Poezen vechten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Poezen vechten

Bericht door TuttiFrutti »

Ik denk dat het zo goed is afgelopen, omdat de vreemde kat ook in een vreemde omgeving was.
Dus wanneer een vreemde kat in hun eigen territorium was geweest, had het waarschijnlijk langer geduurd. Maar hun eigen plekje is nu dus nog helemaal vertrowd en word niet geassocieerd met de vreemde kat.

Ik ben nog wel een beetje bang hoor, dat het toch weer ineens mis zal gaan. Ik hou ze goed in de gaten en bij elk geluidje schrik ik me dood hihi.
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Poezen vechten

Bericht door rieneke »

dat zal zeker een rol hebben gespeeld.
ben blij dat het met een sisser is afgelopen!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Poezen vechten

Bericht door Kattenbella »

Het eerste wat in mij opkomt is inderdaad niet meer slepen met je katten. Laat ze lekker thuis en probeer goede oppas te vinden. Katten zijn erg gehecht aan hun plek en ze reageren snel hun stress op elkaar af.

Mijn Lola was echt agressief naar mij toe. Met gewoon geduld is dit ook goed gekomen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie