlei functies af. vroeger sprong je vader ongetwijfeld over slootjes, dat zal hij nu toch ook niet meer doen, toch?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ilovemypoesx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:22

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door Ilovemypoesx »

We geven hem nog wel gewoon een bakje melk 's ochtends.
Alleen heeft Bram sinds vanochtend diaree, heel zielig. Hij is de hele dag ook niet meer buiten geweest en ligt een beetje te slapen en rond te kijken op zijn stoel.
Heb een deken onder hem gelegt, aan beide kanten vastgehouden zodat hij in de deken zou gaan hangen en ben zo met hem naar buiten gelopen voor een frisse lucht.
Hond flink happen naar zijn staart, maar dat vond Bram geen probleem :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door Adriana »

was je nog van plan met hem naar een dierenarts te gaan?

diarree is niet goed, een kat kan daar vrij snel van uitdrogen.
zoals al eerder gesuggereerd: je kunt beter stoppen met melk geven, dat is een te zware belasting.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
connyb
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:16

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door connyb »

Hoi !

Hier hetzelfde probleem; 2 poezen van 14 jaar, eentje plaste al langere tijd over de kattenbak (met kap) heen en door het huis, en dan vooral 's nachts als wij niet in de buurt zijn. Dit was voor de verbouwing, tijdens de verbouwing en na de verbouwing. Inmiddels heeft de dierenarts geconstateerd dat haar schildklier te snel werkt, waardoor ze ook meer plast.
Daar heeft ze nu sinds 3 weken tabletjes voor, gelukkig maar, want ze was ook veel afgevallen.

Maar het 's nachts plassen, en soms ook poepen, vind ik zo vies. Hebben jullie daar tips voor?
Alvast bedankt !
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door Adriana »

hoeveel kattenbakken hebben jullie op hoeveel plaatsen staan?
het algemene advies voor twee katten is drie kattenbakken op twee verschillende plaatsen.

méér plassen van een te hard werkende schildklier is nieuw voor mij.
er wordt meer gedronken en geplast van nierfalen en/of diabetes...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
connyb
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:16

Re: Oude kat poept in de kamer

Bericht door connyb »

We hebben al hun hele leven 1 kattebak voor hen samen; ik kreeg zojuist van een collega inderdaad ook het advies te proberen een 2e bak weg te zetten, misschien dat ze die dan 's nachts gaat gebruiken.

De dierenartsassistente heeft me gisteren verteld dat het een vaker voorkomend probleem is bij katten met een verhoogde schildklier-waarde; 's nachts als het rustiger is, plassen (en poepen) ze buiten de bak, waarom is niet duidelijk, maar ja... vervelend is het wel ;). En het meer plassen komt omdat ze meer drinkt, en dat klopt wel.
Plaats reactie