Zorgen om kat van m'n broer

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Tember »

Ik denk ook dat als het om een andere kat was gegaan, zoals je al zei, van de buren ofzo, ik de dierenbescherming had ingeschakeld. Maar nu gaat het om m'n broer en ik geloof oprecht dat ie om Sonic geeft. Hij heeft denk ik hulp nodig om goed voor hem te zorgen en dat doe ik nu. Ik blijf het goed in de gaten houden en als ik zie dat er geen verbetering komt dan zal ik nogmaals aanbieden om de volledige zorg van Sonic op me te nemen. En helpt dit niet.. tsja, dan ben ik even niet z'n zus en geef ik dit uit handen.

Ik heb er goed en lang over nagedacht en ook mezelf wat voorwaarden en uitersten gesteld, want zoals jullie zeggen: het gaat hier om Sonic. Het is echt een lief beestje en hij verdient meer dan dit.

Nu trouwens een vraag. Stel: het werkt niet en ik neem Sonic in huis. Zou dat goed gaan? Erwin en Sonic zijn broers, maar wel 10 maanden gescheiden geweest. Zouden ze elkaar nog erkennen als broer?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Adriana »

nee, ik geloof niet dat ze gelijk goed met elkaar om zullen gaan omdat ze elkaar als broers herkennen.
Sonic zal intussen heel erg anders ruiken. en heeft 'een andere opleiding' achter de rug..
Mies en Enzo leven ook gescheiden en als ze elkaar op de tuin tegenkomen, dan zie je dat ze elkaar wèl herkennen..
.. maar samen in één huis leven, nee, voor geen meter.

jij hebt nu een poes en kater en dan zou er nog een kater bijkomen van dezelfde leeftijd.
die twee katers gaan om de macht strijden en dan is het de vraag of er snel zich eentje schikt of heel erg lang helemaal niet.
in het laatste geval houd je bonje tussen Sonic en Erwin.
en hoe poes Dennis dit allemaal opneemt is vooraf eigenlijk ook niet te zeggen.
bij mij thuis heeft kleine Mies eerst twee etmalen lang geprobeerd twee katers te dresseren/onderwerpen/naar haar poezenpoot te zetten.
dat is niet gelukt omdat MoMo (kater en 10 jaar ouder) het op een goed moment wel welletjes vond en madame de logeerkamer in bonjourde.
Zo is een erg lief beest en heeft zich vanaf het begin als kleuterkater geschikt.
hij haalt wel eens rare geintjes uit met Mo maar hij strijdt hier niet om de macht.
en zou ik Mies hier weer bij zetten en dat is inmiddels dus ook al een keer gebeurd, dan begint de bonje weer opnieuw,
zij het dat zij dan zelf onmiddellijk de logeerkamer in stuift en Zo (haar broer) haar niet meer 'beschermt'.


k denk dat niemand vooraf kan voorspellen hoe het bij jullie zal aflopen als Sonic daar bij zou komen...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Anne82 »

Vind het erg goed van je dat je zo je best doet om Sonic te helpen! Mijn complimenten!! Ik hoop
dat je broer inderdaad beter zijn best gaat doen, laten we duimen...

En als je Sonic uiteindelijk misschien toch in huis wil nemen denk ik dat het gewoon afwachten is
hoe en of je andere katjes hem zullen accepteren. Dat is toch altijd weer anders, en denk dat je
er pas achter komt als je ze bij elkaar in huis hebt. Proberen kan natuurlijk altijd toch? Ik heb
mijn katten ook alle drie een jaar na elkaar genomen en die hebben nooit problemen gehad om
elkaar te accepteren. Betekent natuurlijk niet dat dat bij jou ook zo zal gaan maar je weet
het nooit van tevoren!

Heel veel succes met alles en hou ons op de hoogte!!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Nyncke »

Pas je op met je broer?
Ik heb het verhaal zitten lezen maar het is iemand die verslaafd is. Dat zijn mensen die niet alleen maar drugs, drank etc gebruiken maar wat ze vooral doen is mensen gebruiken.
Nu is het leuk en aardig omdat jij de ( financiele) verantwoordelijkheid neemt maar er kan een tijd komen dat je hem alleen maar kunt helpen door hem te laten vallen.
En dat kan betekenen dat je ook zijn kat zult moeten loslaten, die zal hij nl als emotionele chantage gaan gebruiken.

Ik hoop voor je dat hij tijdig inziet dat hij iets beters met zijn leven moet doen...
Maar mijn broer is afgegleden t/m dakloos toe, niet meer in staat om voor zijn dochter te zorgen, na 5 jaar nog steeds anderen willen gebruiken en slachtoffertje spelen...

