Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door Cari »

Ah, gelukkig maar!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door Anne82 »

Oh gelukkig! Nog gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten!!!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door Adriana »

ja grappig is dat :-P , jullie maar zoeken en hij al die tijd vlak in de buurt :lol: .
tuurlijk wist zijn broer dat :roll: , die hoort en ruikt dat.

katten nemen snel gedrag van elkaar over en het is te hopen dat Joey het zelfvertrouwen van zijn broer overneemt.
het is vaak zo dat als de ene kat geen gevaar ziet dat een goeie en rustige uitstraling op de andere kat heeft,
die dan ook minder schichtig wordt. Mo was zijn hele leven doodsbang :eshifty: voor de stofzuiger.

toen kwam Enzo en die interesseert het niks, als je bij wijze van spreken zijn voeten maar niet stofzuigt :enaughty:
en na een paar keer dorst Mo ook in de kamer te blijven. dat had ie inmiddels van Enzo geleerd!
heel klein beetje valeriaan helpt hem missch ook al wel om over de ergste stress :eeh: heen te komen..
ik doe wel eens wat op een handdoek en die leg ik dan op mijn schoot en mooi dat er dan heel erg snel een kat op schoot zit..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door Ilone »

Klopt!! Alleen bij mij is het helaas andersom....Muka had maling aan de stofzuiger en Speedy is als de dood....en nu wordt Muka steeds banger.


Maar gelukkig dat hij weer terecht is :grin:
En ik hoop ook dat hij zijn broer na gaat doen en snel wat zelfverzekerder is!!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door Adriana »

en hoe verliep dag drie in huize Dijual met Mickey en Joey?
heeft Joey nog steeds wegkruipneigingen of komt-ie voorzichting wat onder de mensen? of weer enige tijd zoek geweest?
eten ze goed en gaat alles goed met de kattenbakken? kortom, beetje nieuwsgierig....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
dijual
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:03

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door dijual »

en hoe verliep dag drie in huize Dijual met Mickey en Joey?
heeft Joey nog steeds wegkruipneigingen of komt-ie voorzichting wat onder de mensen? of weer enige tijd zoek geweest?
eten ze goed en gaat alles goed met de kattenbakken? kortom, beetje nieuwsgierig....

_________________
groetjes van Adriana en van MoMo, Enzo en Miesje

Vanochtend liep Joey zowaar in de keuken rond. Hij was in het begin wel erg aan het opletten als we in de buurt kwamen om bijv. bij de koelkast te moeten. Maar na een tijdje leek hij het gevoel te krijgen van ik ben veilig, ook al komen ze er aan, ze laten me wel met rust.
Pas vandaag heb ik Joey hier zien eten. Dan heb je wel zo iets van he he, gelukkig !!
Mickey komt ook echt naar ons toe om aaitje te halen en langs je benen te lopen. Joey is nog niet zo'n durf al. Maar als je rustig doet, kun je hem voorzichtig aaien.
Ze zaten natuurlijk veel met z'n tweeen in een berging en waarschijnlijk te weinig onder de mensen. En hier nu in een druk huisgezin, ouders met 3 kids (15, 12 en 9 jaar).
Met de kattenbak gaat het gelukkig ook goed.
Alleen Mickey is een flink etertje. Ik had een bakje met kattensnoepjes van Wiskas (van vorige bazinnetje meegekregen) in de kamer laten staan. Heeft Mickey open gekregen, en helemaal leeggegeten ! Dus vanochtend had hij op 4 plekken door het huis overgegeven !
Vandaag overdag gelukkig prima, gewone eetlust. En voor ons duidelijk geen bakjes met snoepjes laten staan waar de katten erbij kunnen. Er zat nota bene een deksel op, blijkt hij dus open te kunnen peuteren !
Vanavond komen de broers pas weer bij elkaar, aan elkaar snuffelen, tegen elkaar aan staan ed. Gisteravond (toen Joey nog erg bang was) blies hij zelfs tegen Mickey, toen dacht ik o je, hoe zal dat verder gaan. Vergeleken daarbij lijkt Joey nu al een heel eind verder.
Ik geef ze nog even een beetje aandacht, en ga dan tevreden over dag 3 mijn bed in !!

Groetjes,
dijual
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door Adriana »

goeie berichten en het ziet er naar uit dat het dus al heel erg snel went en de goeie kant op gaat!
wat een happy ending, voor jullie en voor de nieuwe huisgenootjes.
wat betreft snoepjes.. wees maar ongelofelijk blij dat-ie ze heeft overgegeven..
en als Mickey toch nog een soort van wit waas over zijn oogbol krijgt, dat kan een vit b-vergiftiging zijn
omdat ie toch nog wel te veel heeft binnen gekregen. gaat vanzelf over maar duurt 1 / 2 weken...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
dijual
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:03

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door dijual »

Geheim verstopplekje in de woonkamer ontdekt !!

Het bleef aan ons knagen, de woonkamer een paar keer helemaal af gegaan, en een volwassen kater van 3,5 niet kunnen vinden ?!
En ja hoor, vanavond de oven aangedaan, bakplaat uit de klep onder de oven vandaan gehaald. En wat vind ik op de bakplaat ... ja, zwarte en witte kattenharen !!
Joey is heeft van de week tijdens zijn 2e dag en nacht in huize "dijual" in de klep onder onze oven doorgebracht. Hij zal daar via de achterkant van ons fornuis ingekropen zijn.

Joey en Mickey lopen beide lekker door het huis. Joey is op alle geluiden nog heel erg allert, en staat zo in de startblokken. Vooral bij onze jongste van bijna 9. Die is nog wat bewegelijker en doet dingen nog onverwachtser dan de oudere kinderen.
Maar gelukkig kunnen we Joey goed geruststellen. Is een lief gevoelig beestje (als je dat zo mag zeggen van katten). Mickey is veel ontspannener en zelfverzekerder. Is ook erg speels. Gisteravond toen beide heren dachten het rijk voor zich alleen te hebben (mijn man was voor het huis bezig, en keek naar binnen), zijn ze samen door het huis helemaal los gegaan !
Ondanks dat Joey juist nog wat bangig is, lijkt hij meer op mensen gericht. Hij komt 's avonds nog niet bij ons op de bank of de stoelen (en zeker nog niet op schoot), maar wel op de vloer bij ons liggen. Beide heren vinden het heerlijk om aangehaald te worden.

Tav eten moeten we nog even zien hoe dat verder gaat. Mickey is nl. de baas over het eten. Als ik natvoer voor beide klaarzet, gaat Mickey bij beide bakjes en Joey durft dan niet. Gisteren bijv. pas wanneer Mickey klaar is met eten en echt niet meer naar eten taalt, dan gaat Joey eten. Vooral de kinderen vinden dat maar niets natuurlijk.

Tot zover even de perikelen van de eerste week van Joey en Mickey !

Gr. dijual
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door Cari »

Het gaat dus echt helemaal geweldig met ze :grin: !
Ik zou ze in aparte bakjes hun natvoer geven en die een eindje uit elkaar zetten. Je kan Mickey ook best weghalen bij Joey' bakje. Ik heb hier ook 2 katers die als gieren op de andere 3 bakjes afwillen, maar ze weten dat ik dat niet goed vind. Ik hoef alleen nog maar 'dreigend' hun naam te noemen en ze laten het uit hun hoofd. Als ik niet oplet, gaan ze uiteraard gewoon hun gang ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
dijual
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:03

Foto van Joey en Mickey in hun 2e week

Bericht door dijual »

Afbeelding

Dit zijn beide heren van de week nog samen op onze keukenkast, tegenwoordig in de woonkamer en sinds dit weekend samen in hun kattenmand.

Groeten,
dijual

ps. kan iemand mij vertellen hoe ik een foto van Joey en Mickey automatisch bij mijn naam plaats zoals velen van jullie hebben ?
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Foto van Joey en Mickey in hun 2e week

Bericht door Sannie_xx »

Ohhhh wat een schoonheden!!!!! :verliefd: :verliefd:

Foto plaatsen doe je door je foto te verkleinen tot max 130 bij 130 pixels. Dan naar 'gebruikerspaneel' rechtsbovenin. Vervolgens klik je op 'profiel'. En dan 'wijzig avatar'. Daar kun je hem uploaden vanaf je computer :) Succes!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door Nyncke »

Wat een mooie foto van de 2 heren, ze zien er prachtig uit! Mooie uitgestreken snuiten :edance:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door Adriana »

prachtig staatsieportret van jullie nieuwe huisgenootjes en t is eigenlijk toch wel heel snel goed gekomen met ze en met jullie.
hun vorige baasjes zullen daar ook wel blij om zijn, ook voor hen een zorg minder.
is het niet moeilijk ze uit elkaar te houden, zelf in het gezicht lijkt het wit/zwart bijna eender..
k zie zwart vlekje onder t rechter oogje, is dat Mickey?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door castratenkoor »

Veel plezier en geluk met Joey en Mickey.
Ik hoop dat ze snel gewend zijn.
Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Jarnoootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:52
Locatie: Hengelo

Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel

Bericht door Jarnoootje »

die hebben eht prima naar hun zin daar zo te zien! veel plezier met de beesjes :)
Plaats reactie