Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door jobey »

ik heb ook gehoord dat er in arnhem zoveel dierenartsen zitten, dat ze met de prijs elkaar beconcurreren. Dit is dus zeker even het shoppen waard.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Adriana »

http://www.uwhondenkat.nl/katten/dieren ... o=4&id=779
als de link goed werkt krijg je een overzicht van alle dierenartsen in Arnhem en omgeving,
missch handig om alle gegevens bij elkaar te hebben.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Cari »

Ik heb een fijne dierenarts in Velp. Ik stuur je een pb'tje.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
mariekemodderman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2010 23:37

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door mariekemodderman »

maar als de dierenartsen zo concurreren in arnhem, zouden de prijzen toch juist laag moeten zijn...?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Adriana »

als je in het overzicht van de 8 Arnhemse da's kijkt, dan zie je een paar beoordelingen.
er is een dierenartsenpraktijk N. en daar wordt in de beoordeling van gezegd:
goede dierenarts met schandalige tarieven en haast onbetaalbaar....
als dat die van jou is, dan weet je dat de rest waarsch goedkoper is.
kies er wel eentje uit die ook regelmatig opereert en van Cari heb je een door haar aanbevolen dierenarts in Velp via pb gekregen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door jobey »

als het goed is wel. Maar ik heb het ook maar van vrienden gehoord. Die betaalde voor een consult iets van 14 euro, terwijl ik al 20 verder ben. (ik woon in Assen)
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Adriana »

tarieven van dierenartsen lopen nogal uiteen, zijn een paar topics over.
tarieven zijn vrijgegeven maar er zijn wel soort van richtprijzen.
goedkoop is soms maar zeker niet altijd handig, maar sommige da's zijn echte graaiers.
die laten je tig keer terugkomen om dan eindelijk na 4 consulten een keer bloedonderzoek voor te stellen voor iets dat heel duidelijk bij het eerste consult al bloedonderzoek had gevergd.
of blijven vaag in hun informatie zodat je dus ook weer terugmoet en kassa!

t loont zeker weten om zelf veel uit te zoeken en ook hier te vragen.
bij consult is ook de tijd die daarvoor wordt gereserveerd van belang.
en je moet een beetje efficient met een dierenarts omgaan, je vragen op papier zetten en ook de verschijnselen.
en ook voor jezelf aantekening maken dat je bepaalde vragen echt goed beantwoord wilt hebben.
ik ga al lang niet meer alleen naar een da, samen horen we meer en kunnen elkaar bij de les houden. mijn vriend kan heel charmant drammen.
maar tegenwoordig heb ik niks meer te klagen, eindelijk prima praktijk gevonden!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door jobey »

om kort er over te zijn. Je moet maar op je gevoel afgaan bij de DA. vind je dat het te duur is, ga je naar een ander.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
mariekemodderman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2010 23:37

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door mariekemodderman »

De uitslag van de biopt van Thorstein:

Verdacht van een basaloide epitheliale tumor zonder duidelijke aanwijzingen maligniteit. Mesenchymale origine van de celproliferatie kan echter niet worden uitgesloten...

uuhhhh.....
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door JLC »

En wat heeft de DA er verder nog over gezegd?
Is het kwaadaardig?
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Adriana »

mariekemodderman schreef: Verdacht van een basaloide epitheliale tumor zonder duidelijke aanwijzingen maligniteit. Mesenchymale origine van de celproliferatie kan echter niet worden uitgesloten.
Marieke, heb een aantal overzichten met verschillende tumoren/prognoses voor je maar dat is veel info.

http://www.kankerbijdieren.nl/klinieken/
je kunt deze zin naar één van de klinieken (zie link) mailen (bij jou in de buurt) en dan vragen wat wijsheid is en hoeveel risico Thorstein loopt en dan heb je gelijk een praktijk waar ze gewend zijn oncologische operaties uit te voeren. deze service is gratis en je krijgt vrij snel antwoord is mijn ervaring.
en de behandeling zou best nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan het bedrag dat jouw da noemde. (p.s. onze favo praktijk zit hier ook bij..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Claudia007 »

jobey schreef:als het goed is wel. Maar ik heb het ook maar van vrienden gehoord. Die betaalde voor een consult iets van 14 euro, terwijl ik al 20 verder ben. (ik woon in Assen)
Ik betaal 28 euro in Noord Holland.
Goed dat je de tumor weg laat halen of al weg is....want iets goed aardigs kan ook kwaadaardig worden.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Ilone »

mariekemodderman schreef: Verdacht van een basaloide epitheliale tumor zonder duidelijke aanwijzingen maligniteit. Mesenchymale origine van de celproliferatie kan echter niet worden uitgesloten...

uuhhhh.....
Basaal heeftbetrekking tot een stof die zout vormt, dus basaloide zal wel iets van zoutvormend zijn..
Epitheel betekend dekweefsel (bovenste laag van de huid en slijmvliezen), dus epitheliale zal ws iets zijn als 'in het dekweefsel'..

Maligne betekend kwaadaardig, dus "zonder duidelijke aanwijzingen maligniteit" betekend dat er geen duidelijke aanwijzingen zijn dat het kwaadaardig is..

Die tweede zin kan ik ook niet echt wijs uit worden...Ikweet dat celproliferatie celgroei betekend, en na zoeken heb ik kunnen vinden dat mesenchyma een tussenlaag van het een en ander is waarin iets groeit, dus ik denk dat het iets betekend als dat het niet uitgesloten kan worden dat de tumor niet verder zal groeien.


Denk ik...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
mariekemodderman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2010 23:37

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door mariekemodderman »

ok bedankt voor het uitzoeken! maakt het wel wat duidelijker. Ook bedankt voor de dierenarts tip in velp. Ik heb ze vandaag gebeld. het kost daar maar 100 euro! ipv 350 bij mijn dierenarts! absurd verschil toch? morgen meteen een afspraak en het wordt meteen weggehaald...
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Nyncke »

Dat is snel verdiend!!
Fijn dat je ook zo snel kunt worden geholpen!!!

Sterkte morgen voor jullie beidjes!
Plaats reactie