Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Anneke_84 »

wat me trouwens opgevallen is, is dat ze nog maar zo weinig gegeten hebben. Vannacht heeft 1 van de katten wat brokjes gegeten, ik weet niet welke, en is Dikke 1 keer naar de kattenbak geweest, en Az twee keer.
Dikke heeft wat water gedronken, maar heb haar nog niets zien eten. Az zit nu gulzig haar vlees op te eten, maar dikke niet....Heb de voerbakjes uit elkaar gezet trouwens...Is dat normaal dat ze nog geen eetlust heeft?
haha, volgende dilemma!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Cari »

Ik lees nu pas het verhaal... oeps, dat was iets anders dan je je had voorgesteld :icon_shifty: .
Het filmpje zag er heel hoopgevend uit. Ik denk dat Az ergens van geschrokken moet zijn, wat in een nieuwe situatie niet zo vreemd is. De katten zijn dan vreselijk gespannen en er hoeft maar dát te gebeuren, of 't is hommeles. Maar 't komt wel weer goed, zo te horen is er al vooruitgang. Het feit dat Az al weer lekker zit te eten, is een goed teken en ze hebben ook netjes de bak gebruikt.
Stress gaat gepaard met niet eten, dus ja, niet eten in het begin is normaal ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Anneke_84 »

Ik had verwacht dat ze erg schuw zouden zijn, maar dit niet. zeker niet omdat ik allemaal schattige foto's heb gezien waar ze met zijn tweeën in een mandje liggen te snoezen enz..zo zie je maar weer :roll:
ja, ik denk inderdaad dat ze geschrokken is. waarschijnlijk na het vechten toen ze achter de tvkast terecht is gekomen. toen ik haar daar uit probeerde te halen raakte ze compleet in paniek. Al vind ze me nu wel weer redelijk aardig :lol:
Ze zaten net allebei met me op de bank, ik als buffer er tussen,haha, das toch heel spannend met een blazende kat erbij. Gelukkig is het meeste uiterlijke schijn geloof ik ;-) .
Het tv kastje is afgedekt :eangel: , ik heb voor de zekerheid een afdeling kattebak,drinken en eten in de woonkamer gemaakt met krabpaal, en een unit van het zelfde met mandje in de keuken, gang en slaapkamer.
Ik ga de deuren gewoon open houden vanacht, en mocht het hommeles worden (en ik heb zo'n voorgevoel, aangezien Az al lekker aan het blazen is nu ik de helft van de lampen al uit heb) dan kan ik ze evt. apart zetten.
Ik ben benieuwd of ik vanacht wat meer slaap dan afgelopen nacht :lol: we zullen zien!
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Anneke_84 »

hahaha, t is ook een gekke poes die Az, ondertussen dat ze loopt te grommen en blazen naar Dikke loopt ze met een balletje te spelen......pure aanstellerij ;-)
ik noemde ze net al; brompot en kroelkop :smile:
op naar bed!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Ilone »

Weltrusten ;)
Ik hoop dat ze het wat rustiger houden dan afgelopen nacht haha.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Adriana »

heb je de kattenbakken op twee verschillende plaatsen staan?
katten kunnen onderling elkaar verhinderen naar de bak te gaan, maar als ze op twee plekken staan dan lukt dat niet.
en vannacht al wat rustiger met je bengels?
k zou Dikke maar gewoon Dikke blijven noemen;
katten luisteren veel meer naar het geluid van het opentrekken van foliezakjes, van blikopeners en het gerammel van brokjes..
en gaan af op de geur van lekkere vleesjes.... ---> de liefde bij de kat gaat voornamelijk door de maag..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Cari »

Brom en Kroel - mooie namen :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Nyncke »

katten luisteren veel meer naar het geluid van het opentrekken van foliezakjes, van blikopeners en het gerammel van brokjes..
en gaan af op de geur van lekkere vleesjes.... ---> de liefde bij de kat gaat voornamelijk door de maag..
:lol:
Helaas is dat maar al te waar....
En ik geloof dat ze bij mij uiteindelijk allemaal Meisje en/of Kereltje worden...weinig fantasie... ;-)
Maar goed, de namen komen vanzelf, op een gegeven moment ligt een woord je gewoon lekker in je mond en die naam wordt het dan....
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Tember »

Inderdaad! Je geeft je katten vanzelf een bijnaam. Dennis is bij mij Birdie en Erwin is Etter.

Ik wens je heel veel plezier met je aanwinsten! Het komt heus wel goed met ze. Ze hebben tenslotte al jarenlang samen geleefd. En voor twijfels zijn wij er natuurlijk! :grin:
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Anneke_84 »

dag lieve allemaal,

een rustige nacht gehad! maar dat komt omdat ik ze toch uit elkaar heb gezet uiteindelijk :smile: . Toen ik de meeste lichten uit had, begon Az alweer behoorlijk te blazen, en op het moment dat ik in bed lag nam dat steeds meer toe. Ik had de kattenbakken op twee verschillende plekken gezet. Maar zodra er 1tje in zat, ging de ander kijken, en was het weer raak, geen rust op de kattenbak dus. Toen ze weer een klein gevecht hadden, heb ik besloten de deur tussen woonkamer en hal dicht te doen.
Dikke in de woonkamer en werkkamer met spulletjes. Az in de keuken,gang en slaapkamer. Vooral omdat ik hoopte dat ze dan iets meer met mij vertrouwd zou raken als ik sliep.
Dat is goed gegaan. Vanochtend kwam Az miauwend op bed om een aai vragen. En had ze al haar vlees opgegeten en was naar de kattenbak geweest. Ze was heel vrolijk.
Al gauw begon Dikke te miauwen. Toen ik de deur opendeed glipte Dikke al meteen de gang in. Az meteen weer blazen.
Het heeft tijd nodig denk ik. Az ligt in de leunstoel zichzelf te wassen in het zonnetje en maakt een ontspannen indruk. Dikke ligt op de bank (ze blijft maar steeds de buitendeur in de gaten houden, misschien dat ze toch haar baasjes mist) en heeft nog steeds niets gegeten....Wel is ze gewend aan me. Toen ik daarnet nog even op bed was gaan liggen en ik ze riep, kwam ze aanrennen, een vlugge aai, en weer op de hoede voor Az.
Ik denk dat ik de rollen voor vanacht maar eens omdraai. Dikke bij mij, in de hoop dat ze gaat eten, en Az in de woonkamer. Puur voor beide wat rust. OF ze moeten vandaag dikke maatjes worden, maar heb het idee van niet,haha.

Bedankt alweer voor alle tips!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Admin »

Wat het acceptatieproces ook wel wil versnellen, is om met beide katten tegelijk te spelen, bijv. met een 1,5 touwtje aan een stok (kun je lekker heen en weer zwiepen). Ook een laserlampje doet vaak de onenigheden, al dan niet tijdelijk, vergeten.
Voor je eigen nachtrust kun je de katten prima apart zetten, met allebei drinkwater en een kattenbak, zolang ze over dag maar wel bij elkaar kunnen, maar ook van elkaar weg kunnen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Anneke_84 »

Dan ben ik goed op weg :smile: ooit komt de dag dat ik hier zelf advies kan gaan geven op t forum ;-) .
Ik had net al geprobeerd met beide tegelijk te kroelen, ieder 1 hand.En dan van hand wisselen bij de katten. Dat spelen zal ik eens proberen. Wat ik begrepen heb, houdt Dikke niet zo van spelen, maar we zullen zien. Ik heb van de vorige baasjes zo'n stok met veertjes gekregen. Ik heb begrepen dat Az daar compleet dol van wordt :smile: .
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Anneke_84 »

Ik kan wel een vreugdedansje doen!!! maar blijf heeeel stil zitten, want....
ze zitten nu saampjes, naast elkaar, zonder te blazen, ieder een portie tonijn te verslinden!!!!
wat ben ik blij, wat ben ik blij!! :edance:
daarnet zat ik trouwens op de bank te telefoneren, en ineens komt Az (assepoes,gna gna :lol: ) in volle vaart aanrennen, kruipt bij me op schoot en wil heeeeel veel aandacht!!!
Oeh, zowwwww blij, zowwww blij!!!! :edance: :edance:
:grin:
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Ilone »

Haha! :grin:

Kijk, dát zijn de vooruitgangen haha.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ze zijn er, maar WAT een nacht!

Bericht door Cari »

JOEPIE!!!
:edance: :grin: :edance:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie