Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Camoth »

Sommige katten zijn nu eenmaal geen knuffels. Maar misschien komt dat nog hoor Peachy.
Mijn Bindi wil ook alleen tegen me aan liggen en niet op schoot, terwijl mijn oudere kat Coco dat juist heerlijk vind.

Welke merken/varianten heb je dan geprobeert? Bij Tompoes zou ik niet blijven, is niet echt gezond ;).
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Clauww
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2009 18:16

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Clauww »

Ze hebben allebei gegeten en gedronken, ik ben helemaal trots op ze :)
Ze lopen hier nu rond en zijn echt op onderzoek uit, helemaal leuk!
Maandag ga ik met ze naar de dierenarts voor de eerste entingen, hoop dat ze me daarna ook nog aardig vinden hihi ;-)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Camoth »

Wat een goed nieuws! Nou, gelukkig alles weer in orde. Veel plezier met de kleintjes en laat je ons tzt nog wat foto's zien?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Anaheim »

Wat een goed nieuws!Nu maar hopen dat ze straks ook lekker bij je komen knuffelen. ;-)
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Sannie_xx »

Goed nieuws zeg!
En dat enten - ik weet wat je bedoelt. Ik was met name met Zooey destijds bang dat die me niet meer aardig zou vinden, want die was net twee dagen bij me toen ze geent moest en was net aan me gewend geraakt. Maar toen we weer thuis kwamen na het enten kwam ze juist voor het eerst zelf een aai halen :)

Meng je het Aldi voer nu langzaam af voor ze?
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Umimeis »

Ja, dat had ik ook met Flea toen ik hem liet in-enten, chippen en castreren (ja, alles tegelijk want hij was toch bijna 5 maanden). Gelukkig vond hij me daarna nog wel aardig, sterker nog hij is niet bij me weg te slaan. :lol:
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Peachy »

Camoth schreef:Sommige katten zijn nu eenmaal geen knuffels. Maar misschien komt dat nog hoor Peachy.
Mijn Bindi wil ook alleen tegen me aan liggen en niet op schoot, terwijl mijn oudere kat Coco dat juist heerlijk vind.

Welke merken/varianten heb je dan geprobeert? Bij Tompoes zou ik niet blijven, is niet echt gezond ;).
Ja sinds vanochtend begint Juno te mauwen om opgetild te worden en te worden geknuffeld :smile: Op het moment zit hij trouwens op mn schoot op de knopjes van mn laptop te duwen :grin:
Ik heb royal canin geprobeert, pro-plan, de huismix van de dierenzaak, hills, lams en van de dierenarts had ik pro-plan gekregen, maar dat weigeren ze te eten :???:

Wat is er eigenlijk niet zo gezond aan tompoes?
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Sannie_xx »

Er zitten teveel granen in, daar hebben ze niks aan en merk je ook hard op de kattenbak. Ze hebben dan ook veel meer van die brokjes nodig om aan hun benodigde voeding te komen. Ook teveel chemische toevoegingen. Dat is gelijk ook de reden dat veel kittens liever Kitekat, Whiskas, Tompoes, Gourmet of noem maar op eten; er zitten veel meer smaakversterkers en zout e.d. in. Maar dat ze het graag eten betekent niet dat het goed voor ze is.

Je kunt ze daarom een beetje 'foppen' en ze het leren eten. Als je ze ineens iets anders voorschoteld dan zullen ze het meestal niet willen eten. Dus kun je het beste het oude voer langzaam laten overgaan in het nieuwe voer, door eerst een klein beetje van het nieuwe voer erdoorheen te doen, en zo elke dag een beetje meer nieuw voer en een beetje minder oud voer.... totdat je in ongeveer 7 dagen geheel op het nieuwe voer zit. Dan zullen ze het hoogst waarschijnlijk wel eten, hoor :)
Clauww
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2009 18:16

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Clauww »

Foto's worden nog een beetje lastig, gezien ze wel rondrennen maar nog niet echt bij ons komen liggen, zal binnenkort eens proberen een paar foto's te maken.. Heb nu t reismandje in de woonkamer gezet, misschien vinden ze t dan morgenochtend niet zo eng als ik ze erin stop om naar de DA te gaan...
Voor stofzuigen zijn ze nog wel bang, heb de afgelopen dagen alleen geveegd, om ze niet al te erg te laten schrikken, maar nu moest t toch echt, en ja hoor, ze zitten al de hele dag onder de bank ..

Nog eventjes geduld en dan zijn ze echt óveral aan gewend ;-)

Verder, is het aldi voer wel goed? Want dan houd ik dat gewoon voor ze aan, ze eten inderdaad liever whiskas (had dat toch nog staan dus heb in t ene bakje whiskas gedaan en in de andere aldi, ze gingen allebei voor de aldi) maar dan bouw ik dat langzaam af naar de aldi :)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Admin »

Off-topic discussie verplaatst naar http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 24&t=18944
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Clauww
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2009 18:16

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Clauww »

Gisteren bij de DA geweest, ze hebben zich heel goed gedragen, zijn gezond en goed op gewicht, hadden alleen een beetje vlooitjes. Toen ik thuiskwam gelijk ontvlooid en ontwormd dus dat probleem moet zichzelf oplossen (zijn de vlooitjes dan gelijk allemaal dood of moet ik blijven kammen en alert blijven? En, als ze binnen korte tijd terugkomen, mag je ze niet opnieuw behandelen met een pipetje, hoe los ik t dan op?)
Ze zijn nu lekker door t huis aan t rausen, alles aan t onderzoeken, maar vooral erg veel achter elkaar aan aan t rennen en elkaar 'aanvallen'. Is dit om te kijken wie de baas is, wie t sterkste is? Of zouden ze echt niet met elkaar overweg kunnen? Kan t me haast niet voorstellen want t zijn zusjes.. Ik las ergens dat als katten vechten dat je je er niet mee moet bemoeien en ze gewoon moet laten gaan, maar soms gaat t wel vrij hard, ze bijten in elkaars staart en oren.. Ik weet niet of ik ze nu moet laten gaan, totdat er eentje piept, of ze uit elkaar moet halen en ze moet straffen (plantenspuit werkt ideaaaal voor alles wat niet mag hier!)
Ze mogen in principe heel veel, t enige waarvoor ik de plantenspuit gebruik is krabben aan alles behalve de krabpaal en als ze op de tafel of t dressoir zitten.. Gordijnen vinden ze heerlijk om achter te kruipen maar ze klimmen er gelukkig (nog) niet in..
Mijn geduld wordt eindelijk beloond want gisteravond hebben ze heerlijk bij ons op de bank liggen slapen!
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door puck0906 »

ik schrok ook in het begin toen mijn 2 zusjes zo ongelovelijk hard speelde. Tot piepens toe af en toe maar ik heb nog nooit 1 wondje gezien dus ik denk dat dat er gewoon bij hoort. Het achter elkaar aanrennen is wel heel grappig want mijn 9 jaar oude kater was nooit zo speels maar die rent nu vrolijk mee! :lol: Ze schoppen elkaar ook veel als ze op de grond liggen en 5 minuten later wassen ze elkaar weer. Ik zou me er geen zorgen om maken. Hoort erbij volgens mij.....
Gebruikersavatar
petra lohmuller
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2009 18:38
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door petra lohmuller »

fijn dat het nu goed gaat en dat ze bij je hebben gelegen heerlijk he
en over het voer trouwens ,
ik voer die bakjes van de lidl,en droogvoer van de alberthein eigenmerk gele zakken
is dit niet goed voor ze dan ??????
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Sannie_xx »

Er was wel een Albert Heijn brokjes-variant die er best ok uitzag, ik ga straks als ik er ben even kijken welke dat was en of ik het echt goed heb gezien..... mijn vriend gebruikt het wel eens voor zijn katten als hij even geen Prins kan halen. Daarvoor moeten we hier naar Nieuwegein, reden dat ik Mouse van Prins af heb gehaald en maar RC ben gaan voeren. Dat haal ik hier om de hoek ;)
Plaats reactie