Katten graven bij de buren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Umimeis »

Ja, dat hoort erbij en daarom heb ik hun ook gevraagd of ze last hebben van mijn katten.
Maar dat hebben ze niet, dus...... ;-)
Laatst gewijzigd door Umimeis op 26 jul 2009 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: katten graven bij de buren

Bericht door JLC »

Als je buren echt last hebben van je kat en daarover klagen, dan zit er volgens mij niets anders op om je tuin af te zetten.
In de wijk waar ik woon, zijn ook heel veel katten. De tot een paar maanden terug enige dierenarts in de wijk bevestigde mij dat. Volgens mij weet niemand van wie welke kat is. Ik ben er achter gekomen dat mijn katten overdag veelal in mijn eigen tuin blijven en ook een plekje in mijn eigen tuin hebben gevonden waar ze wel eens hun behoefte doen. Liever daar dan in de tuin van mijn buren. En dan nog, het is voor mensen zonder katten in mijn buurt niet na te gaan welke kat in hun tuin zijn behoefte doet. Juist omdat er zoveel zijn. Iemand moet dus al een kat op heterdaad betrappen.
Trouwens, zodra een van mijn buren in hun eigen tuin komen en mijn katten zitten daar, dan weten ze vaak niet hoe snel ze over de schutting moeten klimmen om weer in mijn tuin te zijn.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Gita »

Ik snap die buurman wel.

Toen ik nog geen net om mijn balkon had kwamen er ook steeds vreemde katten op mijn balkon ook 's nachts. Mijn katten blazen en tegen de ramen aanspringen, ik rechtop in mijn bed van schrik. Katten die hun behoefte deden op mijn balkon vooral in de herfst lekker in de bladeren. :evil: Wegjagen, zelfs met emmers water hielp niet...

Ik vind dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun huisdieren en als huisdieren overlast veroorzaken moet daar een oplossing voor gezocht worden. Zo vind ik het ook retevervelend als mensen hun hond laat schijten op de stoep en de poep gewoon laten liggen waar het uit de hond kwam.
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: katten graven bij de buren

Bericht door daantje »

Umimeis, dit topic gaat over iemand die problemen krijgt met de buren, niet over jouw buurt waar het wel mogelijk is om je katjes vrij te laten ;-) . Je hebt je standpunt over het buiten laten van je katjes echt wel vaak genoeg duidelijk gemaakt..... Laten we proberen een oplossing te zoeken voor het probleem waar dit topic daadwerkelijk over gaat ;-) .

Ik heb overigens net een zooi foto´s in het `kattenren topic` geplempt. Hopelijk heeft iemand er iets aan: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 9&start=90
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Roos en Minousch »

daantje schreef:Umimeis, dit topic gaat over iemand die problemen krijgt met de buren, niet over jouw buurt waar het wel mogelijk is om je katjes vrij te laten ;-) . Je hebt je standpunt over het buiten laten van je katjes echt wel vaak genoeg duidelijk gemaakt..... Laten we proberen een oplossing te zoeken voor het probleem waar dit topic daadwerkelijk over gaat ;-) .

Ik heb overigens net een zooi foto´s in het `kattenren topic` geplempt. Hopelijk heeft iemand er iets aan: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 9&start=90
Ik heb maar even met je meegedaan en ook van mij staan er nu foto's
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Umimeis »

Misschien zou ze toch haar tuin moeten laten afzetten zodat haar katten dan daar lekker rustig los kunnen lopen.
Of gewoon een goed gesprek met die buurman houden kan ook.
Als je hem uitlegt over hoe en wat, dat hij het dan beter snapt.....als niet katteneigenaar.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 26 jul 2009 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: katten graven bij de buren

Bericht door daantje »

Umimeis schreef:@ daantje en de rest: Zijn jullie nou klaar met het kritiek geven op mij......ik was er al over uitgepraat hoor!
Blijkbaar niet, want je komt er toch steeds weer op terug ;-) .
Het gaat mij er gewoon even om dat je dit soort dingen niet op jezelf kan gaan betrekken omdat het bij jou nuu eenmaal anders werkt, en daar mag je blij mee zijn (ook al denk ik er zelf anders over ;-) ).
Beter is het om mee te denken met het probleem wat iemand anders heeft. Zelf zou ik ook geen katten uit mijn tuin jagen, maar ja... Ik ben ik, een ander doet het wel en dat is stomweg enorm lastig.

Je reactie "on-topic" vind ik in elk geval een heel stuk beter ;-).

Okee, nu weer echie on-topic! :grin:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Re: katten graven bij de buren

Bericht door berg »

Hear hear Malou.

of topic:
[i]'Het kan me geen moer schelen' [/i]Umimeis is een opmerking waar ik ook slecht tegen kan en ik kan me Sandy's reactie op zo'n opmerking goed voorstellen.

On topic:
Als buren het leuk vinden dat de katten in hun tuin komen, is dat natuurlijk alleen maar mooi. Mijn drie (geholpen) katten komen ook buiten (alleen als wij thuis zijn overigens en dus hebben we geen kattenluik) maar komen onze tuin niet tot nauwelijks uit. Ik baal ook van de ongesneden katers die mijn buitenstoelen en deuren onderpiesen, maar de plantenspuit helpt wat dat betreft prima (als ik ze tenminste zie) . Ik hoop dat evt. buren dat ook mij mijn katten zou doen (water) maar je zou ze de kost geven die niet zulke vriendelijke methoden gebruiken.
Maar als het zou moeten zou ik onze tuin dan ook liever afzetten denk ik; of een 'ren' maken; inderdaad staan er op het 'afzet en rennentopic' ontzettend mooie voorbeelden van hoe dat zou kunnen,
Groetjes,
Jootje
Ik laat me niet sturen door wat anderen van me denken
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Katten graven bij de buren

Bericht door Camoth »

Ik denk dat Umimeis meer bedoelde met "geen moer schelen" dat in haar betreffende situatie ze weinig eraan zou kunnen doen als haar katten anderen tot last zijn, aangezien ze geen tuin heeft om af te zetten en de katten niet binnen gehouden kunnen worden. Dus dan kunnen mensen wel klagen, maar daar kan zij niet zoveel mee. Maar ik kan het ook verkeerd begrijpen ;)

Aangezien degene om wie dit topic gaat wel deze mogelijkheid heeft, lijkt het mij, zoals eigenlijk iedereen hier vindt, wel een optie om de tuin af te zetten. Dat is ook niet meer dan fatsoenlijk tegenover de buren. Je moet wel doen wat je kan om overlast zoveel mogelijk te vermijden of beperken vind ik.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten graven bij de buren

Bericht door Umimeis »

Ja, dat was wel zo een beetje wat ik ermee bedoelde. Ik kan er inderdaad weinig aan doen als ik klachten van mensen krijg (wat ik nog nooit heb gehad.)
Als ik een tuin had of een groot huis had waarin ik een kattenren kon maken, dan was het waarschijnlijk weer een ander verhaal geweest (of misschien ook niet)
Ik woon in een redelijke veilige buurt waar niet veel auto's komen en waar de mensen het niet erg vinden dat er katten loslopen.
Ik zou het behoorlijk sneu vinden als mijn katten nooit buiten zouden komen en niet met andere katten in aanraking komen, ongeacht de risico's en de gevolgen.


Als ik een tuin zou hebben, zou ik er verder niet moeilijk over doen als vreemde katten het gebruiken als kattenbak.
Het is misschien wel irritant als het begint te stinken met warm weer of dat je lekker met de tuin bezig bent en je krijgt wat aan je handen (maar die kun je wassen). Maar om me daar druk over te gaan maken????
Er zijn wel andere dingen in mijn leven waar ik me beter druk om kan maken dan die drollen van die katten. :lol:

@ berg: Ja, wij hebben hier in de buurt ook 2 ongecastreerde katers die tegen mijn luikje en het luikje van een vriendin van mij .....en de portiek onder piesen. Maar sinds ik mijn luikje met azijn schoonmaak, piesen ze de boel niet meer zo gauw onder. Misschien kun je de stoelen afnemen met wat azijn verdund met wat water????
Laatst gewijzigd door Umimeis op 27 jul 2009 15:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Katten graven bij de buren

Bericht door daantje »

Umimeis schreef: Dat was ik wel, maar ja jullie blijven er maar op reageren, dus moest ik er ook weer iets over zeggen. :silly:
Dat is jammer, want je doet er absoluut niemand een voordeel mee, zeker jezelf niet ;-) .

Ik hoop in elk geval dat de topicstarter iets heeft gehad aan de adviezen en suggesties van iedereen en ben benieuwd wat het gaat worden.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten graven bij de buren

Bericht door Umimeis »

De buurman kan natuurlijk ook een afweermiddel kunnen gebruiken om de katten uit de tuin te houden.
Klopt het dat katten koffiedik niet lekker vinden ruiken, dat zou hij dan door zijn tuin kunnen verstrooien. Ik ken iemand die dat ook had gedaan en sindsdien kwamen er geen katten meer in de tuin.
En anders hebben dierenspeciaalzaken wel zo'n katten afweermiddel.
Ik ga er vanuit dat je je katten gewoon los buiten wil laten lopen en dat moet gewoon zo kunnen blijven.
Dus zou een afweermiddel de beste oplossing zijn. Jij kan je katten los laten lopen en je buurman krijgt geen katten meer in zijn tuin. Desnoods vergoed jij dat middel als de buurman dat niet wil kopen.
Zo zou ik het dan doen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Katten graven bij de buren

Bericht door Siris »

Het stond er wel degelijk een beetje bot vanaf jouw kant , maar ik begreep er wel uit dat het niet zo bedoeld is
Als één ieder goed zou lezen, staat er ook in mijn bericht dat ik de buurman begrijp :!: Alleen de manier waarop hij dit aankaart anders had gekund. Eisen om je kat binnen te houden, is makkelijker gezegd dan gedaan en ik zou dat proberen uit te leggen aan de buurman, dat als katten eenmaal gewend zijn om buiten te komen, dat je die niet zomaar binnen kan houden. En verder naar andere oplossing zou zoeken. Wederzijds begrijp vind ik erg belangrijk.

En dat ik op een normale manier zou proberen om er samen uit te komen. En mijn verantwoordelijkheid naar mijn katten toe op me zou nemen. En de goede verstandhouding van de buurman in het oog houden.

Ik wil niet dat andere mensen last van mijn katten heeft. Ik zou het bv. ook niet leuk vinden als er vreemde katten in mijn gordijnen hangen of in mijn bed pist.
Als je buren echt last hebben van je kat en daarover klagen, dan zit er volgens mij niets anders op om je tuin af te zetten.
En als dit niet mogelijk is, naar andere oplossingen zoeken.

Wat ik dus ook al aangaf ik mijn bericht:
verder heb je geloof ik ook nog spul dat je kat weghoudt van de tuin, misschien kun je dat voor hem kopen als vredespijp ;-)

Dreaatjuh,

Ik zou nog eens rustig met je buurman om de tafel gaan, en kijken wat de mogelijkheden zijn met je tuin.
En ook dit staat in mijn bericht :!:

Nou ben ik er echt klaar mee.

Dreaatjuh, als je normaal met elkaar blijft communiceren en elkaar geen verwijten maakt, moet dit vast wel op te lossen zijn. Laat je ons nog weten of het goed gekomen is.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: katten graven bij de buren

Bericht door sandy »

Umimeis schreef:Moet jij je weer ergens mee bemoeien, Sandy??? :evil: Hou je commentaar op mij voor je, aub.
Laat me gewoon, het is mijn mening hoe ik erover denk en ik bepaal zelf wel hoe ik met mijn katten omga, wat ze wel of niet mogen. Tjonge jonge.........
Ik zeg al niks meer hoe ik over bepaalde dingen denk en wat ik doe, ik doe het toch nooit goed. :-( volgens sommige mensen hier op dit forum.
Ook al zou iemand klagen, ik laat m'n katten buiten.
Trouwens Flea raakt erg gefrustreerd als hij niet naar buiten mag.
Dat is elke keer met oud en nieuw een drama als hij van mij binnen moet blijven.
Zeg umimeis, zou jij je voortaan niet meer willen vergelijken met mij op dit forum?
Ik ben fel ja maar jij gedraagt gewoon botweg asociaal nu, zoals je al vaker gedaan hebt.
Ik had precies hetzelfde gereageert op een ieder ander die zo'n stelling maakt, want zo'n houding werkt namelijk altijd averechts.
Als je buren problemen hebben met jouw katten probeer je daar samen uit te komen en niet zoiets zeggen dat het je totaal niks interesseert wat je buren daar over denken.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten graven bij de buren

Bericht door Umimeis »

@ siris,

Ik vind ook niet dat je van een ander kan eisen dat die zijn of haar kat binnenhoud.
Het staat niet in de wet dat je je katten moet binnenhouden dacht ik zo.
Sommige mensen hebben er een hekel aan dat er katten in hun tuin komen.....tja, ..........dan is dat maar zo.

In mijn eerdere reacties zei ik al dat je eens een goed gesprek moet hebben met je buurman en dat je dan bijvoorbeeld katten afweerspray voor hem koopt bijvoorbeeld.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie