Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door Adriana »

goeie eerste berichten
en hoop dat het vannacht ook is gelukt om hem met een volle buik rustig te houden. bij veel katten zie je dat ze vanaf avondschemering tot ochtendschemering actiever zijn dan overdag
en dat is wel n beetje begrijpelijk. grote katten gaan ook pas in de schemering op jacht :pdtbud: .....
als het lukt een prooi te vangen zijn ze daarna weer rustig, anders jagen ze de nacht door.
bij katten met een wat legere maag zie je dat soms ook.
en hoeveel katten willen s nachts niet naar buiten?
overdag wordt vaak lekker lang geslapen en in de zon gesoesd. :sleeping:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door loek »

Hoi Patricia

Kijk even bij de fototopics daar staan ook tips over hoe je en foto kan plaatsen. Als het niet lukt kun je ook altijd nog een vraagje om hulp posten.

Fijn dat het beter ging!!!

Wat betreft krabben zou je nog naast je grote krab/klim meubel een krabplank kunnen neerleggen en 1 tegen de muur of deur timmeren. (als je dat laatste wilt dan..)
Ik heb geen idee of het echt uitmaakt hoor, maar is denk ik het proberen waard. Zo'n krabplank is niet zo duur ook.
Ik heb zo'n krab/ klim meubel en daarnaast ligt er een plank op de grond en 1 tegen de muur (dus van die platte dingen...anders dan de ronde van zo'n krab/ klim meubel). Die tegen de muur gebruikte ze als kitten regelmatig nu maar heel soms. Het 'krabmeubel' is favoriet bij Diesel maar Muis krabt voornamelijk aan de krabplank die op de grond ligt.

Daar kunnen ze dus ook voorkeuren in hebben. En misschien vinden jouw katten iets plats ook wel aantrekkelijker om aan te krabben?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door Dafpoetser »

En misschien vinden jouw katten iets plats ook wel aantrekkelijker om aan te krabben?
Ik hoop dat het werkt!
Maar mijn monster vindt de salontafelpoten toch nét even leuker dan de krabcilinder en krabpaal die staan...en poten van een salontafel liggen ook niet echt bepaald...hihihi

Katten??!!

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door ankenellie »

Hee Patricia,

wat bij mij altijd helpt om te zorgen dat mijn kat me niet midden in de nacht constant wakker maakt voor een spelletje is even een half uurtje fanatiek met haar spelen ook al heeft ze geen zin. Gewoon een beetje achter haar aan rennen en muisjes in het rond gooien ;)
Ben ik in ieder geval tot half 6 veilig want dan barst de hel hier weer los.
Hoop dat het lukt want slapeloze nachten zijn echt vreselijk!

Groetjes,
Anke
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door ayla »

Ook mijn felix miauwt en krabt aan deuren, maar ik negeer dit volkomen, was ook bang dat mijn buren het hoorde, ook gehorig appartement, maar dit een keer nagevraagd, zij hoorde niets. Het negeren heeft geholpen, meneer begon steeds later te miauwen en te krabben aan de deur, en dit is nu zelfs al gestopt! Nu scheelt het dat hij een broertje heeft, dus die spelen flink met elkaar. Ik probeer er b.v. ook voor te zorgen dat ze niet de hele avond liggen te slapen, maar ook even lekker spelen, komt hun nachtrust ( maar vooral de mijne :P) goed!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
elffantasy
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2008 11:49

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door elffantasy »

Hoi allemaal,

Even een update!
Het gaat over het algemeen al een heel stuk beter. Als ik het krabben en miauwen negeer, dan houd Çarli vrij snel op en dan komt hij weer bij me liggen. Er zitten af en toe nog nachten tussen dat hij wat standvastiger is, maar ja, meestal is daar wel een verklaring voor. Dan heb ik bv geen tijd gehad om ff flink te spelen voor het slapen gaan of hij ligt zelf de hele avond al voor pampus. Dan moet ik hem eigenlijk gewoon ff wakker maken en met hem gaan spelen.
De laatste week ligt zijn zus Pixie 'snachts weer bij mij op bed en dan houd Çarli ook sneller op met aandacht vragen. Hij geeft het sneller op en komt er gezellig bij liggen.

Ik vind de tip van een krabplank ook goed. Daar moet ik nog ff voor kijken. Ben alleen bang dat als ik een plekje heb gevonden om in me muur te gaan boren, dat hij er niks aan vind! Qua speelgoed vind hij ook alleen maar zijn schuime balletjes leuk!

Ik wilde nog even een foto plaatsen van mijn etterbakkies! Het is eindelijk gelukt!! haha!

