Help we hebben vlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Camoth »

Ik bedoel ook niet dat je bij elke keer dat je wil ontwormen de DA moet bellen ;-)

Meer dat als je het nog nooit gedaan hebt, je het beste even om advies kan vragen. Ook vanwege het belang van het gewicht van de kat e.d.

Dat Exil troep is ben ik volledig met je eens, daarom noemde ik het ook even om een wat overdreven voorbeeld te geven. Mensen die geen katten gewend zijn weten vaak dit soort dingen niet.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Cari »

Of je vraagt advies op dit forum :lol: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Wat voel ik me gen.....

Bericht door JaapJose »

Hallo allemaal,

Ik ben naar de DA geweest met mijn poezebeesten Kaena en Kala.

Mijn twijfels over de mensen waar ik de meisjes gehaald heb zijn werkelijkheid geworden.
Ik dacht al dat ze geen 9 weken waren maar zij hielden voet bij stuk. Ze zijn max. 6 weken. Ondervoed en ondertemp. En dan nog € 100,00 vragen voor de lieverds ook nog.

Dus ja ik voel me vreselijk gen..........

Maar voor de meisjes heb ik alles over dus ook deze DA bezoeken.
Ze krijgen nu voedings suplementen. Ontwormingskuur en vlooienspray.
Ik moet de ontlasting in de gaten houden en als deze niet dikker wordt moet ik monsters gaan nemen.
de normale temp van een poes is tussen de 38 en 39. Kaena zit op 36.5 en weegt 0.36 kg en Kala had 37.4 en weegt 0.44 kg.

Het houdt dus echt niet over met de dametjes.
We gaan ze flink vertroetelen en warm houden. Kruik bij in het mandje.

Dit verhaal even omdat gevraagd wat om op de hoogte te houden.

groetjes
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Wat voel ik me gen.....

Bericht door JLC »

Tsja, het is nu eenmaal gebeurd. Probeer er het beste van te maken voor Kaena en Kala.
Als je in de toekomst ooit weer voor kittens gaat, probeer er dan beter op te letten waar je ze vandaan haalt en hoe oud ze zijn.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Wat voel ik me gen.....

Bericht door JaapJose »

Ik heb mijn leven lang katten gehad. ( bijna 39 jr ) Ben altijd heel erg alert. Kortom dit is mij nog nooit overkomen. Ja natuurlijk is het nu eenmaal gebeurt. Maar men vroeg mij op de hoogte te houden en dat heb ik bij deze gedaan.
En ik denk dat ik mag balen als blijkt dat vooral Kaena er behoorlijk slecht aan toe is. De dokter kon mij ook niet vertellen of ze het haalt al dan niet.
Dus voorlopig iedere dag wegen en iedere dag 2x tempen.

groetjes
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door JLC »

Ik hoop dat alles goed komt met ze. Zo te lezen, doe je in ieder geval alles wat je kunt.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Cari »

Heb je AD voer van de dierenarts? Dat is heel goed om ze snel te laten herstellen en ze vinden 't vaak ook erg lekker.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
shiva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:04

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door shiva »

Ik heb ook in t begin voor mijn kitten hills ad gebruikt, bij de dierenarts kan j t kopen, echt supervoeding.
Zij is er goed van aangekomen en opgeknapt
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door JaapJose »

Ik heb inderdaad voer van de DA mee gekregen. Hills. Met extra calorieen en een pasta met nog meer calorieen om er doorheen te doen. En ze vinden het zalig. Kaena sliep gisteren en ik zette het op de grond en vanuit haar slaap dook ze letterlijk het voer in.

Het vermoeden is, dat ze bij de mensen waar we ze gehaald hebben A: nog moedermelk kregen en daarnaast af en toe wat brokjes.
B: ze niet genoeg te eten kregen.

Ik heb haar gisteren nogmaals gebeld en ze werd vreselijk link op me toen ik vroeg wat voor merk brokken ze kregen. Aanvankelijk was het alleen uh uh ja uh brokken. Toen ik aanhield was het uh uh van de C1000. Dat maakt opzich niet uit maar ik probeer achter het probleem te komen bij de poesjes dus ze zouden ook last kunnen hebben van de wisseling van voer lijkt me.
ze bleef echter volhouden dat ze nu bijna 10 weken zouden moeten zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat poesjes die zoooooooooooo klein zijn en zo weinig wegen ( gister 360 en 440 gram) van die leeftijd zijn. de DA was dan ook heel zeker van haar zaak toen ze me zei dat ze max 6 weken zijn, zo niet nog jonger. Toen ik dat zei hingen ze de hoorn van de telefoon op.

Kijk, ik heb alleen het beste voor met de poezen en probeer dus te achterhalen wat er loos is met ze en als dat inhoud dat ik daarmee van hun de waarheid wil horen, dan doe ik dat.
Vanacht zijn de dames goed doorgekomen. Hun temperatuur is nu normaal. Ze mochten luxe in de woonkamer blijven slapen voor de verwarming ( heb ik aan laten staan op 22 graden) warme mand met een dikke warme trui van mij. Meer kon ik ook niet doen zei de DA. Hun gewicht was vanmorgen ook meer als gister. Kaena is nu 407 gram en Kala 454 gram. Samen nog geen pak suiker. Maar ze kijken weer een stuk helderder uit de oogjes. en liggen nu eens eventjes niet te slapen. Ik houd ze heel erg strak in de gaten en laat ze ook nog niet alleen.

Zoals ik het nu zie............. zijn het 2 vechtertjes.

groetjes,
José
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Camoth »

Jeetje wat een verhaal zeg! :shock:
Dat soort mensen zou je toch wat.... :evil:

Hadden ze nog blauwe oogjes toen je ze kreeg? Dan zijn ze meestal nog rond de 5 weken of jonger...

Hopelijk komt het snel goed me die kleintjes. Goed dat je naar de DA bent geweest. Sterkte!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Claudia007 »

Ook ik hoop dat het goed komt.
Wat een ellende kunnen mensen dieren aan doen :???:
Gelukkig zijn ze nu in goede handen en laten we duimen dat het helemaal goed gaat komen.

Heel veel sterkte met je kleine kittens.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door JaapJose »

Een hele goedemorgen allemaal.

Een kleine update over de dames Kaena en Kala.
Ze doen het beide goed. Ik heb ze beide behandeld met frontline spray ( van de DA gekregen) en ze eten nu voorlopig vooral natvoer met een pasta erdoor met extra calorieen. Ze beginnen nu langzaam aan aan te komen :eclap:
Ook hun temp houden ze steeds beter op peil........ Het zijn echte kleine vechtertjes. Ik ben zo blij!!!!

Kaena begint ook weer te spelen gelukkig. Kala had nog altijd diarree maar ik kan geen diarree meer ontdekken dus volgens mij is ze daar nu ook net als haar kleine zusje vanaf.

Van mijn schoonouders hebben ze gisteren een hele mooie krab en klimpaal gekregen waar ze meteen in gingen hangen...... Dat was een heel mooi gezicht.

Kaena was heel zielig. Zij met name zat helemaal onder de vlooien. Wat moet ze daar een last van hebben gehad. Na dat ik haar helemaal weer gekamt had en behandeld had zag ik haar opknappen.

Dus kortom..... Ik denk dat ze er allebei helemaal bovenop komen. Nu zouden ze bijna 7 weken moeten zijn. Dus over een kleine 3 weken terug naar de DA en inenten.

Wat ben ik opgelucht!

Fijne dag allemaal

Groetjes

José
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Kattenbella »

Geweldig dat ze zo zijn opgeknapt! Niet alleen zij zijn vechters, maar jij ook!
Wat een raar gedoe met dat mens dat ze zomaar ophangt, dan weet je wel hoe laat het is :???:
Nog een kleine tip, ik zou niet te snel gaan enten. Laat ze eerst echt helemaal opgeknapt zijn, zodat ze niet een terugval krijgen door de enting. Volgens mij wordt die pas vanaf 12 weken gegeven.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door JaapJose »

Dank je voor de tip ik houd daar zeker rekening mee!!

Groetjes
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door JaapJose »

Nog even een kleine update over de dametjes

Kala gaat nu goed vooruit. De diarree is nu inderdaad over. Dat was bij Kaena ook het geval maar zij begint van voor af aan lijkt wel. Ze eet als een dijk maar valt nu wel weer af. vanmorgen woog ze 399 gram. En ze ging zo goed vooruit......
Ze klimt wel in de krabpaal en is ook wel bewegelijk maar ze is qua gewicht bijna net zo licht als toen ik met haar naar de DA ben geweest.............. Ondanks alle extra calorieen die ze krijgen.

Ook hoest Kaena een beetje maar alleen als ze aan het spinnen is. Verder absoluut niet. Ik denk dat zij vooral een zorgenkindje is en zal blijven.
Maar dat mag de pret niet drukken en we zullen er alles aan doen dat ook onze kleine Kaena er helemaal bovenop komt.


Groetjes
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Plaats reactie