Nieuw katje erbij?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Cari
Tijger
Tijger

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Cari »

Ook jonge katten willen regelmatig slapen en daar is het ook lekker tegenaan liggen ;-) .

Speciaal voor je vriend:
Met een theemuts in huis raakt Erwin alleen maar gefrustreerd(er) en zal waarschijnlijk vervelender gaan worden. De theemuts wil namelijk niets weten van dat drukke ding. Erwin zal voortdurend afgewezen worden en omdat hij een stuk jonger is en ook niet zo'n held, waarschijnlijk op de 2e plaats komen. Resultaat: een soortgenoot waar hij niets mee kan en die ook nog eens concurrentie is wat betreft schoot en knuffels. Hij zal dus weer andere wegen moeten gaan zoeken om zijn ongenoegen te uiten en zijn energie kwijt te kunnen. Terug bij af, of nog erger: blazende en grommende katten in huis.

Tiel moet een goed asiel zijn waar je eerlijk advies krijgt.
Ik heb zelf een paar jaar geleden in Ede gewerkt, maar daar is nu ander personeel. Coby is daar nog wel (hoofd dierenverzorging en kattenmens) en zal je ook eerlijk advies geven (al kan ze behoorlijk cru overkomen ;-) )
En neem eens een kijkje op www.wijzeweeskitten.nl. ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
ktje
Poema
Poema

Bericht door ktje »

Toen ik nog bij mijn ouders woonden hebben wij een katje uit het asiel van Tiel gehaald. Ik zelf heb daar geen goede ervaring gehad. We werden in een hok met katten gestopt konden daar kijken en uitzoeken, veel informatie over de katten hadden ze niet. Daarna was hij nog niet gecastreerd (er werd eerder gezegt dat dit nog gedaan werd door het asiel). Nu kregen we alleen 10 % korting op de castratie. Tuurlijk hebben we het geld er toen over, maar wel vervelend als er wordt verteld dat de castratie word betaald en uiteindelijk niet.

Dit is natuurlijk al weer zo 6 jaar geleden. Weet niet of inmiddels het allemaal anders werkt daar. Kijk eerst goed rond is mijn tip, welke asiels een beetje goede reputatie hebben.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Cari schreef:
Speciaal voor je vriend:
Met een theemuts in huis raakt Erwin alleen maar gefrustreerd(er) en zal waarschijnlijk vervelender gaan worden. De theemuts wil namelijk niets weten van dat drukke ding. Erwin zal voortdurend afgewezen worden en omdat hij een stuk jonger is en ook niet zo'n held, waarschijnlijk op de 2e plaats komen. Resultaat: een soortgenoot waar hij niets mee kan en die ook nog eens concurrentie is wat betreft schoot en knuffels. Hij zal dus weer andere wegen moeten gaan zoeken om zijn ongenoegen te uiten en zijn energie kwijt te kunnen. Terug bij af, of nog erger: blazende en grommende katten in huis.

Tiel moet een goed asiel zijn waar je eerlijk advies krijgt.
Ik heb zelf een paar jaar geleden in Ede gewerkt, maar daar is nu ander personeel. Coby is daar nog wel (hoofd dierenverzorging en kattenmens) en zal je ook eerlijk advies geven (al kan ze behoorlijk cru overkomen ;-) )
En neem eens een kijkje op http://www.wijzeweeskitten.nl. ;-)
Dank je voor de uitleg, dit ga ik letterlijk tegen m'n vriend zeggen. Vanavond als ie thuis is van z'n werk ga ik er weer over beginnen, want nu ik zo actief bezig ben met kijken en informeren over een tweede kat, word ik helemaal enthousiast.

En ook bedankt voor de link van wijzeweeskitten.nl. Het zou absoluut een optie zijn om daar een katje te halen. Ziet er goed en betrouwbaar uit.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik neem aan dat je www.dierenasiels.com wel kent?

De kattenbende in beeld
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Je moet zeker geen oudere kat nemen, die zijn minder of soms helemaal niet meer speels. En dat is voor Erwin niet leuk.
Hij moet een maatje nemen die even oud of ietsje jonger is.
Anders moet je je vriend deze topic laten lezen. :smile:
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Hij is om. :) En het wordt een jong katje. Nu ga ik me oriënteren op asielen. Ook ben ik verliefd geworden op Knorretje van wijzeweeskitten.nl. Wat een poepie en hij is jong en speels, wat goed past bij Erwin. Vanavond ga ik hem aan m'n vriend laten zien.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Knorretje staat als 15 weken, maar hij is inmiddels wel wat ouder. Ik heb al gevraagd om (geschatte) geboortedata erop te zetten i.p.v. leeftijd, want dit is nogal verwarrend. Ik weet dus ook niet hou oud hij nu is. Hij zit in Nijmegen.

De kattenbende in beeld
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Ok, nijmegen is wel heel erg ver voor me. Ik vind het erg moeilijk om een geschikt katje uit te zoeken. Bij Erwin was het makkelijker, want toen zocht ik een katje die bij mij pastte. Nu moet ik een katje zoeken die bij mij en bij Erwin past. Ik hoop dat we in het weekend langs een asiel kunnen.
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Succes met zoeken en vinden !

De kattenbende in beeld
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Ik heb deze advertentie op marktplaats gevonden. Is dit betrouwbaar? http://link.marktplaats.nl/289773392
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Nee, dat lijkt me niet. Dit is waarschijnlijk iemand die met nestjes leuk geld wil verdienen. Bij onze opvang kost een kitten ook € 50, maar is dan 2 keer of vaker al ontwormd, ingeënt en gechipt. Daar wordt hier niets over vermeld. Doe het alstjeblieft niet. Dit zijn de mensen die het kattenoverschot maar doen groeien en groeien.... en zou het met Erwin niet klikken, dan ben je ook de klos.

De kattenbende in beeld
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Ok, ik wil er ook liever eentje uit het asiel. Dus je hebt me overtuigd. Ook zag ik bij asiel utrecht dit aanbod: http://www.dierenasielutrecht.nl/index. ... &Itemid=51
Er zijn dus geen specifieke foto's en omschrijvingen van deze kittens, maar ik neem aan dat ze mij daar erover kunnen informeren? Heeft iemand ervaringen met dit asiel?
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Sorry dat ik zoveel vraag hoor, maar ik wil het gewoon goed doen. :$
Laatst gewijzigd door Admin op 12 nov 2009 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Post geen 2 berichten achter elkaar maar WIJZIG je laatste bericht en vul het aan.
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik ken het asiel niet. Vaak wordt er van kittens weinig info neergezet op de website. Je zal er zelf moeten gaan kijken en een beetje mensenkennis is dan wel prettig. Kijk hoe degene die je te woord staat, over de kittens praat, hoe ze ermee omgaat. Ziet ze onderscheid in karakter van de kittens, of maakt ze zich ervan af met "alle kittens kunnen zonder meer met elkaar". Vraagt ze je 't hemd van je lijf over jouw thuissituatie en over Erwin (is een goed teken), of wil ze alleen maar weten welke je leuk viindt? Mag je misschien een tijdje bij de kittens gaan zitten om ze te observeren?
En kijk natuurlijk ook of de kittens gezond zijn: schone oogjes en neus, schone anus, niet niezend, levendig. Voor jou heel belangrijk: hoe gaan ze met elkaar om?
Laat je vooral niets opdringen - je eigen gevoel is heel belangrijk.

Ik vind het heel goed van je dat je dingen vraagt, dus verontschuldig je alsjeblieft niet.

De kattenbende in beeld
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Ik heb zojuist gebeld met het asiel, omdat ik toch wat meer informatie wilde over de kittens die ze hebben en de procedure als ik er eentje haal. Ze zei dat alle kittens in principe bij elkaar kunnen. Gelukkig weet ik zelf goed hoe Erwin in elkaar zit en ga ik zeker de tijd nemen om ze te bekijken en te observeren en vragen te stellen. Ze klonk heel vriendelijk en als je daar een kitten haalt, kost dat 100 euro. Dit is inclusief alle inentingen, ontwormen, castratie en de eerste 2 weken dat ie bij mij is, de DA-kosten die ik dan mogelijk zou moeten maken zijn ook voor hun rekening. Dit gesprek was natuurlijk telefonisch, ik ga goed opletten en jullie tips gebruiken als ik daar ben.

Ik ga zaterdag (of misschien morgen, als m'n vriend me kan brengen) kijken en als het me niet bevalt, laat ik me zeker niks opdringen. Ik wil een kitten die bij mij en bij Erwin past.

Het is ook net of Erwin een beetje begrijpt wat er gaat gebeuren. Hij is al de hele dag onrustig en blijft maar kletsen.
Plaats reactie