Dijual,
Snap het heel goed hoor dat je dit liever niet wilt.
Bij mij komen ze in het hele huis behalve mijn slaapkamer. (behalve als er bezoek blijft slapen die dan in de woonkamer ligt. Dan mogen ze bij mij slapen...heb ik nog niet zo lang geleden ingevoerd om mijn bezoek te beschermen en een beetje nachtrust te geven

Werkt heel goed. En vind het dan stiekum zo gezellig he, ze liggen dan ook de hele nacht bij mij in bed helemaal knus. Maar ja daar heb ik dan weer eigenlijk toch een probleem mee. Ik wil mijn katten niet standaard in bed hebben. En jij? al over nagedacht?)
Maar terug naar jou onderwerp

Ik ben bang dat ik niet consequent genoeg ben om tafel zitten te vermijden. Denk wel dat het te doen is om het af te leren (m.n als je erbij bent dan

)
Ze weten het bij mij op zich wel. Als ik er iets van zeg dan luisteren ze zeg maar 8 van de 10 keer
Maar ze doen het wel gewoon.
Op het aanrecht doet Diesel (al van kitten af aan trouwens...in 1 keer

wel. Zelfde verhaal als tafel, weet het heel goed. (zo grappig, soms zit hij al in die springhouding en dan zeg ik: uhuh en dan kijkt hij me aan van shit) Muis is om 1 of andere reden nog nooit op het aanrecht gesprongen, doet ze gewoon niet.
Tja ik ben het er allemaal niet zo mee eens

Had me ook voorgenomen om mijn katten heel goed op te voeden en dat ze dus nooit op tafels zouden komen etc. Maar heb gemerkt dat het soms ook wel prettig is (voor kat en mens

om dat weer een beetje los te laten. Maar da's een proces

mogelijk gebeurd dat jou ook nog, mogelijk ook niet.
Oja ik heb maar 1 grote plant.....waar ze met periodes in gaan graven....nu al weer een hele tijd niet boeiend meer geloof ik, erg rustig rondom de plant.
Verder heb ik 2 keer bloemen hier gehad.....die waren heel snel opgegooid. En 1 keer een plant (met van die bolletjes waar Adriana het over heeft).....Weet je hoe leuk het is om die bolletjes eruit te slaan!!! (en uiteindelijk natuurlijk dan maar de hele plant haha) Nee, ik zou zeggen vooral geen bolletjes die zijn veel te leuk!
Ik wil binnenkort toch een 'opvoedingtraject' planten en bloemen hier gaan starten. Tot nu toe even op de lange baan geschoven en dan maar even geen bloemen en planten.
Succes met al de keuzes!