Asielkat, maar uit welk asiel?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Asielkat, maar uit welk asiel?

Bericht door Nyncke »

Hé Cindy maakt niks uit hoor, enthousiasme is heerlijk en gaat soms met je op de loop ;-) ...en dan maakt het niet meer uit wat je achtergrond is.
Super dat je vriend het uit laat zoeken, dan weet je in ieder geval "waar je over praat".
Ben benieuwd maar we horen het wel!
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Op zoek naar een kat - wat is nou leuker dan dat ;-) ? Als de kat van wat verder komt, jammer voor de kat dan, maar hij/zij krijgt daar wel een mooi leven voor in ruil. Dat is 't toch waard, lijkt me. Neem dan wel een dekentje of doek mee voor over de reismand, want dat geeft de kat heel veel rust. Dan hoeft ze al die bewegingen en starende ogen niet te zien, dat scheelt echt enorm.
Succes met je zoektocht!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Cindy77
Huiskat
Huiskat

Bericht door Cindy77 »

Even een update: mijn vriend is bij de huisarts geweest en vertoonde geen reactie op een priktest :edance: Dus zaterdag zijn we naar het plaatselijke asiel geweest en hebben we de katten daar bekeken. Ook op die overdosis katten(allergenen) heeft vriendlief geen enkele reactie vertoond, dus met de allergie zit het echt wel goed. En nu het grote nieuws: we hebben een kat gevonden met wie het meteen klikte!

Het is een vier jaar oud rood-cypers met wit poesje (zie mijn avatar) dat direct kopjes kwam geven en heel lief haar pootje op mijn arm legde, dus ik was direct verkocht... Ze zit al sinds haar vorige baasje in juli stierf in het asiel en heeft momenteel nog een huidprobleempje waarvoor ze een kuurtje heeft, dus ze kon helaas nog niet meteen mee. Maar we hebben haar wel kunnen reserveren :grin:

Volgens de dierenarts kon het huidprobleem net zo goed van stress komen als van iets anders, en het was al flink aan de beterende hand. Vrijdag gaat hij haar nog even nakijken en dan krijgen we bericht of we haar dan al kunnen gaan halen of dat ze toch nog even moet blijven. Dusss... Ik zit sindsdien heel hard te duimen!

Haar naam is nu nog Stuntel, maar we hebben intussen een veel leukere naam bedacht. Die houd ik nog even geheim, gewoon om het voor jullie wat spannender te maken (gemeen hè)...

De kattenbak staat al klaar, de krabpaal ook en voer, voer/waterbakjes en andere eerste benodigdheden zijn ook al in huis. Nu tel ik de dagen af tot onze lieverd eindelijk bij ons mag komen!
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

wat leuk!! heerlijk nieuws!!
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Oh, wat leuk...ik duim flink voor je dat hij snel bij jullie kan komen!!!!
Adriana

Bericht door Adriana »

en hoe is het inmiddels op het kattenfront?
al wat leuks gezien in het aanbod van de dierenasiels.com?

doorgaans, als je ergens tegen opziet en je kijkt later terug, valt het reuze mee.
dat zal zeker voor de reis gelden. ik zie best wel vaak mensen met een huisdier (kat, konijn) in een dierentransporttas of kooi in tram of bus. en ook wel in de trein. en iedereen wil dan kijken en aaien!
Cindy77
Huiskat
Huiskat

Bericht door Cindy77 »

@Adriana:
Cindy77 schreef: (...) Dus zaterdag zijn we naar het plaatselijke asiel geweest en hebben we de katten daar bekeken. (...) we hebben een kat gevonden met wie het meteen klikte!
:grin:

(Hopelijk) nog maar 3 nachtjes slapen 8-)

edit: zullen dan wel 4 nachtjes worden, aangezien vrijdag qua werktijden van mijn vriend niet uitkomt. En hij wil toch wel graag mee om haar op te halen ;)
Adriana

Bericht door Adriana »

:eshifty: oeps, grote nieuws gemist.. dacht dat het weer over allergie ging..... :eeh:

en nog wel uit het plaatselijke asiel, dus da's helemaal handig.
ja, dan duren 4 nachtjes errrg lang, kan je niet tussendoor nog even stiekem er naar toe met wat lekkers om nog wat knuffels en aaien te geven?
tuurlijk ben ik benieuwd naar jullie nieuwe naam want geen gestuntel meer, je hebt helemaal gelijk.
de meeste katten luisteren niet naar hun naam maar naar het geluid van scharen en blikopeners en vleespapiertjes, het gekletter van voerbakjes en het gerammel van snoeps en brokjes....
Cindy77
Huiskat
Huiskat

Bericht door Cindy77 »

Ja, die vrouw van het asiel zei al dat we tussendoor altijd langs mochten komen, dus zodra ik ook maar even tijd kan maken tijdens hun beperkte openingstijden ga ik zeker even heen :D
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Wat een lieverdje! Duurt nog lang hè.. ;-) .
Maar je kan haar zaterdag toch ook meenemen, als het nog niet goed is? Als het van stress komt, is ze bij jullie waarschijnlijk beter af dan in het asiel.

De kattenbende in beeld
Cindy77
Huiskat
Huiskat

Bericht door Cindy77 »

Nou, de DA was vanmorgen weer naar haar wezen kijken en wilde het toch nog even een weekje aankijken :-( Dus helaas, nog langer wachten. En de afgelopen week duurde al zo lang... Maar als het beter is voor haar dan moet het maar.

We gaan morgen in elk geval wel even langs om haar gedag te zeggen en te kijken hoe het met haar is. Had eigenlijk gisteren of eergisteren ook al heen gewild, maar dat is jammer genoeg niet gelukt.
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ach wat jammer....

De kattenbende in beeld
Plaats reactie