Sterkte voor jou en je familie.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Cari »

Ik vind het geweldig zoals je het aanpakt, Tember :eclap: . Het is een hele lastige situatie met een broer die totaal geen besef van verantwoordelijkheid heeft. Ik hoop dat het zo gaat werken. Mocht je uiteindelijk besluiten om Sonic op te nemen, dan zal de tijd uitwijzen hoe het gaat. Daar is nu weinig zinnigs over te zeggen.
Overigens, de dierenbescherming zou weinig zin hebben. Die grijpen pas in als het veel en veel erger is :???: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door JLC »

Nyncke, ik denk dat je het juist ziet met betrekking tot de broer van Tember.

Tember, veel wijsheid en sterkte.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Tember »

Ik hoop ook natuurlijk dat ik Sonic niet in huis zou hoeven te nemen, maar het is wel een optie die ik m'n achterhoofd houd. Ik lag vannacht in bed er nog eens over na te denken, en ik denk dat m'n beste vriendin anders ook de zorg van Sonic op haar zou kunnen nemen.. zou dit nodig moeten zijn. Ze is gek op katten en ook op Erwin en als ze Erwin leuk vindt, kan ze Sonic ook niet weerstaan. Ze lijken op twee druppels water op elkaar. Vroeger ook qua karakter, maar Sonic is anders opgegroeid natuurlijk. Ik zou hem niet helemaal Sonic willen afnemen, maar hem de optie willen geven om hem terug te kunnen krijgen. Maargoed, dat zijn 'what ifs' en ik hoop dat ik er niet aan toe kom.

Vanavond zie ik m'n broer bij m'n ouders en ik heb bedacht om ook aan hem een huissleutel te vragen, om zo nu en dan een tijdje met Sonic te spelen, hem aandacht te geven en de kattenbakken te doen.

En Nyncke, ik pas zeker op. Verslaving is niet onbekend in mijn familie en ik heb helaas zelfs een oom hieraan verloren. Ik zelf heb ook een periode gehad dat ik drugs gebruikte, dit ging zelfs verder als mijn broer het doet. Ik ben er vanaf gekomen en ik denk dat ik weet hoe ik m'n broer hiermee kan helpen, mits hij geholpen wilt worden. Ik ben z'n enige zusje en we hebben altijd een sterke band gehad. Ik hoop dat hij het één en ander van me aan wilt nemen en leren.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door tacuma »

Een moeilijke situatie, maar ik denk dat je zeker het beste doet in dit geval. Stel dat je Sonic opneemt,
dan is de kans natuurlijk aanwezig dat je broer weer een andere kat neemt. Vinger aan de pols houden,
en een handje meehelpen, zodat je met eigen ogen kan zien hoe het met Sonic (en je broer!) gaat.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Nyncke »

Tember,
Sterkte en hou je hoofd koel :!:
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Anne82 »

Heel veel sterkte en succes ermee! Je bent een toppertje hoe je dit aanpakt!!!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Adriana »

poeh poeh!
maar je aanvalsplan lijkt me erg werkbaar: zelf ook een sleutel en wat meer kattenbakken en daar af en toe even een verzorgende hand over heen laten gaan. en als het niet hoeft, des te beter.
en voldoende eten op de plank en toch ook wel natvoer, bv bij C1000 kijk eens naar Felixverpakking van drie x 400-grams blikken voor euro 1.90! het heet seniorvoeding maar er zit zat eiwit in en ik vind de kreet senior onzin. en af en toe wat rauw vlees zal Sonic ook wel kunnen waarderen.
en de lat dan maar wat minder hoog leggen, als Sonic maar geen honger heeft en voldoende drinkt om geen blaasgruis te krijgen. en hopelijk heeft Sonic een goeie invloed op je broer!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Tember »

Ik heb de sleutel van hem gekregen dinsdag en ik ben vanmorgen voor ik naar school ging (ik zit stiekem te internetten op school) even langs geweest. De kattenbak was schoon, leek net verschoont of leeggeschept. Zag er voor het eerst sinds tijden goed uit. Hij had brokjes staan, alleen het water was vies. Dat heb ik verschoont. Ik heb Sonic wat kattenmelk gegeven om hem te verwennen en hij vindt me gelukkig erg lief. Ik mocht hem optillen en knuffelen. Het feit dat z'n bak schoon was, laat me zien dat m'n broer nu in ieder geval even z'n best doet. Hopen dat het zo blijft!
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Nyncke »

Keep my fingers crossed!!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Adriana »

en heb je je broer geprezen om zijn goeie zorgen?
en als-ie er niet was, kan ook op een ergens neergelegd briefje ...
en wat fijn voor jou zelf, het kan dus kennelijk wel, misschien ben jij wel een beetje de stok achter de deur, die hij nu nodig heeft..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door achtpuntzes »

respect dat je zo goed je omgeving in de gaten houdt, tember !

ik ben blij dat het al wat beter gaat... ik hoop dat de stijgende lijn zich voortzet.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie