hij kan ook last van hongerstress hebben en als je hem dan meet, zit ie dus altijd wat hoger.
heb je hem wel eens gemeten als hij uit zijn hum is? van te lage waardes kunnen katzels zeer sjacherijnig worden en ook weigeren te eten..
wat mij erg goed bevallen is dat zijn drie meetmomenten in een etmaal, eentje s mo voor het spuiten/eten,
eentje 12 uur later voor het spuiten/eten en dan nog een +3/4 meting, dan zie je precies wat er gebeurt.
vooral die +3/4 is erg informatief.
stress jaagt de bss enorm omhoog, ik heb een meting van een kat die binnen een kwartier van rond 4 op 23,5 zat omdat oortje prik niet wou lukken. dat is ook de kat die een maatje had, die zoveel stress veroorzaakte dat Bas diabetes ontwikkelde en niet in te stellen was. pas toen ze uit elkaar waren kon hij herstellen.
als-ie zo heftig last heeft van epileptie, nee, dan zou ik geen risico's nemen, je hebt gelijk.

ik ken de relatie diabetes en infectiehaard maar ben dat voor nieren nog niet tegengekomen.
er is wel een relatie lantus en nieren, Amerikanen zijn voorstander van zo kort en zo min mogelijk en te lage en te hoge waardes zijn ook niet goed voor de nieren.

weet je zeker dat je snoepjes 'veilig' zijn?
heb je er wel eens over nagedacht hem dagelijks een speldenknop vit c te geven?
(bv ontzuurd van solgar) sommige katzels knappen daar erg van op en het kan absoluut geen kwaad.
zeker ook in het kader van zijn beginnende nierkwaal, die gaat gepaard met kleine ontstekinkjes in het nierweefsel en daar zou Tobias best wel eens veel baat bij kunnen hebben.
t zelfde met Mo, nooit veel last gehad en van twee prednisolon-injecties regelrecht de diabetes ingeschoten en toen begon het circus.