Wel of geen kittens?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Camoth »

Als ze ook een beetje wit hebben is Pinguin een leuke vind ik. Verder kan je nog denken aan dropsoorten ofzo? Harlekijntje en Tikkeltje? :D

Ik ben echt zo niet creatief hierin :oops: :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Ilone »

Jammer dat het zusjes zijn, ik probeer al een hele tijd de namen "pa" en "ma" door mensen door te geven :lol: maar het zijn steeds óf 2 mannetjes óf 2 vrouwtjes :-P

Nee hoor, geintje ;) (niet van de namen pa en ma, die vind ik nog steeds geweldig :lol: )

Hopelijk gaat het weekend snel om, des te eerder kunnen jullie naar jullie mogelijk nieuwe aanwinsten kijken :grin:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Bielski
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 08:46

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Bielski »

lol Wij (of eigenlijk de kinderen) hebben twee oma's die samenwonen. Dus wij proberen al de namen "Oma ... & Oma ..." door te drukken, maar dat wil nog niet erg lukken :)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Ilone »

Haha ja dat kan ook :lol:

Ik heb toendertijd op sites als deze : http://www.dekattensite.nl/html/kattennamen.html gekeken voor kattennamen :)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Wel of geen kittens?

Bericht door Tamir »

Heb je intussen al namen gevonden? Fijn dat jullie ze uit het asiel hebben gehaald, ik ben daar zelf ook voorstander van. En zo zie je maar dat er ook jonge katten zitten te wachten op een nieuw baasje. Hoe oud zijn de dames eigenlijk? Onze kat, Adam, is pas 10 maanden, dus zo zie je maar dat een gouden mandje zelfs nodig is voor de jongere katten.
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
Gebruikersavatar
Bielski
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 08:46

Re: Wel of geen kittens?

Bericht door Bielski »

De dames zijn inmiddels gearriveerd. Ze zijn wel extreem angstig, dit wordt een project van een aantal weken denk ik zelf. Ze zijn in januari op een camping gevonden. Ze laten zich wel aaien en vinden dat ook wel lekker, maar ze zitten nu onder een stoel (met z'n tweeën) en komen daar slechts spaarzaam onder vandaan. Maar we hebben de tijd.
In tegenstelling tot eerdere berichten mijnerzijds zijn ze niet zwart, maar cypers (in mijn herinnering waren ze zwart). Over de namen zijn we het nog niet eens.
Gebruikersavatar
Bielski
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 08:46

Re: Wel of geen kittens?

Bericht door Bielski »

Het ei van de namen is gelegd. Dinky en Ziggy is het geworden
Eerste foto: allebei onder hun eigen stoel (wel zo veilig)

Afbeelding
Links zit Ziggy
Rechts zit Dinky

Later zal ik een foto album maken.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Wel of geen kittens?

Bericht door Leonie89 »

lief!! ls ze zich wel laten aaien zou ik ze lekker met rust laten.. ze komen van zelf wel onder die stoel vandaan.. mooierds hoor!! ben gek op cypers :D
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Wel of geen kittens?

Bericht door Catfish »

Wat een knappe meiden, en leuke namen! Moeilijk is dat om die te verzinnen ja...
En goed dat jullie naar het asiel zijn gegaan.
Geef ze lekker de tijd, de dames komen wel tevoorschijn om van hun nieuwe thuis en huisgenoten te genieten. ;-)
Heel veel plezier met ze!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Bielski
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 08:46

Re: Wel of geen kittens?

Bericht door Bielski »

De dames komen 's avonds rond sluipen. Dan is het rustig in huis, hoewel het overdag ook rustig is....Maar 's avonds komen ze uit hun schuilplaats en komen ze rondneuzen. Ze komen nog niet bij ons in de buurt, maar ik (en de rest van het gezin) laat ze maar hun gang gaan.
Eén nadeel: één van de twee poept niet op de bak, maar zoekt een ander plekje. Enig idee hoe we dat vriendelijk kunnen oplossen. Ze plast overigens wel gewoon op de bak, maar zelfs als de bak schoon is poept ze er niet op. Erg lastig en niet echt fris.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wel of geen kittens?

Bericht door Camoth »

Een tweede bak plaatsen. Veel katten willen niet op dezelfde bak zowel poepen als plassen. ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wel of geen kittens?

Bericht door Adriana »

ideale uitgangssituatie met twee katten is altijd één bak meer dan het aantal katten, dus drie bakken op twee verschillende plaatsen.
zoals Camoth al zegt, veel katten poepen niet op een plasbak, of ze poepen steeds op dezelfde bak.
en als de ene kat daar onlangs heeft gepoept dan wil de andere vaak niet daar maar juist in een andere omgeving.
sommige katten willen geen dak boven hun hoofd.
handig is de situatie zo snel mogeljk te veranderen/aan te passen,
anders krijg je soort van ingesleten gedrag en dat is moeilijk terug te draaien.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cindy77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 mar 2010 09:38
Locatie: Alkmaar

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Cindy77 »

Ilone schreef:Jammer dat het zusjes zijn, ik probeer al een hele tijd de namen "pa" en "ma" door mensen door te geven :lol:
Mijn zus had vroeger 2 cavia's met die namen :D

@Bielski, veel plezier met je nieuwe aanwinsten!
Gebruikersavatar
Bielski
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 08:46

Re: Wel of geen kittens?

Bericht door Bielski »

Het "poepprobleem" is inmiddels opgelost. Dank je Camoth, een extra bak deed het hem inderdaad.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Umimeis »

Camoth schreef:Ben je meer van de "kattennamen" of meer van de "mensennamen"? Wil je echt duo namen zoals: Coco en Chanel, Bami en Nasi, Duo en Penotti (weet ik veel :D).
:lol: Bami en Nasi............dat was meer wat voor mij geweest.....aangezien ik van Indonesische afkomst ben.

Ik vind mensennamen eigenlijk leuker......klinkt wel droog.
Ikzelf heb voor mijn katten geen mensennamen gekozen,maar vind het wel altijd leuk als anderen dat wel hebben.
Nou ja.....m'n ene kat heet Sam......die naam is ook wel geschikt voor een mens.....


Wat dacht je van Jasper en Kasper? Of Boris en Joris......geeen idee, ik ben niet zo creatief met namen.

Tja...als ze allebei zwart zijn...... Roet en Mop???

Edit:
Ow.....ik lees net even terug......het zijn dus zusjes...Tja......zwarte Lola en zwarte Magica? :icon_shifty:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie