Verveling en aandacht vragen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verveling en aandacht vragen

Bericht door Cari »

Het zou best in de genen kunnen zitten, maar heeft niets te maken met het leven dat mama-poes heeft/had. Verwilderde katten zijn meestal niet verwilderd geworden omdat ze daar zo'n behoefte aan hadden, maar noodgedwongen. Kittens uit verwilderde poezen hoeven zeker geen vrijbuiters te worden. Maar als papa of mama wel echt vrijwillige zwervers zijn.... tsja, dan zijn ze wellicht een beetje erfelijk belast ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Verveling en aandacht vragen

Bericht door Lana »

loek schreef:Hoi Lana
Was dit gedrag altijd al (in mindere mate) zo? Is het niet een (half)'verwilderde' kat, tenminste mammie dan (zo voor de muizen op een camping...)? Ik weet niet in hoeverre genen daarin meespelen, en de eerste 6 weken? Of dat dit allemaal verwaarloosbaar is omdat ze met 6 weken al weg was uit die situatie?

Ik weet wel dat ik vroeger altijd zwerfkatjes 'mee naar huis nam' die voerde ik dan stiekem in de schuur, en uiteindelijk kwamen mijn ouders erachter en mocht ik hem houden. Dit heb ik als kind zo'n 3 keer gedaan. En toen mocht ik eindelijk een 'legale' kat haha. Maar die katjes die liepen vroeg of laat altijd weer weg...Waren gewoon toch niet echt huiskatten. Heb er trouwens ook in gehad die aan 1 oog blind was. Wij woonde in een omgeving met veel boerderijen en een paardenstal...daar kwamen die 'muizenvangers' dus ook vandaan. Muizen vingen ze dus niet meer echt haha.

Maar goed, dit klinkt ook als 'zo'n type' katje.....Of was het in het begin heel anders en is hij de laatste tijd erg veranderd? (dan zou ik denken aan iets medisch)
Ze is altijd al wel iets apart geweest! Veel aandacht vragen, en dat heeft zich uitgebreid in het plassen, krabben aan muren/deuren enz. Het is wel erger geworden ja.
Het zou dan best kunnen dat het te maken heeft met haar verleden.

Haha, wat schattig dat jij die katjes stiekem voerde! Ik zou denk ik precies het zelfde hebben gedaan met die zwerfkatjes.(Ik heb zelfs een keer een jonge merel van de dood gered, lag al in de container :oops:) Ik denk dat als we Elvis daar hadden gelaten, ze het niet zou hebben overleefd.
The good, the bad and the pussy!
Plaats reactie