Afbeelding

Dit is Çarli
en er onder is zijn grote zus Pixie (is 2 dagen eerder geboren)

Afbeelding

Dit zijn foto's van al een tijdje terug hoor, ze zijn nu wat groter.

groetjes!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door Ilone »

Fijn om te lezen dat het beter gaat.
En wat zijn je poezels mooi!! :verliefd:

Als je de krabplank nog niet aandurfd, waarom probeer je niet eerst een krabmat?
Voor maar een paar eurie bij Zooplus.
Of je legt de krabplak eerst op de grond voor je hem ophangt ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dido
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 apr 2010 14:39

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door Dido »

Wat zijn ze mooi, ik word altijd zo hebberig als ik mooie katten zie (oooh, of kittens........zucht......) :grin:
Groetjes Cleo, Ice, Roos, Cato en Boris
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door ayla »

wat een prachtbeesten heb jij zeg!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door jobey »

goed om te horen dat het nu goed gaat. Negeren is vaak het eerste en beste wat je kunt doen. Ook een compliment, en zijn pracht beesten!
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
BeGood
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2010 17:06

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door BeGood »

Hoi,

Jouw verhaal komt me zoooo bekend voor: heb zelf ook 2 "turken". Mannetjes, ook uit hetzelfde nest. Die van mij zijn alleen al wat ouder, Tjef is vorig jaar overleden en Doez is nu bijna 17 jaar (!!!). Als het goed is, heb je dus nog even voor de boeg.
Ik heb ze gekregen toen ik ook in een appartement woonde, waar we van die metalen deurposten hadden en (bouw)behang. We deden in eerste instantie de deur van onze slaapkamer dicht, maar na een paar nachten krabben hebben we dat snel opgegeven.
'S nachts begonnen ze ook te mauwen en als ze dan niet stopten, dan deed ik ze in de gang en gauw de kamerdeur weer dicht. Dan begon het krabben gewoon weer.

Het leuke van dit ras is, is dat ze heel creatief zijn. Want je kunt wel zeggen "ik negeer ze gewoon", maar als ze dan aan je behang gaan peuteren, ga je niet lijdzaam toekijken hoe ze je nieuwe appartement leeg trekken. Of dat ze je bloemen van tafel trekken. Of ze vuilnisbak omgooien en dan erin duiken ('snachts om 3 uur: not funny!!!).

Op een gegeven moment kwam het in ze op dat de "heren" om 5 uur ('sochtends!!) eten wilden. Terwijl ik om 7 uur op moest. Eerst genegeerd, wat betekende dat ik 2 uur wakker lag. Want ze komen dus gewoon naast je oor staan blèren en als je dan nog niet reageert, krijg je gewoon kopstoten (heel lief, maar wel tegen je neus en keihard) (en daarna dus bovengenoemde: behang en vuilnisvak etc). Ik heb er toen voor gekozen om ze om 5 uur eten te geven, kon ik tenminste gewoon nog lekker 2 uur slapen.
Verder heb ik gelezen dat ze heel graag aandacht willen, dus negeren is juist niet wat ze willen en dat als een "Van" iets niet wil (of juist wel), hij het ook echt niet/wel wil.

Later ben ik verhuisd naar een woonhuis en daar donderden ze regelmatig achtermekaar de trappen op en af. Het waren 2 flinke spierbundels die de dierenartsen ook lekker tegengas gaven.
Ik zeg altijd "ze hebben een temperamentvol karakter" maar eigenlijk zijn ze zo eigenwijs als wat. Maar daar hou ik wel van.

Verder heb ik een heleboooeeeel liefde gekregen door de jaren heen en ook komische momenten.

Ik wens je heeel veel strekte met je mooie katten en ben benieuwd hoe het verder gaat.

ps: nu nog helemaal niet van belang, maar mannetjes zijn gevoelig voor nierproblemen (mijne hebben beide nierproblemen en niergruis gehad). Maar dit is pas voor over een paar jaar.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door pearlsofpassion »

Hey Begood, welkom op het forum.

Je antwoord wel op een bericht van meer dan een half jaar geleden, dus de kans dat die persoon komt kijken is wel klein ;-)

Verder zijn katers niet gevoeliger voor nierproblemen (alle oudere katten zijn gevoelig aan de nieren) maar wel voor blaasgruis omdat ze een smallere plasbuis hebben die dus sneller verstopt ;-)
Maar dit is wel iets dat losstaat van nierfalen...

Pittige mannetjes had je daar als ik je verhaal lees :-) Hopelijk kan je nog een paar jaar van je overblijvende kater genieten. Hoe doet hij het nu? Zijn zijn nierwaarden in orde nu? Anders kan je hier op het forum heel wat info vinden ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door MarjanR »

Oh, sorry Valerie.
Ik heb de hele dag Cats101 op gehad (heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk met m'n katten naar katten kijken :lol:). Maar daar werd ook gemeld dat de Turkse Angora katers gevoeliger zijn voor nierproblemen dat de poezen. Hoewel ik vermoed dat Begood haar turken de nierproblemen hebben gekregen op latere leeftijd. Dus of dat nou zo zeer met het ras te maken heeft denk ik niet, eerder ouderdom ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door pearlsofpassion »

Ah ok, alleen dit ras dan :-)

Maar het leek nogal algemeen voorgesteld, en daar heb ik toch nog nooit van gehoord :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door MarjanR »

Ja, ik weet niet of dat zo is inderdaad.
Lijkt me niet, trouwens. Geen verschil tussen kater en poes.
Vond het wel typisch mbt de Turkse Angora (ik heb daar juist goed opgelet omdat Saar haar mams een turkse is)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie